BMW 320d Touring High Executive (2013) #2

autoreview

BMW 320d Touring High Executive (2013)

Signalement

Uitvoering320d Touring High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst3.500 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW 320D touring high executive autom.

  • 3.500 km

Komend uit een "tuinhuisje op wielen" waar ik overigens met veel plezier in heb gereden, is deze BMW voor mij een klein racewonder zelfs met maar 184 pk.
het " freude am fahren" is weer helemaal terug. Ruim twee jaar in een Volvo XC 60 te hebben gereden is de BMW een welkome afwisseling.

De rijeigenschappen zijn waarschijnlijk ook mede door het adaptieve M-onderstel geweldig. Zeker in de sport stand sta je direct in contact met je auto en ondergrond. Ooit op een Volkswagen Passat CC een instelbaar onderstel gehad maar dat was kiezen tussen wollig, extra wollig of super wollig. Dit onderstel is echt fenomenaal. Van de techniek op zich heb ik geen verstand maar ik voel dat de remmen, gaspedaal, 8-traps automaat tot volgens mij zelfs de lichten en spiegels zich aanpassen aan de gekozen instelling. In een wat drempelige omgeving is comfortstand of met niet al te lange mensen achterin is de comfortstand aan te raden, voor de overige ritten lekker sport selecteren. Sport plus heb ik aangezien ik geen Vettel nog Hamilton of welke coureur dan ook nog niet geprobeerd. Is wat lafjes om zoiets niet te hebben geprobeerd en dan toch een review schrijven. Ik kom er op terug.

Ook de extra gimmicks zoals blind spot, head up en adaptieve cruise control werken naar behoren. Ofschoon je niet helemaal op de elektronica dient te vertrouwen is een half oog over je schouder i.cm. het Blind spot voldoende om te weten of je naar links of rechts kunt invoegen.
Het Head up display is wat mij betreft een geweldige uitvinding, het hele dasboard kan men zodoende achterwege laten, zowel snelheid, gps, telefoon als media kan indien gewenst in gezichtsveld geprojecteerd worden. Met name op hogere snelheden verhoogt dit het comfort van autorijden en kan je jezelf echt focussen op de weg, ook in een4 cilinder diesel ja. Zeker voor de gelukkige onder jullie die zonder moeite de 250 kunnen aantikken is dit een aanrader.
Adaptive cruise control heeft nog weleens de neiging om in scherpe bochten (6 baans autosnelweg, Duitsland) langzaam verkeer op de rechterbaan op te merken en zodoende iets af te remmen, begrijpelijk maar soms vervelend. Verder werkt het systeem zeker in wat drukker verkeer of juist rustig verkeer als je echt de maximumsnelheid in acht wilt nemen (zwitserland) super.
Het zijn allemaal wat ouwemannetjes functies voor hen die niet helaas scherp meer zijn, en omdat ik me toch een beetje schaam dat het op de auto zit heb ik als compensatie een M-pakket aangekruist om toch het jeugdige erin te houden.

Het zitten in de auto. Aangezien ik niet heel groot en.of breed ben wil het nog weleens gebeuren dat ik verdwaal in een stoel. Gelukkig kan je deze stoelen zo instellen dat ook ik goed gepositioneerd achter het stuur kan zitten. De zit positie is mooi centraal en de auto geeft het idee dat alles om de bestuurder om jou draait.

Ofschoon ik bewust heb gekozen voor een kleinere maar wel dynamische auto valt mij de ruimte in praktijk erg tegen. En nu was de Volvo zeker geen kleine auto of misschien wel een hele grote auto, op papier vielen de verschillen nog wel mee maar in praktijk blijkt wel dat de BMW toch niet echt een ruimte wonder is. Inmiddels heb ik dit voor lief genomen want het rijden is vele malen plezieriger.

eigenlijk kan ik tot op heden niets anders zeggen dat het wat rijden betreft een stap vooruit is. En tja de ruimte, er is toch zoiets van wie mooi wil zijn moet pijn lijden..



meer volgt na 10.000km

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.