Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

autoreview

Daihatsu Cuore 1.0 12V Tokyo (2005)

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V Tokyo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf55.500 km
KM-stand laatst97.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van deze Cuore is er maar 1.

  • 97.100 km

Hallo allemaal, Mijn naam is Martijn Bos 21 jaar en ik kom uit Haarlem.

Ik rij sinds 5-6-2010 in een Daihatsu Cuore uit 2005.

En aangezien ik deze auto nu 3 jaar heb, en vandaag voor de APK moest, dacht ik van. Goh, laat ik mijn ervaringen met deze auto eens met andere mensen delen.

Zoals de meeste mensen wel weten is een Daihatsu een simpel en goedkoop merk. Daar is ook niks over gelogen.

Vandaag ook weer bij de APK en een kleine onderhoudsbeurt. olie ververst en nieuwe ruitenwisserbladen voor en achter. En verder nog in top conditie voor een auto van alweer 8 jaar oud.

Toen ik deze auto zag staan 3 jaar geleden, dacht ik van "Mwa nee niet echt iets voor mij." Volgende dag ging ik weer naar dat bedrijf om toch nog een blik te werpen op die Daihatsu Cuore uit 2005.

Ik keek naar de lijnen die in het exterieur zitten en dacht van Oké. Als ik deze koop dan gaat er wel het één en ander aan veranderen. (Hierover straks meer)

Niet veel later een proefrit gemaakt. En me mond viel open van verbazing.

De voor-stoelen: zitten heerlijk. Korte of lange ritten, je stapt lachend en fris. Zelfs als je uit Zuid-Frkrijk komt is dit het geval.

De achterbank: Assosiaal veel been ruimte.
Auto's van een duurder sigment kunnen niet op tegen de been ruimte achterin van een Cuore uit 2005. Hoofdruimte heb ik met mijn 1.80m ook nog meer dan genoeg.

Dit door dat het dak vrij recht doorloopt. Naja eigenlijk kunnen we wel stellen dat alles bij de Cuore wel recht en hoekig is. Ik vind dat wel mooi, maar er zullen hordde's mensen zijn in Nederland die het misschien niet met mij eens zijn.

Het wel bekende motor geluid van de V3
Je moet er van houden, Maar ik vind het wel wat hebben dat gepruttel. Zeker met dat uitlaat-sierstuk wat ik er nu op heb zitten. Dan ga je bijna met een vis stoeltje een middagje achter de auto luisteren bij de uitlaat. Zo mooi!

Na de proefrit (Van 2 km) was ik al meer dan verliefd op die auto geworden. Uiteindelijk heb ik deze voor €3250 kunnen kopen. Er zaten wat beschadigingen in de bekleding en op de achterklep. Dus zo doende heb ik 500 Euri er vanaf weten te krijgen.

THE EXTREME MAKE OVER:

Naja nu overdrijf ik misschien wel een beetje, want er zitten geen verlaagte bumpers op, of hele rioolpijpen van uitlaten.

Heel simpel, een mooi uitlaat-sierstukje zoals ik al zei. (Mooi geluid bij stationair draaiende motor) Verder zitten er veel Chrome Sierstrips op.
En de lak kleur is zwart dus dat zie je wel dat er chroom op zit.

Verder heb ik toen er andere velgen op laten zetten. 2x8 spaaks gepolijste velgen 15 inch. Ik heb bewust gekozen voor gepolijste velgen. Want dat glimt zo mooi als je rijd. Dan Val je echt op!

En dan nu het mooiste geheim van mijn Daihatsu Cuore.

In de luchtinlaat dat naar het luchtfilter gaat zitten 2 uitlaatfluitjes. Doordat er lucht in wordt gezogen maken die uitlaat fluitjes een turbine geluid bij het wegrijden.

Dus mocht je op de Driemeren weg rijden bij de polderbaan van Schiphol, en je hoort een vliegtuig. Dan kan het ook zijn dat ik naast je rijd. Vooral bij 4.ooo toeren fluit ie het mooist. Turbine sound.

Afgelopen jaar ben ik met mijn Zwarte Daihastu versiert met chrome strips afgerijst naar Zuid - Frankrijk.

Het is trouwens en heerlijke auto op de snelweg. Je kan goed mee komen in het overige verkeer. Maar inhalen gaat in z,n 4 net even wat lekkerder en sportiever dan in 5.

Als ik 100 in de 5e versnelling rijd heb, ik 2700 toeren. En dus relatief gezien lekker stil.

Zelfs wanneer je met 130 op de Franse snelwegen raast heb je nog niet het gevoel dat ie elk moment uit elkaar kan vallen.
In tegen deel.

Wat je toch zo nu en dan wel hoort van kleine stadsautotjes.

Zo lachen wanneer je 130 op de Franse snelwegen rijd. 1. Je trekt veel bekijks door dat turbine geluid wat je hoort. wanner je bij mij in de buurt rijd. 2. Vooral de combinatie Daihatsu Cuore en een gepimpte versie met een jonge knakker er in van 21.

Toen die tijd had ik nog op de achterklep met Chrome letters V6 2.5T erop staan.

En ze gaan nog aan je vragen ook op de parkeerplaats of bij het tankstation of het een V6 2.5T is. Kijk, en dat vind ik het mooiste wat er is. Als ik ze dan vertel dat er een 1.0l V3 in licht dan geloven ze me niet. XD Hoe leuk is dat!

Volgende maand ga ik weer naar Zuid-Frankrijk met mijn Zwarte gepimte turbine bolide. Nu ga ik wat meer de bergen in. Eens kijken hoe dat gaat. En dat geluid in die tunneltjes van bergen. Je doet dan voor je lol even je raampje open.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.