BMW 328i Touring High Executive (2012) #4

autoreview

BMW 328i Touring High Executive (2012)

Signalement

Uitvoering328i Touring High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf37.000 km
KM-stand laatst42.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

4 cylinder is niet minder

  • 42.500 km

Ik ben recent van een e90 335d sedan overgestapt naar mijn huidige 328i Touring. De stap naar Touring was makkelijk, ik had de extra ruimte nodig en de nieuwe 3 serie is een stuk ruimer dan de vorige. Bij het vorige model was de sedan eigenlijk altijd m'n favoriet qua model, zeker met M pakket lekker dik. Bij het huidige model vind ik de Touring ook erg geslaagd.

De stap van 6 cylinder diesel naar 4 cylinder benzine was lastiger. Mijn oude auto had ruim 2 ton gereden en dus ben ik ga zoeken naar een vervanger. Het was mijn 2e uit de e9x reeks. Ik had voor de 335d een 320d, dus ik wilde het liefst overstappen naar het nieuwe model. Echter de 330d of de 335d zijn nog erg aan de prijs, dus dat was geen optie. Van de 335d terug naar de 320d, vond ik een te grote stap terug. Eigenlijk is de 328i dus een beetje een compromis, maar het valt zeker niet tegen.

Het verbruik: 1 op 13, dat is gelijk aan de 335d. Ik rijd redelijk rustig over het algemeen. Wegenbelasting scheelt me ruim 100 euro per kwartaal, maar dat gaat aan de andere kant de tank weer in.

De 4 cylinder turbo is een mooi blok. Erg soepel en in combinatie met de 8 traps automaat laat ie zich rijden als een diesel zolang je rustig rijdt. Trap je het gas in, gaat het snel (en een beetje ongemerkt) erg hard. Het geluid is geen 6 cilinder geluid, en zeker niet dan van een lijnmotor. Echter, het klinkt niet verkeerd en zeker uit de uitlaat komt gewoon een mooie brom. Op koude ochtenden is het geluid de 1e minuut bijna hard te noemen, maar als snel verdwijnt dat naar de achtergrond.

Ik heb de m sport uitvoering en het onderstel is wat comfortabeler dan dat van mijn vorige auto.

Pluspunten:
- ruimte
- motor (merkbaar lichter dan een dieselblok)
- drive systeem (snelheid, opties_
- M-sport interieur
- panorama dak
- automaat schakelt onmerkbaar (behalve in sport)

Minpunten:
- kraakjes (in de deurrubbers?)
- flippers met 8 versnellingen is wat teveel van het geode
- afdekhoes kofferbak rolt niet automatisch terug en blokkeert daardoor het zicht wat
- automaat in 'S' + Sport modus geeft 'klappen' bij het schakelen

Ik zal de review de komende maanden bij blijven werken

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens