Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Sprint (2015)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Sprint (2015)

Signalement

UitvoeringGiulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 Sprint
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst59.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kort gehad

  • 59.000 km

Ik kom van een Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Automaat af.

Deze wagen zien staan voor een mooie prijs en kreeg een goede inruil. Hierdoor een ritje gaan rijden en ik was eigenlijk al verkocht toen hij startte. Het is een auto die enorm lekker stuurt en klinkt. Deze specifieke wagen is een QV-Line en dat komt met een sportonderstel. Dit sportonderstel is voor mij alleen een fijn onderstel wat kei hard is. Hij stuurt hierdoor enorm scherp, ligt als een blok op de weg maar stuitert net iets te hard voor een ritje met vrouw en kind. Dit komt misschien omdat mijn rijgedrag dan wat (lees: een stuk) rustiger is, waardoor je de oneffenheden beter voelt.

170PK is een mooi aantal voor dit formaat en gewicht, tuurlijk kan het sneller als je een QV kiest, maar dit is echt meer dan genoeg. Vooral de beleving is erg mooi van de 1.4 die echt alles op alles zet in de sportstand + volgas.

De wagen is in 3 standen te zetten, D-N-A.
A = All weather
Een zacht gasrespons en licht stuur.

N = Natural
Normaal, Normaal.

D = Dynamic
Fel gasrespons, automaat schakelt graag terug en stuur wordt erg zwaar.

De Dynamic stand is natuurlijk het leukste rijden, maar ik zelf rijd mijn dagelijkse rit het meest in de N.

Qua betrouwbaarheid is het gewoon top. Hij is immers niet kapot gegaan.. Groot punt is wel vaak je olie verversen voor de MultiAir module.

Helaas kwam ik er bij de geboorte van mijn kind achter dat de wagen toch niet zo groot is als dat ik gedacht heb, dus heb ik hem nu verkocht voor een grotere auto. Dit is het kortst wat ik ooit een auto heb gehad. Ik zal hem wel gaan missen, een auto waarvan iedereen wel een mening heeft. Iedereen vind hem mooi, en natuurlijk veel flauwe alfa's-gaan-kapot-grapjes.

Het is een auto met karakter. Een auto waar je zin van krijgt om in te rijden. Die echt wel speels kan aanvoelen, en toch veel zekerheid. Er zijn ook een paar dingen die echt typisch zijn. Zoals bekerhouders waar je eigenlijk niks mee kan, geen fijne opberg plek voor je telefoon onder de navi. Maar zoals elke Alfa eigenaar, valt het onder de mantel van de liefde. Het blijft een bijzondere auto. Gek is dat, terwijl ik voor deze auto echt niet veel met Alfa's had..

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens