Audi A4 Avant 2.5 TDI Quattro (1998)

autoreview

Audi A4
Audi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 - interieurAudi A4

Signalement

UitvoeringA4 Avant 2.5 TDI Quattro
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf266.000 km
KM-stand laatst314.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een prachtige auto, die audi. Maar de kosten liepen de spuigaten uit, constant was er weer 'ns iets mis mee. Ieder jaar als hij APK-gekeurd moest worden, was ik meer dan 1000 euro kwijt om hem in orde te krijgen. Toen ik hem kocht(jan. 2007) was de ABS kapot. Hij remde prima, voor de APK maakte dat niks uit, als hij maar goed remt, kreeg ik te horen eind 2007 toen ik hem wou laten keuren bij garage Willems in Druten(het hele jaar zonder ABS gereden). Een jaar later, eind 2008(nòg een jaar zonder ABS te hebben gereden), maakte dat wèl uit voor de APK, aldus meneer Willems...(koste toch meer dan 800 euro om dat bij hem te laten maken.) Verder was het een droom van een auto, permanente 4 wielaandrijving, 6 cylinder dieselmotor, niet al te dorstig(gemiddeld 1 op 12). Bij nat weer had je echt veel voordeel met 4 wielaandrijving; Minder snel last van aquaplaning bij zware regenval op de snelweg en géén last van wielspin bij het vlug wegrijden bv. de voorrangsweg opdraaien of van het stoplicht wegrijden. Mijn droom was om deze auto te tunen; mooie velgen, verlagen, RS4 bumperset erop, lederen interieur, motorische opwaardering(héél véél PK's erbij). Maar ja, dat is er niet meer van gekomen. Hij koste mij te duur; 344 euro per kwartaal alléén al naar Wouter Bos(de belastingen). Dure onderdelen, noem maar op. Er moest bv. een nieuwe thermostaat op, op zich niet zo'n heel duur onderdeel, die thermostaat, maar(aldus meneer Willems) om deze te monteren moest de héle voorgevel(dat ding aan de voorkant, waar de koplampen in vast zitten ofzo) eraf gehaald worden. Kon je net zo goed(omdat de voorkant er toch afmoest) er een nieuwe distributieriem laten monteren. Was 'ie wel de hele dag mee bezig, dus reken maar op een dikke duizend plus(euro's). Heb ik maar niet gedaan. Dan trek ik wel een extra jas aan of trui aan in de winter. Die auto reed net zo goed.
Een prachtige auto, die Audi. Maar 344 euro per kwartaal voor een auto waar toch altijd iets aan hapert en er wordt toch haast niet meer mee gereden(fietsen is véél leuker en véél gezonder èn ook nog beter voor het millieu èn goedkoper)is teveel van het goede dus heb ik hem maar eruit gedaan.

andere wagen

  • 314.000 km

Ik rij deze wagen inmiddels niet meer. Ik heb deze wagen per 18-03-2009 ingerolen en rij inmiddels een rode Hyundai Accent(zie andere review).

3,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A4

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens