BMW 325xi Touring High Executive (2006)

autoreview

BMW 3-serie Touring
BMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering325xi Touring High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze BMW 325 xi touring heb ik in Amerika gekocht, er is verschil met het Nederlandse model, er zit een 3.0 l motor in, maar met een normale carburateur/inspuiting ipv een tweetraps zoals bij de 330. Het is een auto die alle opties heeft die er te koop waren, behalve de automatisch ingrijpende cruise control (active steering was niet beschikbaar in de VS). Daarom ben ik benieuwd hoe groot de problemen gaan worden in de komende jaren met al die ’gadgets’. Het begon al interessant te worden toen de auto werd ingevoerd in NL: het inbouwen van het nederlandse alarm leidde tot veel voertuigorders (zeg software updates) vanuit Muenchen en controle units die het blijkbaar begaven. Deze moderne autos zijn echt anders dan mijn Audi 100 uit 1986, die nog vol mechanisch was en geen software updates nodig had. Uiteindelijk heb ik een dealer in Zaltbommel gevonden die vaker met dit bijltje hakt en uitstekende service heeft verleend.

Wat me tot nu toe opvalt is hoe fijn de ’handling’ is, hoe oncomfortabel de auto is (tja, daar zit een relatie), het hoge verbruik (12 l per 100 km, meer dan een 4 l. 6 cilinder Jaguar XJ) en het feit dat deze autos eigenlijk ontworpen en gebouwd zijn om veilig en met souplesse tussen de 130 en 200 te rijden. Daar begint een eigen wereld. Mijn vorige auto, Jaguar XJ-1996, was boven de 200 niet te genieten, de BMW ligt als een steen op de weg. Wat me stoort aan de BMW is het knullig trage idrive, en een 6-bak is overbodig, het leidt tot te veel onnodig schakelwerk, een 5 bak is echt genoeg. Verder is het onhandig dat je het afdekzeil met de hand moet sluiten nadat je de achterruit hebt geopend. Wat ik fantastisch vind zijn de in de bocht meesturende lampen, de AWD, het leer en het panorama dak. De connectie met een i-Pod maakt een cd wisselaar overbodig.

Maar, om eerlijk te zijn, deze auto is niet mijn ding. Ik heb geen emotionele binding. Hij is te steriel en koud. Verwekt uit de reageerbuis. Ik mis de gekleurdheid van mijn vorige autos, die allen hun grotere zwakheden hadden dan de BMW, maar wel karakter. De touring ziet eruit als een strijkijzer, zo weggelopen uit moeders schoot. Een moederskind. Hij moet nog volwassen worden. Het zal wel aan mij liggen, maar zo voelt het nu eenmaal.

PROBLEMEN

Geen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.