BMW 3-serie
BMW 3-serie generaties
BMW 3-serie
Welke modellen BMW 3-serie zijn er?
De BMW 3-serie is al jarenlang een populaire middenklasser, vooral dankzij het sportieve rijgedrag en de vele aandrijflijnen. Door zeven generaties heen ontwikkelt deze BMW-lijn zich sterk. Het model valt onder de middenklasse, ook wel het D-segment genoemd. Dit zijn doorgaans ruime, comfortabele auto’s met de nodige opties. Ideaal voor gezinnen of gewoon als dagelijkse auto. De 3-serie is ook al sinds jaar en dag een geliefde zakenauto.
BMW 3-serie generaties
2019-nu: zevende generatie BMW 3-serie: G20
De BMW 3-serie staat sinds de introductie in 1975 bekend als dé sportieve middenklasser, met een combinatie van dynamische rijeigenschappen en veelzijdigheid die het succes verklaren. De huidige generatie, intern aangeduid als G20 (sedan) en G21 (Touring), borduurt voort op deze traditie en voegt er moderne technologie, hybride aandrijflijnen en een verbeterd interieur aan toe. Met een breed scala aan uitvoeringen van de zuinige 318i tot aan de krachtige M3 CS Touring, biedt BMW een 3-serie voor verschillende typen zakelijke rijders. Voor degenen die representatief voor de dag willen komen is er een passende uitvoering en ook de enthousiaste, sportieve 'zakelijke' rijder komt binnen de modelserie aan zijn trekken.
De BMW 3-serie G20 staat vooral bekend om zijn dynamische rijgedrag en scherpe besturing, in combinatie met een uitgebalanceerd onderstel. De keuze voor achterwielaandrijving of vierwielaandrijving (xDrive) benadrukt het sportieve dna van het merk en levert een bijzonder plezierige rijervaring op.
2012-2019: zesde generatie BMW 3-serie: F30
De zesde generatie van de BMW 3-serie verschijnt in 2012, met de F30 als sedan en de F31 als touring, en is tot 2019 in productie. Net als eerdere generaties blijft deze BMW erg populair, mede dankzij het sportieve rijgedrag en het verfijnde ontwerp.
BMW biedt voor de 3-serie F30 een ruime keuze aan aandrijflijnen, variërend van vier- en zescilinder benzine- en dieselmotoren tot een plug-in hybride, en zelfs een driecilinder turbo in het instapmodel 318i. Innovaties als de achttraps ZF-automaat leveren soepele en sportieve rijeigenschappen op.
2005-2012: vijfde generatie BMW 3-serie: E90
De vijfde generatie van de BMW 3-serie is verkrijgbaar in verschillende carrosserievormen: sedan (E90), touring (E91), coupé (E92) en cabriolet (E93). Deze modellen hebben een uitgebalanceerd chassis en goede stuurrespons voor een dynamisch, maar comfortabel rijgedrag.
Het motorenaanbod is breed. Benzinemotoren beginnen bij 122 pk sterke viercilinders en lopen op tot de krachtige 420-pk V8 in de M3. Daarnaast zijn er zes-in-lijn motoren en uiteenlopende dieselmotoren, van 136 tot 286 pk, met zowel vier- als zescilinderopties.
1998-2007: vierde generatie BMW 3-serie: E46
De BMW 3-serie E46, geproduceerd tussen 1998 en 2007, is een zeer geliefde generatie van de 3-serie en draagt het karakter van een klassieke BMW. Deze generatie biedt net zoals zijn voorganger een breed scala aan carrosserievarianten, waaronder sedan, stationwagon (Touring), coupé, cabriolet en Compact. Die laatste is een hatchback.
De BMW E46 blinkt uit in rijplezier. Het onderstel biedt een mix van comfort en sportiviteit, met precieze besturing die goed communiceert met de bestuurder. Het model is vooral populair vanwege de zescilindermotoren, met als hoogtepunten de 330i en de M3, waarvan de laatste een echte liefhebbersauto is geworden.
1991-1999: derde generatie BMW 3-serie: E36
In de jaren 90 verschijnt de BMW E36 en groeit uit tot een icoon in het compacte premiumsegment. Met zijn verfijnde design, achterwielaandrijving en solide bouwkwaliteit wordt de E36 al snel geliefd. Leverbaar als sedan, coupé, stationwagon (Touring), Compact en cabriolet, spreekt deze reeks ook een breed publiek aan.
Onder de motorkap biedt de E36 een breed scala aan opties: benzine- en dieselmotoren, met keuze uit vier- en zescilinders. Populaire uitvoeringen zijn de 318is met zijn efficiënte en levendige viercilinder van 140 pk en de 328i, die vooral sportieve bestuurders aanspreekt met indrukwekkende prestaties tot 193 pk.
1983-1994: tweede generatie BMW 3-serie: E30
De BMW 3-serie E30, geproduceerd tussen 1982 en 1994, is een van de meest legendarische modellen van het merk. Met zijn hoekige ontwerp en typerende kenmerken zoals de dubbele nieren en dubbele koplampen, behoudt de E30 ondanks zijn ingetogen uiterlijk een enorme aantrekkingskracht. De reeks is bij zijn introductie verkrijgbaar als tweedeurs- en vierdeurs, later voegt BMW de cabriolet en de stationwagon (Touring) aan het gamma toe.
Het motoraanbod van de E30 biedt een breed scala aan opties, van bescheiden viercilinders tot krachtige zescilinder-in-lijn motoren. In veel uitvoeringen, zoals de iconische 325i met zijn 170 pk sterke zes-in-lijn, staan prestaties en rijplezier centraal. Een zuinigere 325e met veel koppel en een 325iX met vierwielaandrijving zijn ook beschikbaar.
1977-1983: eerste generatie BMW 3-serie: E21
Met de E21 trapt BMW in 1975 een legendarische modelreeks af die de norm zet voor sportieve sedans. Met meer dan 1,3 miljoen verkochte exemplaren tussen 1975 en 1983 is de E21 de eerste BMW waarvan er een miljoen zijn verkocht.
Aanvankelijk levert BMW de E21 slechts met viercilindermodellen, van 316 tot de 320i met 125 pk. Vanaf 1977 introduceert BMW zescilindermotoren, waaronder de 320/6 met carburateur en de topversie 323i, die 143 pk en een top van 190 km/h biedt. De 323i komt naar voren als een sportieve maar toch geraffineerde keuze. In 1982 verschijnt er op de valreep nog een kale instapversie, de 315.
BMW 3-serie uitvoeringen
De BMW 3-serie is door de jaren heen in talloze varianten uitgebracht. Denk aan de Business Edition voor zakelijke rijders, de sportieve M-modellen en verschillende andere uitvoeringen zoals de Essence en Executive. Door de vele uitvoeringen is er altijd wel een 3-serie te vinden die aansluit bij je wensen.
Is de BMW 3-serie een goede auto?
De BMW 3-serie is al jarenlang een favoriet in de middenklasse. Zijn sportieve rijgedrag, luxe interieur en ruime motorenaanbod maken hem een aantrekkelijke keuze. Er zijn echter wat verschillen per uitvoering en generatie.
Prestaties
De BMW 3-serie biedt een breed scala aan motoren, van zuinige plug-in hybrides zoals de 320e tot krachtige modellen als de M3. Benzine- en dieselopties variëren van efficiënte driecilinders tot krachtige zescilinders. Voor zowel sportieve als dagelijkse rijders is er dus een passende uitvoering.
Rijcomfort
De 3-serie combineert sportiviteit met voldoende comfort voor dagelijks gebruik. Adaptieve dempers op nieuwere modellen leiden tot een fijne balans tussen strak rijgedrag en demping op langere ritten. Hoewel de focus ligt op dynamiek, is het interieur comfortabel en stil.
Verbruik
Het brandstofverbruik van de BMW 3-serie hangt heel erg af van de gekozen aandrijflijn. De plug-in hybrides zoals de 320e en 330e zijn erg zuinig, vooral bij kortere ritten, want die kun je geheel elektrisch afleggen. Benzinemotoren bieden ook een goede mix van prestaties en verbruik, maar zescilindermodellen zijn wat minder zuinig. Voor zakelijke rijders is de keuze voor een diesel als de 320d of een plug-in hybride vaak het aantrekkelijkst. In onze verbruiksmonitor kun je per bouwjaar een brandstofsoort vinden wat een BMW 3-serie in de praktijk verbruikt.
Interieur
Het interieur van de BMW 3-serie staat bekend om zijn luxe en moderne uitstraling. De materialen voelen premium en geavanceerde technologie zoals digitale displays en touchscreen-bediening maken de beleving compleet. Toch kan de beenruimte achterin wat beperkt zijn, vooral voor langere passagiers. Voor grotere gezinnen of mensen die op zoek zijn naar meer ruimte kan een Touring beter passen.
Exterieur
De BMW 3-serie is door de jaren heen aangeboden in meerdere carrosserievormen. Naast de traditionele sedan en stationwagon (Touring), was de 3-serie ook verkrijgbaar als coupé, cabriolet en Compact. Deze varianten boden verschillende stijlen en functionaliteiten, van sportief tot praktisch. Tegenwoordig levert BMW de 3-serie alleen nog als sedan en Touring.
Betrouwbaarheid
De BMW 3-serie is over het algemeen betrouwbaar, maar er zijn generatie-specifieke aandachtspunten. Sommige modeljaren kenden problemen met distributiekettingen en olielekkages.Hieronder lees je de meest voorkomende problemen per generatie.
Veelvoorkomende problemen bij een BMW 3-serie
2019-nu: zevende generatie BMW 3-serie: G20
- Elektronicaproblemen
2012-2019: zesde generatie BMW 3-serie: F30
- Opgerekte distributieketting
- Olielekkage
- Slijtage aan de turbo
2005-2012: vijfde generatie BMW 3-serie: E90
- Opgerekte distributieketting
- Olielekkage
- Defecte VANOS solenoid (onderdeel wat de timing van de nokkenas regelt)
1998-2007: vierde generatie BMW 3-serie: E46
- Gescheurde ophangingspunten van het subframe
- Olieverbruik zescilinder benzinemotoren
- Koelingsproblemen
1991-1999: derde generatie BMW 3-serie: E36
- Roestvorming
- Defecte waterpomp (slijtage aan plastic schoepenwielen)
- Olielekkage
1983-1994: tweede generatie BMW 3-serie: E30
- Roestvorming op carrosserie
- Olielekkage
- Verroeste remleidingen
1977-1983: eerste generatie BMW 3-serie: E21
- Roestvorming
- Problemen met de carburateur
- Versleten onderstel
Past de BMW 3-serie bij jou?
Hoeveel kilometer kan een BMW 3-serie mee?
De levensduur van een BMW 3-serie is afhankelijk van goed onderhoud en een zorgvuldige rijstijl. Met regelmatig onderhoud kan de 3-serie een bijzonder hoge kilometerstand behalen. Een voorbeeld hiervan is een BMW 316i, die tijdens een aflevering van Klokje rond maar liefst 670.037 kilometer op de teller had staan. Dit bewijst dat de BMW 3-serie lang meegaat als je er zorgvuldig mee omgaat.
Is een BMW 3-serie zuinig?
Het brandstofverbruik van een BMW 3-serie verschilt sterk per generatie en gekozen aandrijflijn. Nieuwere modellen zijn over het algemeen zuiniger en diesels en plug-in hybrides hebben meestal een lager verbruik per kilometer dan benzinemotoren. In onze verbruiksmonitor kun je gemakkelijk zien wat het gemiddelde verbruik is per bouwjaar en brandstofsoort van de BMW 3-serie.
Is een BMW 3-serie duur in onderhoud?
Een BMW brengt doorgaans hogere onderhoudskosten met zich mee in vergelijking met niet-premium merken, vooral als je kiest voor het officiële dealeronderhoud. Regelmatig en tijdig onderhoud – evenals het snel aanpakken van noodzakelijke reparaties – kan helpen om extra uitgaven te vermijden. Op deze manier houd je de kosten voor garagebezoeken zoveel mogelijk onder controle.
Wat is het verschil tussen de BMW 3 en 5-serie?
De BMW 5-serie is een grotere en luxere auto uit het E-segment, terwijl de 3-serie een sportieve middenklasser uit het D-segment is. De 5-serie biedt meer ruimte, comfortabelere rijeigenschappen en duurdere opties, terwijl de 3-serie zich meer richt op dynamisch rijgedrag.
- comfort8,9
- prestaties9,0
- betrouwbaarheid8,7
- kosten8,0
Uitgelichte tests
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Meer over de BMW 3-serie
BMW i3 is nieuwe elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse
BMW werkt aan een volledig elektrisch alternatief voor de 3-serie. Die gaat BMW i3 heten en...
BMW 330e iPerformance (2018)
Na het tunen van deze wagen ben ik bijzonder tevreden over zowel de prestaties als het rijcomfort....
Kies nu voor een Volvo EX30 of EX40
Interessant voor de particuliere koper, maar des te meer nog voor de zakelijke rijder. Want...
Stekker-tegenhangers M3 en C63: BMW en Mercedes-Benz gaan elektrische titanenstrijd aan
Ook de BMW M3 en Mercedes-AMG C-klasse krijgen elektrische tegenhangers. Die beloven heel...
BMW M3 CS Touring snelste stationwagon op Nürburgring
De BMW M3 CS Touring is de de snelste stationwagon op de Nürburgring.
Uitgelichte gebruikerreviews
Esmee mocht van haar vader geen BMW 3-serie met zescilinder, toch werd deze 320 Ci haar eerste auto
Esmee mocht van haar vader geen BMW 3-serie met zescilinder maar stapte toch in deze 320 Ci...

BMW 330e Touring (2025)
De shortlist: - BMW 330e M-Sport Touring - Mercedes C300de AMG Combi (ja de diesel hybrid) -...
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi-ontwerper naar BMW en ontwierp daar legendarische...
Deze olie voor jouw auto is circulair
De komende jaren zal deze motorolie terrein winnen. Maar wat is circulaire olie precies?

BMW 318i Touring (2024)
Na 7 jaar zonder problemen (uitgezonderd de eerste garantie maanden, zie review) een 320i...

BMW 330e Touring Business Edition Plus (2021)
In verband met het vertrek bij mijn werkgever moest ik mijn leaseauto, een Skoda Enyaq 80...

BMW 320i (2020)
In februari 2024 ruilde ik mijn BMW 318i van de F30 generatie in voor deze BMW 320i van de...

BMW M3 xDrive Competition Touring (2025)
Na 8.5 jaar in mijn 30 Jahre M3 2026 te hebben gereden wilde ik wat nieuws. Ik zat al 2 jaar...

BMW 320e Touring (2021)
Na een behoorlijk negatieve ervaring met de Hyundai Tucson maar vooral met haar dealer Van...
EV Experience - Circuit Zandvoort 2 t/m 4 okt 2025
Kom naar de EV Experience en maak zelf een proefrit over het circuit!
Beleef absolute luxe tijdens de Zoute Grand Prix
Zee, stijl en prachtige wagens: hét Belgische autohoogtepunt van het najaar, 8-12 oktober....
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Zo ontstond de eerste BMW 3-serie Touring: een BMW-medewerker van de prototype-afdeling bedacht...
Uitgelichte gebruikerreviews
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
BMW bouwt drie miljoenste ‘stekkerauto’ in München
Mooie mijlpaal: BMW heeft de drie miljoenste oplaadbare auto gebouwd in de hoofdfabriek in...

BMW 325e (1986)
Heb als hobby auto een e30 gekocht. Tijdje zitten zoeken tot deze voorbij kwam en gelijk toegeslagen....

BMW 320i Touring (2019)
Ik kocht deze auto in februari 2020, hij was toen 10 maanden oud en had 8500 km gereden. In...
Deze BMW 3-serie E46 is lekker gewoon gebleven - Liefhebber gezocht
Nette exemplaren van de BMW 3-serie E46 beginnen steeds schaarser te worden. Deze groene sedan...
Extreem sterke vooruitblik op nieuwe elektrische BMW 3-serie en M3
Dit is de BMW Vision Driving Experience. Een voorbode op een elektrische BMW M3-achtige die...
Deze klassieke Duitse coupés stijgen in waarde, maar zijn nog wel betaalbaar
Heb je zin in een sportieve tweedeurs auto? Wat dacht je van een Audi Coupé of Volkswagen...

BMW 330e xDrive Touring (2021)
Daar is hij dan! Begin maart begon de 530e toch echt uit de gratie te raken. Ik wilde meer...
BMW 318i High Executive (2008)
Beste lezers, Gezien ik voorafgaand aan de aankoop van mijn auto graag talloze reviews lees...
Nieuwe BMW 3-serie maakt kennis met de Nürburgring
De BMW 3-serie is doorgaans in groten getale vertegenwoordigd op de Nürburgring-Nordschleife....

BMW 316i Executive (2001)
Ik heb een guilty-pleasure voor underpowered, karaktervolle auto’s uit de late jaren ’90 en...
BMW deelt schets van nooit verschenen 3-serie 'Compact'
De BMW 3-serie Compact was altijd een beetje een vreemde eend in de bijt, maar er was ook...

BMW 330e Touring Business Edition Plus (2021)
De titel vat het goed samen. Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een 330E. Nog even...
Deze BMW 3-serie is een ietwat bedrieglijke knapperd - In het Wild
Een BMW 3-serie van de E21-reeks is tegenwoordig vaak al (deels) gerestaureerd. Aan dit op...
BMW 320i (2019)
De eerste keer dat ik in die auto reed was een droom die uit kwam voor mij. Tot mij verassing...

BMW 335i Cabrio High Executive (2011)
Toen ik veertien jaar geleden op school zat, had ik deze auto al in deze kleur op mijn achtergrond....
BMW Vision Driving Experience: elektrische 3-serie moet vooral rijplezier bieden
De elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse-familie zit vol met supercomputers. Maak kennis...
Nieuwe BMW M3 krijgt geen viercilinder
Er komt een elektrische BMW M3-achtige. Maar tegelijk blijft er iets essentieels ook hetzelfde...

BMW 316ti Compact (2002)
Sinds kort rij ik in een lekkere 'old school' 316TI Compact in M-trim. Mijn auto was total...
BMW M3 CS Touring: de eerste ooit, sterker dan ooit
Maak kennis met de overtreffende trap van de BMW M3 Touring: de BMW M3 CS Touring. Die is...

BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)
Na een zoektocht op diverse autosites (in Nederland en Duitsland) werd op 09-11-2012 mijn...
BMW 323Ci Cabrio (2000)
Na 3,5 jaar rijden en de nodige kosten eraan blijft het een fijne heerlijke auto als je onderweg...
BMW M3 Touring CS: logische krachtige uitbreiding
Voor het eerst is er ook een BMW M3 Touring en niet geheel verrassend gaat die keurig de M3...
Gebruikersreviews
BMW 330e iPerformance (2018)
Na het tunen van deze wagen ben ik bijzonder tevreden over zowel de prestaties als het rijcomfort....

BMW 330e Touring (2025)
De shortlist: - BMW 330e M-Sport Touring - Mercedes C300de AMG Combi (ja de diesel hybrid) -...

BMW 318i Touring (2024)
Na 7 jaar zonder problemen (uitgezonderd de eerste garantie maanden, zie review) een 320i...

BMW 330e Touring Business Edition Plus (2021)
In verband met het vertrek bij mijn werkgever moest ik mijn leaseauto, een Skoda Enyaq 80...

BMW 320i (2020)
In februari 2024 ruilde ik mijn BMW 318i van de F30 generatie in voor deze BMW 320i van de...

BMW M3 xDrive Competition Touring (2025)
Na 8.5 jaar in mijn 30 Jahre M3 2026 te hebben gereden wilde ik wat nieuws. Ik zat al 2 jaar...

BMW 320e Touring (2021)
Na een behoorlijk negatieve ervaring met de Hyundai Tucson maar vooral met haar dealer Van...

BMW 325e (1986)
Heb als hobby auto een e30 gekocht. Tijdje zitten zoeken tot deze voorbij kwam en gelijk toegeslagen....

BMW 320i Touring (2019)
Ik kocht deze auto in februari 2020, hij was toen 10 maanden oud en had 8500 km gereden. In...

BMW 330e xDrive Touring (2021)
Daar is hij dan! Begin maart begon de 530e toch echt uit de gratie te raken. Ik wilde meer...
BMW 318i High Executive (2008)
Beste lezers, Gezien ik voorafgaand aan de aankoop van mijn auto graag talloze reviews lees...

BMW 316i Executive (2001)
Ik heb een guilty-pleasure voor underpowered, karaktervolle auto’s uit de late jaren ’90 en...

BMW 330e Touring Business Edition Plus (2021)
De titel vat het goed samen. Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een 330E. Nog even...
BMW 320i (2019)
De eerste keer dat ik in die auto reed was een droom die uit kwam voor mij. Tot mij verassing...

BMW 335i Cabrio High Executive (2011)
Toen ik veertien jaar geleden op school zat, had ik deze auto al in deze kleur op mijn achtergrond....

BMW 316ti Compact (2002)
Sinds kort rij ik in een lekkere 'old school' 316TI Compact in M-trim. Mijn auto was total...

BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)
Na een zoektocht op diverse autosites (in Nederland en Duitsland) werd op 09-11-2012 mijn...
BMW 323Ci Cabrio (2000)
Na 3,5 jaar rijden en de nodige kosten eraan blijft het een fijne heerlijke auto als je onderweg...
Laatste nieuws
BMW i3 is nieuwe elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse
BMW werkt aan een volledig elektrisch alternatief voor de 3-serie. Die gaat BMW i3 heten en...
Stekker-tegenhangers M3 en C63: BMW en Mercedes-Benz gaan elektrische titanenstrijd aan
Ook de BMW M3 en Mercedes-AMG C-klasse krijgen elektrische tegenhangers. Die beloven heel...
BMW M3 CS Touring snelste stationwagon op Nürburgring
De BMW M3 CS Touring is de de snelste stationwagon op de Nürburgring.
Esmee mocht van haar vader geen BMW 3-serie met zescilinder, toch werd deze 320 Ci haar eerste auto
Esmee mocht van haar vader geen BMW 3-serie met zescilinder maar stapte toch in deze 320 Ci...
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi-ontwerper naar BMW en ontwierp daar legendarische...
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Zo ontstond de eerste BMW 3-serie Touring: een BMW-medewerker van de prototype-afdeling bedacht...
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
BMW bouwt drie miljoenste ‘stekkerauto’ in München
Mooie mijlpaal: BMW heeft de drie miljoenste oplaadbare auto gebouwd in de hoofdfabriek in...
Deze BMW 3-serie E46 is lekker gewoon gebleven - Liefhebber gezocht
Nette exemplaren van de BMW 3-serie E46 beginnen steeds schaarser te worden. Deze groene sedan...
Extreem sterke vooruitblik op nieuwe elektrische BMW 3-serie en M3
Dit is de BMW Vision Driving Experience. Een voorbode op een elektrische BMW M3-achtige die...
Deze klassieke Duitse coupés stijgen in waarde, maar zijn nog wel betaalbaar
Heb je zin in een sportieve tweedeurs auto? Wat dacht je van een Audi Coupé of Volkswagen...
Nieuwe BMW 3-serie maakt kennis met de Nürburgring
De BMW 3-serie is doorgaans in groten getale vertegenwoordigd op de Nürburgring-Nordschleife....
BMW deelt schets van nooit verschenen 3-serie 'Compact'
De BMW 3-serie Compact was altijd een beetje een vreemde eend in de bijt, maar er was ook...
Deze BMW 3-serie is een ietwat bedrieglijke knapperd - In het Wild
Een BMW 3-serie van de E21-reeks is tegenwoordig vaak al (deels) gerestaureerd. Aan dit op...
BMW Vision Driving Experience: elektrische 3-serie moet vooral rijplezier bieden
De elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse-familie zit vol met supercomputers. Maak kennis...
Nieuwe BMW M3 krijgt geen viercilinder
Er komt een elektrische BMW M3-achtige. Maar tegelijk blijft er iets essentieels ook hetzelfde...
BMW M3 CS Touring: de eerste ooit, sterker dan ooit
Maak kennis met de overtreffende trap van de BMW M3 Touring: de BMW M3 CS Touring. Die is...
BMW M3 Touring CS: logische krachtige uitbreiding
Voor het eerst is er ook een BMW M3 Touring en niet geheel verrassend gaat die keurig de M3...