Ford Focus 1.6i 16V Trend (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus 1.6i 16V Trend |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 123.000 km |
KM-stand laatst | 140.000 km |
Eerste ervaringen Focus
- 128.000 km
Nu de teller op 128000 km staat de eerste ervaringen.
De auto rijdt heerlijk en ondanks dat er toch wel wat kosten zijn geweest is het een goede keuze geweest ter vervanging van de Seat Arosa. Er is voldoende ruimte in de kofferbak voor de kinderwagen, is luxe uitgevoerd en het interieur ziet er modern uit. Nadeel vind ik alleen dat de auto een stugge vering heeft, echter in vergelijking met de Arosa valt dat ook wel weer mee.
Deze auto wordt gebruikt als tweede auto en daarvoor krijgt hij ook een dikke voldoende.
Na een half jaar de onderstaande problemen gehad:
Krukassensor defect, achteraf foutieve diagnose garage
Brandstofpomp defect, uiteraard net na de garantie
Kortsluiting achteruitrijverlichting
*Totaal 600 euro aan reparaties binnen een half jaar na aanschaf, gebruikskosten daarom net voldoende*
Heerlijke auto, maar wel veel onderhoud in het eer
- 133.000 km
Het blijft een heerlijke auto, alle problemen (zie eerder verslag) zijn opgelost en tot op heden geen problemen meer geweest.
Na aanschaf van mijn 'nieuwe' Focus Wagon op Michelin Energy banden hebben we ook voor deze auto maar Michelin Energy banden aangeschaft. Komt echt ten goede van de wegligging.
Net een grote beurt met APK gehad, zonder verdere bijzonderheden, dus totale onderhoudskosten komen nu (inclusief 4 Michelin banden via marktplaats) op 895 euro in 1 jaar tijd. Meer dan ik bij aanschaf had verwacht.
Distributieriem vervangen
- 136.000 km
Het zekere voor het onzekere genomen en zoals het advies van Ford luidt, bij 160.000 km of 10 jaar de distributie vervangen, deze maar laten vervangen. Prijs valt mee, inclusief spanrollen 285 euro.
Remschijven
- 139.000 km
We rijden nog steeds zonder enig probleem met de Focus.
Een Focus (Ford) kwaal, de remschijven zijn krom, monteren van remschijven ander merk is de oplossing. Kosten 249 euro.
Dynamo bijna weer APK
- 140.000 km
Auto wilde niet meer starten, als eerste dacht ik aan de accu. Bleek toch niet de accu maar de dynamo de boosdoener te zijn. Probleem weer opgelost.
Binnenkort weer de jaarlijkse APK inclusief beurt, verwacht geen problemen de auto rijdt nog altijd uitstekend.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.