Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests

Volkswagen E-Golf (2014)

4 procent bijtelling, 100 procent Golf

43
Volkswagen E-Golf (2014)
Volkswagen E-Golf (2014)Volkswagen E-Golf (2014)Volkswagen E-Golf (2014)Volkswagen E-Golf (2014)Volkswagen E-Golf (2014)
  • Autotest
23 oktober 2014 om 08:40
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Het begon met peperdure elektrische boodschappenkarretjes waarmee je net heen en weer naar de supermarkt kon voordat je opnieuw moest laden. Maar inmiddels zijn EV's volwassen auto's, De Volkswagen E-Golf is een recent voorbeeld.

Volkswagen beweerde lange tijd niet in elektro-auto's te geloven. Dat de Duitsers nu met de volledig elektrische E-Golf komen, is heus niet alleen omdat ze politiek correct willen zijn. Een en ander heeft veel te maken met de steeds strenger wordende Europese eisen op het gebied van CO2-uitstoot. Niets helpt je als autofabrikant zo goed om je gemiddelde CO2-uitstoot omlaag te brengen, als een aantal elektrische modellen.

Onder de motorkap ligt een elektromotor met 85 kW (115 pk) aan vermogen en een koppel van 270 Nm. Daarmee komt de auto bijzonder soepel van zijn plek, want zoals in elke elektrische auto heb je vanaf stilstand meteen maximale trekkracht. Nooit twijfelen of je terug moet naar de eerste versnelling, nooit hannesen bij een heuvelstart en nooit wachten tot de turbo gaat meedoen.

Zoals vrijwel elke elektrische auto is ook de E-Golf in staat om remenergie te regenereren. Als je van je gas gaat, vertraagt hij vrij sterk zonder dat je het rempedaal aanraakt, om zo elektriciteit op te wekken. Je kunt er met de schakelpook ook voor kiezen de auto te laten uitrollen. Met zijn gewicht van zo'n 1.500 kilo is de E-Golf een stuk zwaarder dan zijn broertjes met benzine- of dieselmotor. HIj gaat graag de hoek om en laat zich opvallend leuk rijden, terwijl hij ook een aangenaam comfort biedt.

De technische basis van de Golf is zo ontworpen dat er plaats is voor elke vorm van aandrijving. De accu's zijn netjes in de vloer weggewerkt, zodat de kofferbak even groot is als bij elke andere Golf (380 liter) daarnaast beschikken de achterpassagiers over voldoende hoofd- en beenruimte.

De ergonomie is uitstekend en de E-Golf is rijk uitgerust. Zo is het meest uitgebreide multimediasysteem (mét navigatie) standaard, net als automatische airco. Hiermee biedt de auto veel waar voor z'n geld, al blijft €37.493 een fors bedrag.

De praktische bruikbaarheid van een elektrische auto valt of staat met de actieradius, zeker omdat normaal, volledig opladen acht uur kost. Je rijstijl is daarbij van enorme invloed. Rijd je niet harder dan 80 km/h, dan kom je met gematigd weer (kou is funest voor de actieradius) algauw 170 kilometer ver. Maar als je normaal rijdt en regelmatig op de snelweg komt, moet je op ongeveer 140 kilometer rekenen.

Video

Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen

Oordeel

4 sterren

Met de E-Golf heeft Volkswagen een volwassen rijdende en praktische elektrische auto in huis. Met een actieradius van zo'n 170 km legt hij het echter ruimschoots af tegen conventioneel aangedreven modellen.

  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Volkswagen Volkswagen Golf Elektrische Auto

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 539
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 511
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.2 TSI Style BlueMotion | AUTOMAAT!

    Volkswagen Golf 1.2 TSI Style BlueMotion | AUTOMAAT!

    • 2011
    • 143.594 km

    € 7.950

    Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline 5 deurs | Navi | Cruise | Nette staat

    Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline 5 deurs | Navi | Cruise | Nette staat

    • 2013
    • 67.585 km

    € 13.945

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 96kW DSG-7 R-Line LED/Navi/Pdc/Ecc/App-Connect/Winterpakket

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 96kW DSG-7 R-Line LED/Navi/Pdc/Ecc/App-Connect/Winterpakket

    • 2022
    • 1.228 km

    € 39.745

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (43) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Audi A3 E-tron - Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE - Occasiondubbeltest

Audi A3 E-tron - Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE - Occasiondubbeltest

Nog niet helemaal toe aan een volledig elektrische auto maar al wel zo ver om er een beetje...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline Business (2017)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline...

    3
    • 27 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf R32 (2008)

    Volkswagen Golf R32 (2008)

    3
    • 13 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    • 6 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2021)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2021)

    10
    • 1 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2021)

    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style...

    7
    • 28 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Highline (1999)

    Volkswagen Golf 1.6 Highline (1999)

    7
    • 28 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    5
    • 8 februari 2022
meer reviews
Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

422

Ooit zorgde de Volkswagen Golf voor de defintieve doorbraak van de compacte hatchback. Sindsdien...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    43
    • 27 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km...

    • 14 maart 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf Country (1990) – In het Wild

    Volkswagen Golf Country (1990) – In het...

    43
    • 13 maart 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf (1987) - Liefhebber Gezocht

    Volkswagen Golf (1987) - Liefhebber Gezocht

    109
    • 14 februari 2022
  • Volkswagen Golf GTI Performance - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf GTI Performance - Op de...

    80
    • 10 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend design

    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend...

    43
    • 16 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    116
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    11
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Elektrische Volkswagen ID Aero in beeld

    Elektrische Volkswagen ID Aero in beeld

    65
    • 11 mei 2022
  • Test: Volkswagen ID5 GTX

    Test: Volkswagen ID5 GTX

    115
    • 10 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden