Citroën DS5 Hybrid4 Business Executive (2013) #8

autoreview

Citroën DS5
Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5

Signalement

UitvoeringDS5 Hybrid4 Business Executive
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst16.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat is ze mooi!

  • 16.500 km

Na de C5 Tourer een hele overstap qua comfort dacht ik. Dat is natuurlijk ook wel zo en ik vind het nog steeds moeilijk te begrijpen dat Citroën niet eens een alternatieve vering biedt, maar na 16500 km ben ik geneigd toch te zeggen dat het best meevalt. De motor is geweldig en als je maar niet denkt in een automaat te rijden, is de EGS een prima bak; wat kunnen ze toch overdrijven bij Autoweek.
In sportstand gaat ze inderdaad 'als de brandweer' en van traag of laat schakelen heb ik dan geen last: zou dat toch aan een afstelling liggen?
Met een rustige rijstijl kom ik op 1:19 (110 op de snelweg); dat is weliswaar niet wat er belooft wordt, maar dat is bij iedere 14% auto: ze hoeven slechts te voldoen aan de ISO-norm, dus als je dat doet wordt je daarop afgerekend.
De al eerder gelezen klacht over de slechte radio (tuner-ontvangst eigenlijk) ondervind ik ook en ik ga er binnenkort mee naar de dealer. Komt door de horizontaal geplaatste antenne in het dak.
Inmiddels ook ervaring met de caravan: na een afslankkuur van onze Eifelland (Knaus) Deseo hangt er iets minder dan 900 kg aan de haak en dat gaat prima. Zelfs op de accu over de camping gaat goed en geeft veel bekijks. Kortom: eigenlijk heel tevreden over deze schoonheid, want dat is ze in het wit van buiten en met rood leer van binnen. Niets negatiefs dan? Eh, nee eigenlijk. Ik begin d'r zelfs comfortabel te vinden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.