Citroën Saxo (1997)

autoreview

Signalement

UitvoeringSaxo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf81.500 km
KM-stand laatst215.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Citroen Saxo 1.0i X

  • 215.500 km

In 2007 heb ik een tweede hands Citroën Saxo 1.0i gekocht voor mijn studie in Zuid-Limburg. De auto had toen 81.500km gelopen en was in een mindere staat.

Onderhoud bij 100.000km
Oliefilter, olie en luchtfilter vervangen.

Bij de 120.000km ben ik met de auto van de weggeraakt bij de A12. Dit had te maken met versleten achterbanden en.. Een achteras die niet goed vast zat! De hele auto heb ik gecontroleerd en zo bleken nog meer zaken niet goed.
Met deze kilometerstand is "groot onderhoud" uitgevoerd, namelijk:
*. Olie (Castrol 10W40)
*. Oliefilter
*. Bougie's
*. Remschijven/blokken
*. 4x Michelin Energy E3B banden
*. Uitlijnen
*. Distributieriem/spanner/waterpomp

140.000km
De koppeling begon te stinken en het pedaal zat wat hoog. De koppeling stonk, omdat naar school werd gereden met 5 personen.
*. Koppeling vervangen

160.000km
Regulier onderhoud
*. Olie en oliefilter
*. Preventief andere startmotor erin gezet (achteraf bleek de bedrading niet goed te zitten)

180.000km
Regulier onderhoud èn het brandstofverbruik terugdringen. De lambdasonde was versleten. Die gaf geen spanning meer.
Bij de Citroën dealer was een Bosch lambdasonde zo'n €270,-. Hetzelfde onderdeel bij Brezan was €120,-. Keuze is gauw gemaakt!
Dus
*. Olie, oliefilter en luchtfilter
*. Lambdasonde

200.000km
Regulier onderhoud en preventief remschijven
*. Olie en oliefilter
*. Remschijven

215.000km
Regulier onderhoud
*. Olie en oliefilter

Al met al ben ik meer dan tevreden met deze auto! Al het onderhoud kan je makkelijk zelf doen eraan. De onderdelen zijn goed verkrijgbaar en niet duur.

Gemiddeld verbruik is 1:18/1:19.
Bij constante snelheid, 110km/h, kan de auto zelfs 1:21 halen.

Binnenkort preventief de versnellingsbak en koppakking vervangen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.