Citroën DS5 Hybrid4 Business Executive (2013) #5

autoreview

Citroën DS5
Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5

Signalement

UitvoeringDS5 Hybrid4 Business Executive
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst8.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e maand rij ervaring

  • 3.000 km

Bij de aanschaf een een DS3 zag ik de DS5 en vond 'm meteen al geweldig mooi. Ik was aanvankelijk niet geïnteresseerd vanwege 1) de beperkte ruimte (kom uit MPV) en 2) negatieve recensies over versnellingsbak. Ik liet me overhalen tot een proefrit en na een dagje toeren de knoop doorgehakt en een DS5 besteld.

Ruim 3000 km en een maand verder even kort een review.

- De achterbak is klein of beter gezegd hoog a.g.v. de accu's/electromotor en biedt daardoor weinig bergruimte maar goed, dat is de prijs van 14% bijtelling

- De auto rijdt fantastisch! Soms maakt de versnellingsbak (EGS) wat herrie maar welke automaat doet dat niet? Ik snap dan ook niet waar al die negatieve reacties vandaan komen. Echt storend is het niet en een CVT-bak rijdt beroerder en maakt beduidend meer herrie

- Als enige echte minpuntje zou ik de navigatie willen noemen. Niet zozeer de bediening -die erg aan Audi doet denken- maar meer de kaarten. Die zijn hopeloos verouderd en volgens de dealer heb ik echt de meest recente versie. Persoonlijk vind ik het wel armoe, splinternieuwe auto en dan een TomTom zuignap op de ruit.

Kortom, laat je niet afschrikken door de enge verhalen over de motor maar laat je ook niet verleiden door het uiterlijk. Als je een ruime auto zoekt met veel opbergruimte is dit 'm niet.
Wie een mooie auto zoekt met prettig rijgedrag en een lage bijtelling zou ik de DS5 kunnen aanraden.

Nog steeds een feestje

  • 8.500 km

Een kleine 3 maanden en 8.000 km verder is de DS5 nog steeds een feestje om in te rijden.

Ik heb wel de nodige gebreken gehad maar die zijn keurig door de dealer naar tevredenheid opgepakt. Het grootste gebrek betrof heftig schudden van het stuur bij remmen boven de 100km. De auto was een paar dagen weg maar rijdt weer heerlijk.

Ruimte blijft het grootste minpunt maar goed, daarover is voldoende geschreven. Het is en blijft een prettige (reis)auto en mooie verschijning op de weg.

De navigatie -waarover al eerder geklaagd- is een regelrechte ramp. De afgelopen maanden ben ik ook een aantal keer verkeerd gestuurd, hetgeen nu ook aanleiding is Citroen een teleurgestelde mail te sturen. Benieuwd hoe ze reageren. Gebruiken doe ik hem niet meer, dure optie om niet te gebruiken maar alles beter dan in de zomerhitte rondjes te rijden.

Op naar de 10.000 km!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.