BMW iX3 Executive (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | iX3 Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 2.000 km |
Wachten wachten wachten
- 5 km
Binnenkort zal ik, hopelijk, een review kunnen schrijven over de BMW ix3.
1 december 2020 heb ik deze auto besteld bij BMW Amsterdam (tegenwoordig BMW van Poelgeest).
Dealer ervaring: mwa. Ze hebben hun auto verkocht. Daarna geven ze de koper geen aandacht meer.
Auto zou klaar staan medio februari, dit werd medio maart, dit werd eind april, dit werd medio mei. Nog geen nieuws gehad dat er een extra vertraging is opgelopen door de welbekende gesloten vaarroute.
Fingers crossed dat ik eind mei een eerste indruk kan achterlaten via deze review.
Eindelijk binnen!
- 2.000 km
Inmiddels twee weken in het bezit van mijn BMW iX3 Executive.
De auto bij van Poelgeest Amsterdam opgehaald.
Doekje van de auto halen, goede uitleg gehad, telefoon gekoppeld en een nieuwe laadpas via BMW afgenomen (eerste jaar €0). Na iets meer dan 6 maanden op de auto te hebben gewacht, kan ik eindelijk voelen hoe de auto rijdt.
Inmiddels de eerste 2000 km erop zitten.
Onderstaand wat plus en minpunten van de auto:
- Actieradius: als je een beetje normaal rijdt (130 km/u kan prima), haal je 380km +. Indien je zeer zuinig rijdt (veel 80 en af en toe 100 op de snelweg), haal je makkelijk meer dan 400 km op een accu.
- Wegligging: Wat je van een BMW mag verwachten, helemaal top.
- Comfort; ik heb er destijds voor gekozen om geen High Executive pakket te nemen. Wat wil zeggen dat je geen sportstoelen hebt en geen echt leer. Stoelen zitten ok. Grote nadeel van nepleer is dat het niet luchtig is.
De memorie op de stoelen zijn zeer handig.
- Navigatie; het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik vooraf een route kan plannen inclusief snellaadpunten toe te voegen. Dit moet nu manueel.
- banden: op mijn Executive pakket zitten 19 inch velgen. Persoonlijk vind ik deze mooier dan de 20 inch velgen.
- Stuur: als doorloop auto kreeg ik een BMW 318 station (bj2020). Deze auto had een M pakket. Dit stuur zag er sportief uit, maar had bovenal een dikke houvast en voelde zacht en solide aan. Iets wat ik als zeer prettig had ervaren. Bij de iX3 viel het mij direct op dat dit stuur wat ielig aanvoelt. Te dun dus.
- Recuperatie: In eerste instantie op Adaptief gezet. Ik vond dat de auto toch nog te hard en te veel op de rem ging op de snelweg. Binnen bebouwde kom werkt het goed, je rem bijna niet meer nodig. Om te snel weg zet ik de recuperatie op Laag.
- Adaptive cruise control + sturen: Op de snelweg zet ik de adaptieve functie uit. Ik maak dan alleen gebruik van de cruise control functie (Minder afstand knop langer inhouden). De afstand houdt namelijk nog te veel afstand en als er iemand tussen glipt, wat veel mensen doen omdat de afstand te groot is, gaat de auto vol op de rem. Bij een provinciale 80 weg waar niet ingehaald kan worden zet ik de functies wel aan. Werkt goed.
- Acceleratie: De auto trekt zeer snel op. Direct 100% power. Dit vind ik een groot voordeel van elektrisch rijden.
Volgende week een rit naar Frankrijk toe. Benieuwd naar de ervaring met het laadproces. Bij +/- 10K km zal ik weer een nieuwe update geven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW X3 xDrive30e Executive | Plug-In Hybrid | Navi | Clima | Cruise | Led Koplampen | Sportstoel+Stoelverwarming | Licht+Regensensor | Pdc V+A | Privacy Glass | 18''lm
- 2020
- 96.025 km

BMW X3 xDrive30e Sport Line Plug in Hybrid | PHEV | Panodak | Adaptive Cruise | Head-up Display | Harman/Kardaon | Sportstoelen Memory | 360 Camera | Carplay | Keyless |
- 2021
- 98.679 km

BMW X3 XDrive30e Executive M-Sport HUD Clima Camera Cruise Leder LED 19"LM Tr Haak
- 2021
- 106.116 km