BMW 328i Touring Executive (2012)

autoreview

BMW 328i Touring Executive (2012)

Signalement

Uitvoering328i Touring Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf154.000 km
KM-stand laatst161.685 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

328i F31 november 2012 gebruikerservaring

  • 161.685 km

Ik heb de 328i in december 2016 gekocht bij Auto-Walinga in Heerenveen met een km-stand van 154000. Hij was net binnen (nog niet eens gewassen) en kwam rechtstreeks uit de lease. De vorige eigenaar had er bijna 40.000 km per jaar mee gereden.
Na een tijdje onderhandelen over de inruilprijs werden we het uiteindelijk eens. Ik zou de auto zo meekrijgen, zonder garantie en zonder afleveringsbeurt (en kosten). Omdat de auto uit de lease kwam en de km-stand hoog was, durfde ik dat aan. 'Lange kilometers' en een duidelijk Lease onderhoudsrapport gecombineerd met mijn BMW-ervaring maakte dat ik er alle vertrouwen in had om deze mooie rijk uitgeruste F31 zonder garantie mee te nemen. Mooi bruin leer (passend bij de zwarte lak), sterke motor met maar liefst 245 pk, sportstoelen, fluisterstille 8-traps automaat met flippers aan het stuur, panoramadak, stoelverwarming, mooie 17" velgen, mooie nog ronde(!) led dagrijverlichting in de angel-eyeskoplampen, uitgebreide navigatie professional, verlichtingspakket en nog veel meer nuttige en minder nuttige opties maakte, dat ik meer dan ooit verliefd werd op een aan te schaffen auto. Tenslotte heb ik best wel wat ervaring met het kopen van auto's (ongeveer de 16e keer).

Nu 11 maanden verder, kan ik nog steeds zeggen dat de BMW mij uitstekend bevalt. Wat een comfort, Freude am fahren: rotsvast de bochten door en ongelooflijke acceleratiemogelijkheden als je even snel wilt (in 6 seconden op 100). Die power herken ik helemaal van het motorrijden. Tja, de 328i was altijd een powervolle 6-cylinder en deze is gedownsized naar 'slechts' 4 cilinders met een dubbele turbo er op. En nou mis je dat mooie geluid van de 6 cilinder zeggen de puristen. Mag waar zijn, maar mij maakt het niet uit. Ik vind het nl ook heerlijk om comfortabel te rijden. En comfortabel is hij wel. Iets meer dan mijn vorige E91 BMW-s. Kortom, deze 328i combineert beide: sportief en comfortabel.

Kosten tot nu toe na 7000 km? Nieuwe accu.
-1 grote normale beurt zonder bijzonderheden.
-Op vakantie in Limburg overleed de accu. Kosten inclusief inbouw € 500,- (bleek ook voor de BMW garage nog een klusje voor 2 man van zo'n anderhalf uur te zijn). Zo'n dure accu had ik nog niet eerder meegemaakt. Maar ik kon dan ook weer verder rijden compleet met 2 jaar garantie op deze originele BMW-accu. Dat dan wel weer.
Het verbruik is niet denderend zuinig en ook lager dan de fabriek opgeeft, maar ja, dat moet je toch over hebben voor sportiviteit. Met de caravan er achter haalde hij 1 op 8 a 9 wat niet veel minder was dan mijn E91. Gemiddeld haal ik wel 1 op 11. Maar op langere ritten is 1 op 12 ook mogelijk, mits je niet te hard het gaspedaal indrukt.
Eerst maar eens verder in deze mooie BMW.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.