Elektrische BMW i7 eDrive50: tot 611 kilometer bereik

i7 eDrive50 is eerste i7 met achterwielaandrijving

BMW i7 eDrive50

BMW brengt een nieuwe, mildere aandrijflijn naar de elektrische versie van de 7-serie, de BMW i7. De BMW i7 is er straks namelijk ook als i7 eDrive50, maar 'mild' is in deze behoorlijk relatief.

De elektrische BMW i7 was al leverbaar als i7 xDrive60 met twee samen 544 pk sterke elektromotoren en een 101,7 kWh accu waarmee je tot zo'n 600 kilometer, omringd door elektrische stilte kunt genieten. In april voegde BMW in de vorm van de i7 M70 xDrive een maar liefst 660 pk en 1.100 Nm sterke topversie aan het leveringsgamma van de elektrische topsedan toe en nu breidt het merk het aanbod van de i7 aan de onderkant uit.

De BMW i7 is er straks ook als i7 eDrive50. Dit is de eerste i7 zonder vierwielaandrijving en moet het dan ook met een enkele elektromotor doen. Daarmee zit je bepaald niet om vermogen verlegen. De BMW i7 eDrive50 is namelijk 455 pk en 650 Nm sterk en is in staat in in 5,5 tellen vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid: 205 km/h. De BMW i7 eDrive50 is direct de i7 met het grootste bereik. Afhankelijk van de gekozen wielmaat kom je er tot 611 kilometer ver mee.

UPDATE:
We hebben nu ook een Nederlandse prijs. De BMW i7 eDrive50 kost in Nederland €122.463 en is daarmee pak 'm beet 20 mille minder duur dan de i7 xDrive60.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (71) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum