AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Mondeo Wagon
7

autoreview

Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic Titanium (2011) #2

mcaspers
  • mcaspers8
  • Review
18 oktober 2011 om 21:18
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst120.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto opgehaald

  • 130 km
  • 18 oktober 2011

Gisteren mijn nieuwe auto mogen ophalen bij de dealer. Een Mondeo 1.6 EcoBoost met 160pk in het ice white.

Heb na veel uitzoekwerk deze auto samengesteld. Als basis een Titanium uitvoering, met de volgende opties:
- X-pack: Alcantara/leder met Xenon-verlichting
- Business pack: o.a. navigatie en USB-aansluiting voor MP3
- Styling S-Pack: spoilers, privacyglass en 18" velgen
- All Seasons pack: verwarmbare en ventileerbare stoelen
- Sportonderstel
- Ice White lak

Mijn vorige auto was een Mondeo 2.0 TDCi 4d (2007) met automaat welke erg goed beviel. Het was daarom lastig om te kiezen voor een nieuwe versie. Uiteindelijk was de keuze tussen een 1.6TDCi en een 1.6 EcoBoost. Bijtellingstechnisch was de 1.6TDCi een interessantere keuze, maar qua mogelijkheden en gevoel van het rijden van de auto heeft de 1.6 EcoBoost het gewonnen.

Ervaring na 1 dag is echt super. De EcoBoost laat zich rijden als een diesel, lekker laag in de toeren schakelen en goed door kunnen trekken. De extra opties zijn stuk voor stuk briljant, dit geldt o.a. voor de iphone-integratie in het menu, de verwarmbare en ventileerbare stoelen, de nieuwe bediening van de menu's en navigatie zijn weer verder verfijnd.
Het onderstel is weer verbeterd, toch strak, maar het blijft zeer comfortabel.
Het mooie van deze auto vind ik toch echt wel de kleur icm het privacy glass en het styling pakket. Het geeft de auto een sportieve look, maar toch chic.

Ik kan nu nog niets zeggen over het verbruik, maar zal dit proberen in de gaten te houden.

Voor nu niets dan lof over deze auto. Ben helemaal blij ;-)

Update

  • 1.500 km
  • 3 november 2011

Ik heb de auto nu goed 2 weken en ben 'pas' 1500 km onderweg. De eerste indruk is dat de auto toch echt net weer beter in elkaar steekt dan het vorige model. Alles sluit beter aan, beter afgewerkt, minder kraakjes en piepjes.
De overstap van automaat naar handbak is goed, maar af en toe blijft het wennen. De handbak schakelt zijdezacht, maar 1 en 2 lijken wel erg kort. Zeker als je wat vlot wilt optrekken, moet je erg snel schakelen.
De integratie van de iPhone in het stereosysteem is echt super, geen gedoe meer met CD-tjes, maar lekker vanaf de telefoon alle muziek luisteren die je toch al bij je hebt.
De 18" wielen zijn ook top, geen hinderlijk gestuiter, maar gewoon lekker comfortabel en toch een direct gevoel.
Ik ben nog wel op zoek naar de juiste rijstijl ivm het op peil houden van het brandstofverbruik. Op dit moment rijd ik erg veel korte stukken met veel stoplichten. Dit heeft geen gunstig effect op het verbruik, gemiddeld nu zo'n 1 op 10.
Ik hoop dat het verbruik ergens rond de 1 op 13/14 uitkomt bij langere stukken.

Daarnaast krijg ik erg veel leuke reacties op de kleur van de auto en de uitrusting in het algemeen. De auto is gewoon zeer compleet en toont voor de meesten niet als een Ford. Dit klinkt wat oneerbiedig, maar geeft voor mij toch wel aan dat de meeste mensen denken dat het een auto lijkt uit een hoger segment. Dit zie ik vooral als compliment.

Laatste loodjes

  • 120.000 km
  • 12 januari 2015

Inmiddels de auto al weer goed 3 jaar in gebruik. Nog even en dan gaat de auto in april (met pijn in het hart) echt weg. Dus dit zijn de laatste loodjes.

Zit nu op 120.000 km en de auto blijft elke dag een genot om in te rijden. De laatste 1,5 jaar iedere dag zo'n 220 km om te rijden en dat is geen straf. Mede door alle opties is het goed toeven in de auto. Of het nu gaat om de goede navigatie, koppeling met de mobiele telefoon en het gebruik als MP3-speler, het werkt nog steeds hetzelfde als in het begin, gewoon goed!
De belangrijkste extra's op deze auto zijn toch echt de voorruitverwarming en de snelheidsbegrenzer. De voorruit is bij vrieskou of vocht binnen no-time schoon en klaar om te rijden. De snelheidsbegrenzer heeft me al meerdere malen gered bij (traject)controles onderweg.
Ondanks de ecoboost motor vind ik persoonlijk het verbruik aan de hoge kant. Met de afstanden die ik op dit moment rijd, met de nodige trajectcontroles op 100 km/h, kom ik niet verder dan 1 op 12. (Misschien komt het toch door een ietwat zware rechtervoet, maar toch ;-) ). De auto kan met 160pk zeer goed mee komen, maar is zeker geen snelheidswonder.
De kwaliteit van het interieur vind ik echt super. Na deze 3 jaar nog geen enkel spoor van dagelijks gebruik in het interieur.
Ook heb ik geen enkele problemen gehad met de auto. Het enige wat benoemd en bijgesteld is is het schakelen van de versnellingsbak. Zo af en toe bleef deze haken naar 2 en 4.

Al wezen kijken naar een nieuwe lease auto. Minder keuze dan voorheen, nu alleen Opel of Mercedes. Uiteindelijk uitgekomen op een Mercedes C220 estate. Ben erg benieuwd naar de verandering. Van benzine naar diesel en van voorwiel- naar achterwielaandrijving. Grootste aandachtspunt was toch het verschil in binnenruimte tov de Mondeo. Daar kan erg weinig aan tippen. Ach, ik denk dat het snel gaat wennen. Zodra de Mercedes er is zal ik hiervan ook een review maken. Op naar de laatste plezierige km's met de Ford!!!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford Mondeo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Wagon 2.0 TDCi 150PK TITANIUM | veel opties!

    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150PK TITANIUM | veel opties!

    • 2016
    • 100.751 km

    € 13.950

    160pk EcoBoost ST-Line Voorruitverwarming Trekhaak 18" LM Velgen Wagon

    Ford Mondeo 160pk EcoBoost ST-Line Voorruitverwarming Trekhaak 18" LM Velgen Wagon

    • 2018
    • 58.426 km

    € 24.950

    Wagon 2.0-16V 146 pk Titanium Limited Edition | Trekhaak | Navigatie | Cruise control | Voorruitverwarming

    Ford Mondeo Wagon 2.0-16V 146 pk Titanium Limited Edition | Trekhaak | Navigatie | Cruise control | Voorruitverwarming

    • 2009
    • 172.249 km

    € 6.950

Meer Ford Mondeo occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford Mondeo specificaties
  • Ford Mondeo occasions
  • Ford Mondeo video's
Advies en informatie
  • Ford Mondeo tests
  • Ford Mondeo gebruikersreviews
  • Ford Mondeo index
PREMIUM
Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

Op de thuismarkt brengt Ford in een goed jaar bijna 900.000 exemplaren van de F-Series pick-up...

Lees meer
 

Ford Mondeo reviews

  • Review
    Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic Platinum (2013)

    Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic...

    2
    • 27 november 2020
  • Review
    Ford Mondeo (2012)

    Ford Mondeo (2012)

    2
    • 6 september 2019
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition (2011)

    Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition...

    14
    • 23 juni 2016
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Titanium (2012)

    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Titanium...

    7
    • 31 maart 2013
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic Lease Titanium (2012)

    Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic...

    2
    • 10 februari 2013
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (2012)

    Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease...

    13
    • 6 augustus 2012
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Trend (2011)

    Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease...

    2
    • 16 mei 2012
meer reviews
Ford Mondeo - Occasion aankoopadvies

Ford Mondeo - Occasion aankoopadvies

70

De Ford Mondeo van de derde generatie is een auto die vaak wordt vergeten als er wordt gezocht...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 115pk Platinum (2006)

    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 115pk Platinum...

    3
    • 2 januari 2021
  • PREMIUM
    Ford Mondeo ST200 vs. Ford Fiesta ST - Dubbeltest

    Ford Mondeo ST200 vs. Ford Fiesta ST -...

    • 8 december 2020
  • PREMIUM
    Van Beverwijk naar Polen - Monstertocht Barrelbrigade

    Van Beverwijk naar Polen - Monstertocht...

    • 8 december 2020
  • PREMIUM
    Barrelbrigade - Zo goed als nieuw

    Barrelbrigade - Zo goed als nieuw

    • 1 december 2020
  • Barrels op de Rollenbank - Team Stéphan

    Barrels op de Rollenbank - Team Stéphan

    15
    • 29 november 2020
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic Platinum (2013)

    Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost ECOnetic...

    2
    • 27 november 2020
  • PREMIUM
    Barrels op de rollenbank - Barrelbrigade

    Barrels op de rollenbank - Barrelbrigade

    • 24 november 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Ford legt Duitse productie noodgedwongen stil

    Ford legt Duitse productie noodgedwongen...

    26
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings voor Android Auto

    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings...

    13
    • 15 januari 2021
  • PREMIUM
    Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

    Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Ford Ranger op pad

    Nieuwe Ford Ranger op pad

    6
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Ford sluit Braziliaanse autofabrieken

    Ford sluit Braziliaanse autofabrieken

    15
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    In het Wild: Ford Expedition EL

    In het Wild: Ford Expedition EL

    20
    • 9 januari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Nissan Terrano II

    Facelift Friday: Nissan Terrano II

    10
    • 8 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep