BMW 320d touring Executive (2002)

autoreview

BMW 320d touring Executive (2002)

Signalement

Uitvoering320d touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf153.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 4%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Uit economische overwegingen van de 530d naar de 320d overgestapt. Het verbruik valt mij met 1:14 t.o.v. de 530d met 1:13 enigzins tegen. Het comfort is daarentegen weer goed, zelfs met de 19inch BBS velgen eronder. In 2005 heb ik er veren van het M-onderstel onder gedaan omdat hij er wat vreemd uit zag met die grote wielen zonder verlaging. Ik had verwacht comfort in te leveren, maar hij veert nu zelfs beter dan voorheen. Hij is echt behoorlijk snel, de top ligt op 215km/h op de gps. Ook de bouwkwaliteit van een BMW is echt super, hij rijdt nog als nieuw, de vorige deed dit ook na 330.000km nog. Direct bij aanschaf heb ik er een origineel vanillegeel lederen interieur met sportstoelen (welke prima zitten) en originele xenonlampen bij gekocht. Inmiddels rijd ik sinds we ook een nieuwe mini cooper s erbij gekocht hebben te weinig kilometers om deze auto aan te houden.Het enige nadeel (behalve de iets hogere onderhoudskosten) is het kraken van de ramen bij bijna alle E46’s waar ik na 2 jaar eindelijk een definitieve oplossing voor heb gevonden en de relatief hoge afschrijvingslasten.

PROBLEMEN

Bij aanschaf het luchtfilter vervangen (erg belangrijk) wat bijna dicht zat vanwege het vuil.
Bij kilometerstand 200.000 is er een nieuwe turbo in gegaan, de oude was nog niet op, maar begon wel herrie te maken. Aangezien de auto 2x per jaar naar zuid-spanje gaat wilde ik het risico niet lopen om onderweg met een kapotte turbo te staan.

Voorschakelapparaat xenonlamp vervangen

nieuwe ERG klep

De remschijven voor zijn iets krom, niet erg genoeg om te laten vervangen

Nadat ik het handvat van de afdekhoes van de bagageruite vervangen heb rammelt deze, ik weet niet wat ik fout heb gedaan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.