Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak (2017)

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak (2017)

UitvoeringRanger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020

super Camper!!!

Nu we met pensioen zijn begon het zoeken naar een camper. Eerst naar een buscamper . Maar onze zoon zei: na 20 jaar 4x4 in Australië en zuidelijk Afrika zoek een 4x4. Het werd een Ford Ranger( niet de eerste keus ) die wij uit Frankrijk hebben gehaald. Nu moet mijn vrouw met een automaat rijden!! Vindt ze verschrikkelijk. Eerst veel veranderd en geschilderd . Toen een proef 1 week in NL, daarna het elektrisch verbeterd in de camper en een 2e proef in Frankrijk en Zwitserland. Daarna zijn we naar de Noorkaap gereden . Tot nu toe zijn er een klein 21000 km bij gekomen. Het verbruik met de opbouw is wat we gewend zijn zo tussen de 1 op 8.5 en 1 op 9.2. het is een beest van een auto.

geschorst

Ja na 21000 km door Europa zijn er wel zaken op gevallen . De auto is gemaakt in Afrika. En dat is te zien. De lak zit er niet echt zo op als wij in Europa gewend zijn. De afwerking mag ook beter , de naden verschillen nog al. Wat ik ook vind tegenvallen is dat het chassis niet voorzien is van een coating . Want hier en daar op de lasnaden zit al roest. Dus dat gaan we volgend jaar oplossen. Ook de versnellingsbak heeft af en toen zijn eigen ideeën op wat te doen. bv Je rijdt 60km in de 5 en je gaat een helling op dan verwacht je dat hij 1 of 2 versnellingen terug gaat maar nee met krap 1000/1100 gaat het geheel naar boven. Hij doet het, de motor is sterk zat ,maar toch ik vind het niet fijn. Tevens wil ik op de auto rondom Profender afstelbare schokdempers monteren want de originelen kunnen het zeker achter niet aan. Want bij een drempel geeft hij een klap na. Dit komt omdat de achter overbouw nogal flink is .Hij roept nu ook voor een beurt maar dat krijgt hij straks als die uit de schorsing komt. We hebben ok de achterbank er uit gehaald en daar zijn nu bakken voor eten enz gemonteerd en ook een grote Engel koelkast ,dan blijft het bier lekker koud ha, ha. Op naar het voorjaar

na winterslaap op pad

Gelijk na de schorsing in mei een rondje NL gedaan om de Profender dempers te testen. Wat een verschil. Daarna de Ford voor een beurt(53000km) en apk naar de dealer gebracht. Nog duidelijk gezegd geen nw luchtfilter want er zit een KN op. Waar de rekening was incl filter (629 euro). Kreeg 100 euro retour is maar goed dat ik de prijzen ken. Ook de storing laten wissen (motorstoringslampje) zou ok zijn nu. Nou ik was de grens nog niet over of hij ging weer branden( zelf uitgelezen en het was de zelfde fout) dus doorrijden. We hebben nu er weer een 17000 km bij gereden(Belgie/Frankrijk/Spanje/Portugal) en het verbruik wordt steeds lager dus hij loopt lekker in. En de BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 banden zijn zeer slijt vast. Ook voor volgend jaar( richting het Oosten/Griekenland) hebben we weer nieuwe plannen. Ook wat de auto betreft ,de opbouw moet lager en er komt een speciale(afstelbare) stabilisatorstang op de achter.as