Plug-inhybride Volkswagen Golf gaat GTE heten
De Golf plug-in hybrid is onderhuids identiek aan de A3 E-tron, waar we al even mee hebben kunnen sturen. Onder de kap vinden we een 1.4-liter TSI motor met 150 pk, die wordt bijgestaan door een 102 pk sterke elektromotor. Dit zorgt voor een gecombineerd vermogen van 204 pk en een trekkracht van 350 Nm.
De Audi verbruikt 1,5 l/100 km, we verwachten dat de Golf daar weinig van zal verschillen. Het verbruik gaat samen met een CO2-uitstoot van 35 g/km, wat natuurlijk betekent dat-ie tot de fiscaal aantrekkelijke 7 procenters gaat behoren. Als de auto met ongeladen accu in hybride-modus rondgaat, komt het gemiddeld verbruik uit op 3,5 l/100 km.
Toen Volkswagen z'n sportieve diesel voor het eerst presenteerde, werd de toevoeging GTD bedacht. De plug-in Golf gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid GTE gedoopt worden, waar de E uiteraard staat voor Electric. De Nederlandse importeur kon het gerucht nog niet officieel bevestigen.
Ook een volledig elektrische Golf staat op de planning. Deze zogeheten e-Golf moet deze zomer in de showrooms staan.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Gouden sturen voor BMW, Opel en Volkswagen - en nog twee merken

Sterkste Volkswagen Golf GTI ooit heeft Nederlandse prijs

Een Volkswagen Golf VR6 kan 30 jaar later van alles zijn omdat er ontzettend veel geknutseld is

Lekker praktisch, niet te groot, maximaal 20K: welke gebruikte stationwagon wordt 't?




