BMW 520d Touring Corporate Lease (2010)

autoreview

BMW 520d Touring Corporate Lease (2010)

Signalement

Uitvoering520d Touring Corporate Lease
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf143.000 km
KM-stand laatst150.000 km
Lezerswaardering: 36%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

toch even bijhouden

  • 150.000 km

dus de alfa mito als crisis oplossing voor de startende ondernemer heeft 2 jaar prima dienst gedaan. alle aftrek en voordelen genoten die er te nuttigen waren en met zijn gechipte 100 savali pk's was het best uit te houden.

met meer zakelijke ambities en meer kilometers en meer weekenden weg met m'n hobby fietsen, stak het idee op naar een grotere auto. na alle ervaringen van de afgelopen jaren staat 1 ding als een paal boven water; er gaat niets boven een BMW. het gevoel in het stuur, of vooral het ontbreken van het aandrijvingsgevoel van de voorwielen, bleek een gemis.

omdat ik hem zakelijk wilde aanschaffen, wist ik mij te herinneren dat de 5-series als uitloopmodel ongeveer alle extra's kregen en zonder de daarbij horende catalogusprijs. Van de eerdere 3-serie wist ik dat een 2.0liter diesel meer dan voldoende is voor nederlands verkeer, zeker met een chipje. Komt bij dat de 5-serie niet zwaar is.

ik ben niet BTW-plichtig, dus toen ik bij Dusseldorp een M-sport edition touring zag als marge auto was ik snel om. beetje gemaild, goeie prijs voor de mito en afgemaakt. Alles zonder elkaars auto te hebben gezien. TOP!

het werd:
2010 520d A touring m-sport edition
carbonschwarz
zwart leder
navi prof
stoelverwarming
bluetooth telefoon
park distance control
etc.

alles wat ik echt nodig vond zat erop en belangrijkste; ik was van de mito af. Allemaal leuk en aardig die italianen, maar een 2 jaar oudere BMW is kwalitatief overduidelijk vooruitgang.

wat ontbrak er dan:
het is geen nieuwe, dus samengesteld heb ik hem niet. daardoor -geen volautomaat airco. wel automatisch, maar met soort 'drukknoppen' jammer.
-geen xenon. zie je niet meteen aan buitenkant, want koplampen lijken hetzelfde. 's nachts weet je wel beter. Zeker als je het wel weer hebt.
-geen audio upgrade. standaard systeem heeft in de LCI al tweeters, maar kan nog steeds niet veel aan. Heb overwogen het aan te pakken, maar besloten niet te doen.
-lendensteunen, dit zit met mijn lange lijf en zeurderige onderrug net wat lekkerder. helaas ontbrak het.

wat wel:
gruwelijk lekker onderstel, heerlijk dik stuur en TOP stoelen. Volgens mij 1 van de laatste auto auto's van BMW, hierna wordt het allemaal wel erg computer gestuurd en hypermodern.

Van buiten vind ik het een plaatje, met het M-pakket en in carbon schwarz smoelt ie top. de LCI achterlichten met led ogen stukken beter, en ondanks dat het een gedateerde auto aan het worden is, blijft ie mooi.

de balans en rust op de snelweg is geweldig. de 3-serie vond ik al top, maar dit is andere koek. heerlijk, vooral de luchtvering op de achteras helpt daarbij. door het M onderstel is ie wat stugger, maar dat moet van mij. Alleen blijft de funfer door de lange wielbasis heel comfortabel en is hij ook niet zo onrustig als de 1-serie (zie reviews) en de 3-serie. Natuurlijk waren die sportiever, maar voor mij is dit het beste van 2 werelden.

het sturen maakt het onderscheid bij een bmw, het directe gevoel en het idee dat je je auto helemaal perfect onder controle hebt en als het moet over een dubbeltje heen kan sturen. Dit maakt voor mij het freude am fahren en iedere keer op nieuw kan ik genieten als ik hem door een mooie bocht heen trek.

zoals gezegd is hij licht, lichter dan ik had gedacht, maar bewust heb ik er 1 gezocht met 4 cilinders en geen panoramadak. Vaak gehad en is fantastisch, maar brengt zo een kleine 100kg met zich mee. Resultaat; 1590 kg. de standaart 177pk diesel kan hier prima mee omgaan, maar doordat ik een corporate uitvoering uitzocht (bijtelling over EUR. 55.000,00), was het behelpen met 163pk en een paar newtons minder. Omdat de 320d ook was gechipped, wist ik dat dat nu ook zeker moest gebeuren. Vanwege het vele gezeur na de behandeling bij Ziptuning, nu gekozen voor vakman in Waalwijk; Rica. Dit liep eerst helemaal in de soep door de corporate uitvoering, want auto startte niet meer. Maar zij schrokken hier niet van en hebben hem een hele dag op de testbank gezet net zolang tot ie helemaal goed was. Niets extra voor gerekend, dus niets dan lof! Daarna; dikke 420nm en ruim 210pk. en geloof me, dat merk je. Dit komt ook door de 6-traps automaat waarbij de koppelomvormer lekker meehelpt en je toch iets langere verzetten hebt dan vandaag de dag, dit helpt zeer zeker in de snelheidbeleving.

ik heb wat snelle auto's gehad, en nog steeds is het geen 535, maar hij wilde van zijn plek zeg. op papier veel snellere auto's houd je makkelijk bij, zelfs op wintersport op de autobahn.

het verbruik was met mijn rijstijl altijd 1 op 14 of beter dus ook hierover weinig klagen. Veel ruimte van binnen en ook in de kofferbak, ieder weekend in de zomer de fiets achterin, racefietsen zonder problemen, maar m'n 29-er MTB kan ook met wielen erin zo achterin. Ideaal.

februari 2014 heb ik hem gehaald en zoals bij de eerdere BMW's zat hij als een fijn leren handschoen, iedere rit weer kon ik genieten van het sturen en het gevoel dat de auto je doorgaf. In een jaar tijd heb ik 50.000km gereden en dus naderde de 200.000km wel erg rap.

daarom bij het tegenkomen van een nieuw type 520d touring snel besloten om in te ruilen en er 140.000km op vooruit te gaan. Omdat ik nu een paar weken in een F11 rijdt, moet ik even kwijt hoe fantastisch, vaak ondergewaardeerd, en onnodig kwalitatief bekritiseerd de E61 is. Wat een wagen! Een opwelling van mij die resulteert in een waar gemis.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.