BMW 320d touring Edition (2004)

autoreview

BMW 3-serie touring
BMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie - interieurBMW 3-serie - interieur

Signalement

Uitvoering320d touring Edition
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 320d Spec. Executive Touring (automaat) is qua vormgeving en uitstraling een prima auto. Met de opties uit het spec. executive pakket mag gerust gezegd worden dat de netto verkoopprijs (ruim 49.000 euro in 2004) echter ook aan de hoge kant is. Toegegeven je hebt er ook wat voor, naast vormgeving zeker ook degelijke bouw en uitvoering, prima diesel met hoog koppel. Kortom een betrouwbare auto die je niet in de steek zal laten. Kijkend naar de nieuwe prijzen (nieuw model)is het echter geen automatisme meer om de vele extra euro’s weer op tafel te leggen. Een kritische beschouwing v.w.b. prijs/kwaliteitsverhouding versus andere (concurerende) merken zal deze keer mijn aankoopgedrag gaan beinvloeden. Want niet alle beoordelingen over deze BMW Touring zijn positief.
Ik noem er enkele: (te lage instap en te lage zithouding, gevolg het op hoogte stellen van de bestuurderstoel, waarvan het directe gevolg is dat het (bestuurders)uitzicht naar rechtsvoor ernstig wordt belemmerd door de spiegel annex regensensor (een veiligheidsmanco dat mij tot tweemaal toe bijna een forse aanrijnding heeft opgeleverd...), geen traploze en te korte middenarmsteun (van echte ondersteuning) is geen sprake, geen fijne automatische airo (te veel regelingen middels (handmatige)luchtkleppen, te vlug en te veel condensvorming in koplampunits, (te) bescheiden koffer (afmetingen, met niet al te praktische ruimteverdeling), riem voor tildeksel kofferruimte die in de weg ligt en waarvan het kunststof te vlug defect is, enorm krasgevoelige lak (overdreven zelfs), door inbouw NAVI geen plaats voor zonnebril en kleine voorwerpen onder handbereik bestuurder, achterkant vervuilt bij het minste regenbui, is dus onderhoudsgevoelig en laat zich door de grote hoeveelheid profielen aan de achterzijde lastig schoonmaken, enz.
Kortom het is nog maar de vraag of het wat hautaine BMW weer mijn partner wordt.
Misschien komt mijn oude liefde Audi weer in beeld.

PROBLEMEN

Zie testverslag.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.