Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • C-MAX Energi

Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

autoreview

1
Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)
Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst194.000 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen electrisch rijden.....

  • 23.000 km
  • 8 mei 2017

Ivm nieuwe baan, opzoek naar nieuwe lease auto. "Gaan voor maximaal budget": audi A4, BMW X1, weer nieuwe Grand Scenic?, of meer rationeel: voor nog slechts 7% bijtelling op nog op voorraad zijnde Ford C max hybride plug in modellen?! Dat werd het dus en lekker 200-250€ per maand netto overhouden! Nu 23.000 km verder, onderstaande bevindingen:
- systeem bezine & electrisch werkt subliem: zoevend electrisch rijden ga je ook steeds meer waarderen. Afhankelijk van de ritlengte, uiteraard, tussen de 0-3 á 5,8 liter per 100 km.
- leren stoelen zitten niet super, zitvlak wat vlak; bijrijders stoel niet verstelbaar...
-ruitenwisser rechts zeemt slechts alleen lager deel...,
-(snel)wegrijden bij stoplichten is geweldig, door electrisch hoog koppel vanaf de start!;
- motor& electrisch systeem zijn erg geruisloos bij gewoon rijden, bij snel optrekken is wel, door variomatic versnellingssysteem, een "loei" hoorbaar, minder echter dan ik mij bij een proefrit in een eerdere Prius kon herinneren...;
-C max is ruim, ook achterin, koffer ruimte is kleiner door de accu, maar je kan er met enig passen toch (onverwacht) meer in kwijt dan ik eerder verwachtte.
-navigatie en bediening zijn duidelijk minder dan eerder de Tomtom in mijn eerdere Scenic's: druk/draaiknop op middenconsole is veel beter te bedienen, dan met gestrekte hand hard moeten drukken op een scherm, waar dan veel vette vingerafdrukken op achterblijven...; gehele opbouw en lay-out navigatie is minder dan bij oude Scenic. sync 3 is wel stukken beter, zag ik bij collega in een Kuga. Navigatie sync 2 in de Cmax is ook wat gedateerd: rotonde's die er al 3 jaar zijn, worden niet weergegeven...;
- wegligging is verder prima, hoger gewicht geeft gevoel van stevige, "zware" auto, ondanks beperkte buitenmaten.
- Dab radio geeft frisser, meer helder geluid vs oude fm radio, die er ook nog op zit. Betere Dab kwaliteit compenseert deels mindere speakers dan die eerder in de Scenic "Bose" uitvoering zaten.

Tot zover, meer nieuws over enkele duizenden km's verder?! Gegroet

Enkele km's verder

  • 34.000 km
  • 12 augustus 2017

Ik kan mij nog steeds vinden in mijn eerdere beoordelingen over deze C-Max. Electrisch rijden blijft facsineren! Jammer in de praktijk is dat je er alleen wat aan hebt in/ rondom je eigen woonplaats; ga je de snelweg op dan is na ongeveer 15 minuten/ 30 km de "electrische tank" alweer leeg. Natuurlijk wordt deze bij afremmen/ snelheidsvermindering door regeneratie weer iets aan electrische energie terugewonnen, hetgeen tot een overall lager bezine verbruik leidt, maar een echt grotere, puur electrische actieradius, was nóg mooier/ beter geweest!

Vele km’s nu verder!

  • 47.000 km
  • 12 oktober 2017

Ik maak genoeg km’s, dus nu alweer in 11 maanden bijna 47.000 km’s gereden. Ik vind mij nog volledig in mijn eerdere beschrijvingen: zoveel mogelijk electrisch rijden is geweldig! C max steekt goed in elkaar: nergens een opkomend kraakje of zo....!

Ruim 108.000 km al weer....

  • 108.500 km
  • 4 januari 2019

Nu al weer vele km’s verder, overheerst nog steeds het eerder beschreven beeld: electrisch rijden ga ik ook steeds meer waarderen, vooral wegrijden vanuit stilstand: dat hoge koppel!
Minder is wel steeds de ervaringen met de navigatie, stukken minder dan het eerdere oude systeem van Tom Tom in mijn eerdere Grand Scenic...
Ook zitten de stoelen minder, vooral de bijrijdersstoel en de achterbank.

Verder prima, geruisloze auto met de lage bijtelling.

Bijna 120.000 km op de teller...

  • 119.780 km
  • 23 maart 2019

De tijd vliegt.... Nog volledig eens met mijn eerdere beschrijvingen. Ik ben (het deel) electrisch rijden steeds meer gaan waarderen: stil en snel weg bij stoplichten op groen! Wel blijft dit concept van én motor én electrisch er een van “toen ze nog niet verder waren dan daar...”: zoals eerder omschreven, na 15 min op de snelweg en 125 km per uur, is de eletrische “tank” alweer leeg... In het najaar hoop ik weer een nieuwe (volledig?) electrische auto ui te mogen zoeken, echter: ik rij behoorlijke afstanden en het steeds weer langdurig moeten opladen van A naar B en terug, lijkt mij te gaan irriteren.... Verder: als je electrische auto voor je huis staat, staat hij, zeker ‘s zomers en ‘s nachts dan lekker te koelen/ joelen....dat kan ook gaan irriteren... Enfin allemaal luxe problemen, maar ik ben er dus nog niet uit. Gr

194.000 km en afscheid genomen..😪

  • 194.000 km
  • 30 december 2020

Vandaag mijn trouwe, elektrische plug-in hybride ingeleverd.
Na een verlening van mijn leasecontract, ruim 4 jaar in gereden.
De C max hybrides plug-ins komen nu volop vrij op de markt en ik kan ze iedere particulier zeker aanraden om “als 2e hands auto met het nieuwe elektrisch rijden mee te doen!”.. Auto steekt kwalitatief goed in elkaar!

0,0
  • Betrouwbaarheid
    0
  • Prestaties
    0
  • Comfort
    0
  • Kosten
    0
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Ford C-MAX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford C-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Ford C-MAX 1.0 Titanium | Navigatie | Parkeersensoren |

    Ford C-MAX 1.0 Titanium | Navigatie | Parkeersensoren |

    • 2017
    • 28.306 km

    € 18.345

    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Aut Titanium Edition

    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Aut Titanium Edition

    • 2015
    • 101.415 km

    € 16.995

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (Glazen dak/LEER/Xenon/Camera/1ste eig.)

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (Glazen dak/LEER/Xenon/Camera/1ste eig.)

    • 2015
    • 96.204 km

    € 16.890

Meer Ford C-MAX occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford C-MAX specificaties
  • Ford C-MAX occasions
  • Ford C-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford C-MAX tests
  • Ford C-MAX gebruikersreviews
  • Ford C-MAX index
PREMIUM
Ford C-Max Plug-in - Mitsubishi Outlander PHEV - Volvo V60 D6 plug-in

Ford C-Max Plug-in - Mitsubishi Outlander PHEV - Volvo V60 D6 plug-in

Vooral dankzij hun belastingvoordeel hebben plug-in hybrides de wind mee. Leaserijders die...

Lees meer
 

Ford C-MAX reviews

  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium...

    3
    • 20 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium...

    2
    • 24 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium...

    1
    • 8 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium...

    16
    • 8 januari 2016
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    2
    • 21 september 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
meer reviews
Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

197

Met de Ford Focus ST en Volkswagen Golf GTI hebben we twee van de laatst overgebleven hete...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    2
    • 21 september 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    2
    • 21 november 2020
  • PREMIUM
    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 -...

    • 7 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line (2020)

    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line...

    • 28 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line X (2022)

    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line...

    3
    • 25 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Ontwerp nou eens een normaal wiel!

    Achteruitkijkspiegel - Ontwerp nou eens...

    53
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Stoffige schuurvondsten - Liefhebber Gezocht

    Stoffige schuurvondsten - Liefhebber Gezocht

    17
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Ford stopt na ruim 50 jaar met productie in Saarlouis

    Ford stopt na ruim 50 jaar met productie...

    33
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Ka (2004)

    Ford Ka (2004)

    1
    • 22 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden