Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBi Quadrifoglio Verde (2014)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBi Quadrifoglio Verde (2014)

Signalement

UitvoeringGiulietta 1.750 TBi Quadrifoglio Verde
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst94.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Italiaanse hengst

  • 78.000 km

Hoi lezer,

Ooit heel lang geleden, heel veel interesse naar het merk Alfa gekeken, bijna een Alfa 75 gekocht.
Na Jaren Opel, Honda, en een uitstapje naar Audi.
Uiteindelijk toch een Alfa gekozen, en wat voor eentje,
een Giulietta QV met 240 PK, 1750 TBI max. Koppel 340 Nm bij 1900 toeren ! een limited edition nr. 30, zijn er 500 stuks van gebouwd in die uitvoering, met een schitterende kleur Rosso Competizione, uitgerust met panorama schuifdak en uitgevoerd met Carbone mat.
lederen Alcantara stoelen. zitten heerlijk en perfect. Alles van binnen voelt en heest in het Italiaans ! Super Bose audio met woofer in de reserve wiel. grote rode opvallende remklauwen.
We gingen eerst kijken voor standard Giulietta 170 PK.
Mijn gevoel ging voor de special edition, toch een speciale Alfa met meer waardebehoud dan een standaard Alfa giulietta.
Ik hou van sportief rijden, mijn vorige auto was een Audi 1.8 TSFI, 160 PK. niet te vergelijke, Alfa rijden is echt een beleving en een genot. motor is " D" stand, hij gromt, en weg is ie ! 1x pech door een misfire in 1 zuiger na 1 week ( 200 Km gereden ) gelijk onder garantie gechecked, getest bij Wim prins.
Kon niks vinden, kon aan de benzine liggen zegt men.
tot heden na 4K km, probleemloos.
Motorblok is van Aluminum, motor goed warm draaien, alvorens je veel gas op zet.
Verder valt het mij op in het verkeer, hoeveel er grijze muizen rijden op de NL wegen ( kleur Wit, Zwart, grijs )
denk 80 %. ik val lekker op, krijg veel complimentjes !!
men kijkt toch met belangstelling naar mijn rode bolide, dagen mij ook uit voor een race. :-)

1e update

  • 82.000 km

Hoi,

Hierbij de 1e update na 7000 km, QV rijdt tot nu toe max. gemid. 1 : 11 tot nu toe.
QV komt goed tot zijn recht bij snelheden van 130 - 140 km p. uur, effe gas in zijn "D" stand en je zit plots op 180-200 Km.
Rij altijd in "N" stand ivm. files ! in "D" stand wordt het een race monster, nog een lagere Koppel, scherpere stuurligging en gaat zwaarder sturen, remmen zijn korter geworden. compleet een andere auto wordt het.
dan gebruik ik ook mijn stuurflippers, effe spanning en adreline omhoog brengen :-) . Wat is auto rijden, heerlijk en leuk, begrijp niet dat mensen electrisch gaan rijden ? lijkt mij super saai.

1x mijn koelvloeistof bijgevuld, vond vreemd dat er vloeistof is verbruikt, effe in de gaten houden dus, ik rij bijna elke dag file, kan een reden zijn. heb ongeveer 1000 km een reis gemaakt naar de kerstmarkten in de vak. na 2000 km geen druppel vloeistof verbruikt, staat nog steeds op max.
Valt op dat de 1.750 TBI motor goed warm moet rijden `s morgens voordat je flink gas op geeft. ook aan te bevelen ivm. Aluminimum blok, QV stoelen zitten perfect ook bij lange ritten, Bluetooth verbinding valt af en toe weg voor de spotify, kan wel mee leven, tijd voor een nieuwe GSM ? voor de rest nog steeds tevreden over de auto, rijdt heerlijk, zoeft over de weg, wegligging is top met een enorme rijbeleving !
Merk op dat in een exclusieve auto rijdt, tot nu toe nog geen QV met deze speciale kleur tegengekomen op de NL wegen, na 5 mnd. in mijn bezit.

Ik ga effe wat KM maken in April richting de Stelviopas/ Italie en Grossglockner Hochalpenstrasse/ Oostenrijk. zal dan mijn 2e update opmaken.

2e Update

  • 85.000 km

Na 10K km gereden te hebben, tijd voor een chiptuning, het kriebelde al een tijdje bij mij, na uitvoerig research kwam ik uit bij Squadra Tuning te Nunspeet.
Een expert op het gebied van Alfa Romeo, hij werkt ook nauw samen met Wim Prins.
Bij mij was de vermogen Nm belangerijker dan de trekkracht ( PK ).
Na de tuning kwam ik uit op een vermogen van 240Pk -> 264Pk en een koppel van 340Nm -> 395Nm, max koppel bij 3500 tpm ! en dat voor een 1750 TBi aluminimum TCT blok.
Ik kan nu nog veiliger inhalen :-) en rijden met een rem erop !

Mijn gevoel is dat de motor veel souplesse em krachtig is.

De Qv reed al klasse, na chiptuning rijdt ie toppie, beastie animal ! :-) in D-stand bij 120km , zit ik in no-time op 160km. Motor rijdt met souplesse. en tanken met Shell V-power 98 of hoger is ook een must !

In N-stand is ook een verbetering, minder schokkerig, meer vloeiend.

Overigens koelvloeistof geen druppel verbruik, zat denk ik lucht in, na de loskoppeling.

Hoop dit jaar nog de reis te maken naar Italie, wanneer alles weer de normaal is qua leven.

tip, als je thuis een beetje zat bent door de Corona, lekker stukje rijden !

3e Update

  • 94.000 km

Italië ging helaas niet door de Corona, wellicht dit jaar ?

QV rijdt nog steeds top en zonder problemen, tijd voor een upgrade.
Er zit nu een 3” RVS Down Pipe met een Race Kat. 200 Cel. onder, deze vervangt de standaard bovenpijp, met de Down pipe geeft de turbo meer lucht, ademt beter. Turbo gaat ook langer mee.
Tjonge, wat een beleving, wat kan auto rijden leuk zijn als je van sportiviteit houdt.
Je hoort de motor goed brommen onder de kap.
Gelijk maar ook Squadra Stage II chiptuning upgrade gedaan, zit nu op 295 PK met een koppel van 395Nm. Ben totaal 20% aan vermogen toegenomen. Koppel is hetzelfde gebleven, ander redt mijn TCT bak het niet. De echte chiptuners weten dat als geen ander.

Merk als ik V-Power Racing Ron 100 of 102 tank bij de buren, dan rijdt en reageert de QV nog sneller en zuiniger, rij nog steeds gemiddeld 1:11 stad/weg, op de linkerbaan :-)

Zal niet lang meer duren voor een nieuwe upgrade...

Hou jullie op de hoogte.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens