BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu (2013) #7

autoreview

BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu (2013)

Signalement

Uitvoering320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf91.500 km
KM-stand laatst142.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste jaar

  • 142.500 km

Mijn BMW 320D heb ik nu een jaar en heeft al behoorlijk wat veranderingen ondergaan sinds ik hem kocht.
Om te beginnen heb ik de ramen laten tinten en gelijk een set 18" inch sport-line velgen eronder gelegd. En hem laten chiptune. Wat nu resulteert in een vermogen van 220 pk.
Ik vind dat persoonlijk wel lekker aangezien half lease nederland een BMW 320 EDE rijd. En je nu net ff het verschil kan maken.

Daarna naar een bedrijf om een hoop snufjes in te laten programeren, o.a. digitale snelheidsmeter, dvd kijken tijdens het rijden, achterklep met sleutel openen (dat kunnen ze allemaal) maar nu ook sluiten met de sleutel! Navi life time code aangemaakt voor 48 navi updates, bij dag rijverlichting branden nu ook de achterlichten (vind ik zelf wel veilig), en het verschrikkelijke start/stop systeem uit laten programmeren en dat hij nu bij starten gelijk in de comfort stand staat, ook echt onmisbaar!!! En voor het zelfde geld zit er ook een sport+ automaat in geprogrammeerd (kost 825€ of zo bij BMW af fabriek)
Na 2 maanden sportstoelen op de sloop gevonden en gemonteerd en toen was hij wel af op 1 ding na.

Het Navi professional systeem vind ik dus helemaal gaaf met alle opties en apps e.d.!!! Alleen de standaard speakers die BMW monteert zijn voor een auto van dik door de 50k echt om te janken!!! Over 2 weken gaat de audio upgrade er dan ook ingezet worden en dan kan hij nog een anderhalf jaar mee.

Wat rijeigenschappen moet ik zeggen dat de E91 die ik een aantal jaar geleden had wel iets beter op de weg lag, die ging strakker door de bochten. Maar het is gewoon een hele lekkere reisauto. De verschillende standen veranderen de hele auto, eco pro is voor de boom knuffelaars onder ons, maar die moeten maar een leaf gaan rijden. Comfort is gewoon relaxt rijden, sport reageert hij lekker fel. En sport+ is voor de max verstappen ervaring. Al met al een dynamische auto, sportief maar ook een heerlijke reisauto.

Problemen heb ik 0,0 het enige waar ik hem op betrapte was dat ik vlak voor de beurt het oliepeil checkte en daar kwam uit dat er een 1/2 litertje eigenlijk bij moest. Niet echt iets om ons druk over te maken.

Ik hoop dat hij zich zo blijft gedragen de komende anderhalf jaar dan mag hij tot de 220.000 km nog mee en dan kan er weer een komen die iets jonger is en ook die ga ik weer zo onder handen nemen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.