BMW 335i Cabrio High Executive (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 335i Cabrio High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 61.000 km |
KM-stand laatst | 101.000 km |
Lekker weer en een lekker geluid
- 62.000 km
Nadat ik mijn fijne 7-zitter heb weggedaan heb ik iets TOTAAL anders gekocht. Iets met een hoge fun factor. Downsizing naar een 3-serie.
Gezien ik een Nederlander ben wil ik het beste van beide werelden. Een cabrio, maar met een hardtop. Een snelle auto, maar relatief zuinig.
Dat heb ik gevonden met de 335i. Dat is een 3-liter 6 cilinder in lijn met 2 turbo's.
Bij aanschaf heb ik de type aanduiding laten verwijderen. Dus niemand (muv kenners) zien dat het een snelle wagen is. Tja, je ziet 2 dikke pijpen (links & rechts) maar dat heeft tegenwoordig iedereen.
Wat een heerlijk geluid en wat een vermogen.
De auto is voorzien van:
- M-pakket
- Lichtpakket
- Leer
- Meedraaiende bi-xenon koplampen
- keyless drive
- uitgebreide audio & navi
- Spraakbesturing
- Sportstoelen met opblaasbare wangen
en wat ik nog vergeten ben
Standaard heeft de auto 306pk.
Ook voor deze auto (zoals al mijn auto's) tank ik uitsluitend premium brandstof van de BP. Ik ben gek op de auto's en het voelt een beetje als verzorging. ;)
op 1 liter kom ik gemiddeld 9,7 km ver. Recentelijk een hele tank leeg gereden op de snelweg. Snelheden tussen de 100 en 220 en toen was het verbruik ruim 1 op 11!
Vergeleken met mijn vorige auto is deze auto echt enorm klein. Ik heb al eens een 3-serie gehad en ook daar had je weinig ruimte achterin. Deze auto hetzelfde verhaal alleen nog net een tandje minder.
Gelukkig is het een automaat en kan je je stoel daardoor redelijk ver naar voren doen. Ik ben regelmatig met 4 mensen weggeweest, maar dan zit iedereen wel opgevouwen.
Het geluid en het vermogen is echt fenomenaal. Op het rechte stuk zijn er maar weinig auto's die sneller zijn. Het kleine kind in mij komt helemaal tot z'n recht. Compensatie gedrag all over the place
Als je achter een Porsche Boxster S staat dan wil men je graag wegrijden omdat er een 3-serie achter hen staat. De schrik op hun gezicht en de glimlach van plezier op mijn gezicht is priceless. Je blijft er gewoon achter zitten. Je kan zo'n wagen echt prima bijhouden en zelfs voorbij zonder dat deze uit zal lopen mits de weg recht is.
Het is en blijft een achterwiel aangedreven hard-top cabrio. Dat laatste is hetgeen echt impact heeft op de wegligging. Rechtdoor gaat alles goed, maar in de bochten is de auto week. Helemaal met de kap open. Dan zit het hele gewicht achterin en een beetje gas in een bocht (niet eens veel) dan wil de auto graag "driften". 1 lampje in mijn dashboard komt wel heel vaak knipperend in mijn ooghoek tevoorschijn.
Desalniettemin, heb ik mega veel plezier in dit gebakje. Ik heb 17" voor de winter en in de zomer heb ik 19". Deze 19" zijn net zoals bij mijn vorige Audi A6 erg gevoelig voor schade. Rol nooit door een gat in de weg of over een steen of flinke tak. Dan kan je de deuk uit je velg laten halen.
We gaan 'm inruilen
- 101.000 km
Mijn vrouw heeft een 7-zitter die aan vervanging toe is. We hebben voor haar een e91 BMW 3-serie touring gekocht. Maar aangezien wij 3 kleine kinderen hebben, hebben we een wat ruimere familie wagen nodig.
Om die reden heb ik net de e93 ingeruild voor een F11 van BMW. Dat is de 5-serie touring. Met pijn in mijn hart zal ik afstand doen van de cabrio. Wat is en was het een fijne auto waar ik nooit problemen mee heb gehad.
Dak eraf en dubbel genieten van het geluid. Dat ga ik heel erg missen.
Maar omdat ik zo waanzinnig gek was op de motor heb ik nu een 535i gekocht met nagenoeg alle opties. Uiteraard met een panorama dak om een beetje de kick van de cabrio te kunnen afbouwen.
Tijdens de proefrit werd mij duidelijk dat de 535i never, nooit niet de ervaring zal geven als een 335i. De 335i is luid en heeft een heerlijke brul. De auto's schelen slechts 40 kg, maar de belevenis in de 5 is er bijna niet.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 3-serie
