| 

De 7-serie is sinds 1977 het vlaggenschip van BMW. De E23 werd uitsluitend aangedreven door zesinlijn benzinemotoren. Bij de E32 uit 1986 deden ook V8-motoren en zelfs een V12-motor (750) hun intrede. De E38 uit 1994 was voor het eerst verkrijgbaar met turbodieselmotoren. De vierde generatie (E65/E66) was niet geheel onomstreden vanwege het eigenzinnige design en het nieuwe iDrive-systeem. De vijfde generatie (F01/F02) met verbeterde iDrive verscheen in 2009. In 2010 verscheen voor het eerst een hybride variant in combinatie met een V8 benzinemotor. Bij de facelift in 2012 werd de ActiveHybrid gedownsized naar een zesinlijn benzinemotor. In 2015 verscheen de huidige generatie, de G11, op de markt. Voor het eerst is de 7-serie ook als plugin-hybride verkrijgbaar.

overall waardering
ster volster volster volster volster leeg 4,2
comfort
ster volster volster volster volster vol 4,8
prestaties
ster volster volster volster volster half 4,5
betrouwbaarheid
ster volster volster volster volster leeg 4,2
kosten
ster volster volster volster halfster leeg 3,3
op basis van 23 reviews

BMW 7-serie Occasions

BMW 730D HIGH EXE
2018 | 25.023 km | € 59.000
BMW 750 i
1998 | 277.500 km | € 5.850
BMW 730i V8 Executive
1993 | 74.000 km | € 15.950
BMW 760i High-Executive
2006 | 82.000 km | € 22.500
BMW 735 i Executive
1996 | 282.000 km | € 6.450
BMW 740d High Executive
2010 | 242.790 km | € 21.945

Occasions

BMW 750i - 1987 – >299.960 km - Klokje Rond

Verbruiksmonitor

Uitgelicht:
BMW 735i
Gemiddeld verbruik over 20.128 km: 13,5 l/100km
BMW 750i - 1987 – >299.960 km - Klokje Rond

AutoWeek Occasiontest

Volkswagen Phaeton 6.0 W12 - BMW 760Li

Brochures

Er zijn tenminste 15 brochures beschikbaar uit de periode 1981 t/m 2009 van de 7-serie.

Alle BMW 7-serie brochures
close