Ford Focus Wagon 1.8 TDdi 90pk Ambiente (2001)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.8 TDdi 90pk Ambiente (2001)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.8 TDdi 90pk Ambiente
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf88.756 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een jaar een Toyota Yaris Benzine te hebben gereden was ik op zoek naar een betrouwbare grotere Diesel. Na de nieuwe grijsketekeninvoering heb ik meteen mijn slag gelagen met eeen Focus 1.8 Tddi ambiente VAN (technisch identiek aan een gewone wagon). Zeer betrouwbaar, en vooral met een zeer lage kilometerprijs. Na 2 jaar rijden, kom ik uit op een overall kilometerkostprijs van 15 cent (incl. brandstof en all-risk). Enig echte kritiekpunt op de auto is de TDdi motor. Deze maakt best veel herrie, en heeft net genoeg vermogen om de Focus vooruit te sleuren. Met een normale rijstijl kwam ik mede door het grijskentekendak uit op 1 op 16. Als de Tddi eenmaal warm is, kun je vooral op de snelweg heerlijk doorblazen; constant 140-150 gaat moeiteloos. Van 120 naar 150 gaat voor 90pk zeer vlot. Als top heb op een vlak stukje in Duitsland 185 echte (GPS) kilometers gehaald.

PROBLEMEN

De Focus heeft mij slechts 1 keer in de steek gelaten. Dit bleek aan lucht in de brandstofleiding, en kabelbreuk in de EGR sensor te liggen. Zaken die je de Focus niet direct kunt aanrekenen, de reparatie was slechts 80 euro. Verder niets, het bekende brandsotfpomp probleem heeft mijn Focus (nog) nooit weten te vinden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.