Ford Focus Wagon 1.6 16V Trend (2005)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.6 16V Trend (2005)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.6 16V Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Focus volgt de oude Focus op.
De vorige was mijn vader erg goed bevallen en dat hoopt hij met deze weer.
Dit is het nieuwe model, we hebben deze gekozen boven de Futura(oude model) wegens de verwachte inruilwaarde na 4 jaar.

De reden om weer een Focus te kiezen was de betrouwbaarheid na veel kilometers met de oude. Deze Focus doet het alleen ’niet’ goed.

we hebben hem nu een jaar en een aantal dingen springen eruit:
*Goede geluidsinstallatie (standaard) met 6 boxen en stuurbediening.
*Cruise Control, zeer prettig in de ardennen en überhaupt in nederland met de flitspalen.
*Motor maakt een lekker geluid als je doortrekt.
*Genoeg koppel bij lage toeren, maar als je echt vlot wilt rijden moet je wel boven de 2500 á 3000 toeren zitten.
*Als de auto niet goed dichtzit, bijv. een deur, en je sluit de auto met de afstandbediening knipperen de lampjes niet, heel handig, weet je tenminste zeker dat de auto goed dichtzit.
*De auto loopt in de 4e versnelling bij een snelheid van 50 km/h 5L/100Km(1:20), toch prettig met een benzineprijs die hoog is.
*Wegligging is zeer goed!!!

Nadelen:
*De stoelen, deze geven weinig steun in de rug en de stoel had lager gemoeten voor mij, maar ja bij een lengte van 1,96 meter kun je niet alles verwachten, dit is wel een nadeel voor langere ritten.(Volvo 850 is veel beter.)
*De motor draait op de snelweg veel toeren, 3500, wel heel veel... verbruik daardoor 7.0L/100km (1:14).
*reparatiegevoeligheid.

Een ding is zeker: We kopen geen auto meer die net nieuw in productie is.
Deze auto is echt de eerste maandagochtend geproduceerd en dat merk je.
Of er nog een Ford komt weet ik niet.
De Ford Ka van mijn moeder is heel betrouwbaar, doet het altijd en gaat niet kapot.
Hoe minder er kapot kan gaan hoe beter!

PROBLEMEN

Problemen zijn er al een buts geweest, dus we beginnen maar chronologisch:

*terugroepactie ruitenwisser achter.
(€0,- terugroepactie)

*Portieren achter niet goed bevestigd.
Lekte, bekleding vies geworden, netjes hersteld.(vlekken zitten er nog.)
(€0,- Garantie)

*Start af en toe niet, remedie schijnt te zijn doorstarten en gas goed intrappen, als de motor aanslaat goed gas geven, dan is het over voor een tijdje.

*De startbeveiliging schakelt af en toe in tijdens het rijden. (Sporadisch)
Enige remedie is stoppen en sleutel eruit en opnieuw starten.
Dan is het weer over.

*Raamrubber voor niet goed vast. (5000 km)
gebeurde op weg naar vakantie, 3000 km gereden met een ratelend raamrubber dat alles overstemde bij een snelheid boven de 120, een groot nadeel in Frankrijk waar de maximumsnelheid 130 is....(€0,- Garantie)

*Af en toe open je de auto en dan gaat deze meteen weer op slot. (tot 15.000 km)

*Achterklep opener defect. (45.000 km)
Bekend probleem, is ook al aangepast in nieuwere. Nieuwe unit gemonteerd.
(€113- Na zeuren. Mijn vader heeft er een hekel aan maar leverde wel 65% coulance op.)

*Achteruitverwarming: draad defect. (50.000 km)
Eerst 3 draden, nu nog maar één onderaan de ruit. Niet gerepareerd.

*Lekkage bij de bougies. (50.000 km)
Door lekkage aan de ruitenwissers in de eerste modellen lekt de ruitensproeierkop.
De vloeistof loopt in de bougiekap en kan niet meer weg.
Het resultaat is verroeste bougies die bij een beurt dan kapot gedraaid worden.
De bougies breken af en een deel zit muurvast in de kop.
Kop moet worden vervangen of opnieuw worden uitgeboord!!
Kosten: onbekend tot nu toe.(DUUR!!!)

Hij heeft ons niet laten staan! Daarom krijgt de auto toch een 3 voor betrouwbaarheid.

Update: 28-5-2006 Km stand 25.000
De achterdeuren toch niet helemaal goed gerepareerd/ bevestigd.
De rechterachterdeur lekt weer. Daar mag de Garage naar kijken bij de eerste beurt.

De electronica problemen hebben we geen last meer van. (laten we hopen dat het zo blijft.)

Update: 30-7-2006 Km stand 28.000
Geen problemen.

Update: 26-12-2007 km stand 50.000
Lekkage bij de bougies.
Kop moet worden vervangen of opnieuw worden uitgeboord!!
Kosten: onbekend tot nu toe.(DUUR!!!)

Achterklep opener defect
€113- Na zeuren. Mijn vader heeft er een hekel aan maar leverde wel 65% coulance op.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.