Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Toyota
  • MR2

Toyota MR2 1.8 16V VVT-i (2003)

Dit is fun, man!

Toyota MR2 1.8 16V VVT-i (2003)
  • Autotest
10 juni 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Ga je de 'ordinaire' cabrio voorbij – de auto zonder dak – dan kom je uit bij de sportauto. Bijvoorbeeld bij de gelikte, vernieuwde Toyota MR2. Anders, maar erg leuk. Autofun mag gelukkig weer, maar deze Japanner doet daar nóg een schepje bovenop!

Omdat Toyota in elk stukje van de markt vertegenwoordigd wil zijn, bieden de Japanners al jarenlang dit middenmotorkanonnetje aan voor wie de Celica te praktisch en te braaf vindt. Voor hen is er de puurdere, volslagen onhandige MR2. Goeie zet, want er is nog geen generatie MR2 geweest die we níet leuk vonden. Absoluut fun om te rijden en uitdagend en opzwepend tegelijk. Maar de Japanners vernieuwden in 2000 hun tweezitter en deden een stapje terug in motorvermogen! Gingen we ooit op pad met 175 pk op de achterwielen, nu moeten we het stellen met 140 stuks. Maar Toyota doet zoiets niet zomaar. Het hele MR2-concept werd slanker, lichter en kon daarom toe met minder kracht. Komen we een beetje weg met dat motorvermogen? Ja, want met 965 kg is de MR2 licht als een veertje. Hij heeft een topsnelheid van 210 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h legt ie af in 7,9 seconden.
 

Vette grijns
Puur is in de ogen van Toyota niet per se simpel en zeker niet slordig. De foutloze afwerking van de MR2 knalt je tegemoet. Je eerste indruk is: 'Dit is helemaal doordacht, man.' Dus ga je op voorhand al met een vette grijns op pad! Instappen gaat heel normaal en als je eenmaal zit, verbaas je je over de betrekkelijk riante leefruimte. Met het MR2-dashboard slaagt Toyota er meteen in je het gevoel te geven dat je in een sportauto zit. Je zit op heuse sportstoelen met steun rondom. Gepast klokkenwerk in je blikveld en een precieze, directe bediening op alle fronten. Erg op de bestuurder gericht allemaal, maar daar is niets op tegen. Het gaat er toch om dat je lekker kunt sturen? En deze auto stuurt ongehoord subtiel! De MR2 heeft een gedienstige persoonlijkheid; hij wil het in de eerste plaats de bestuurder naar de zin te maken. En hij laat het aan die gelukkige baas over hoe ver, hoe hard, hoe diep, hoe dwars we gaan vandaag. Wil je veel toeren, dan wil je dus knallen. Dan krijg je in de Toyota een lekkere vibratie, een machtig geluid en de versnelling die je wenst. Maar wil je moeder met jouw sportauto naar de kapper, dan kan zelfs dát met een MR2.
 

Doordacht
De Toyota heeft ook een geraffineerd, supersimpel, goed werkend, dak-los-dak-naar-achteren-dak-opgeborgen-klaar-systeem. Kunnen we ons dan toch nog ergens aan ergeren? Zeker wel. De vrachtwagenpiepjes bijvoorbeeld als je de achteruit van de MR2 inschakelt of de sleutels laat zitten. Of het volslagen gebrek aan bagageruimte in de Japanner, want iets ergens kunnen opbergen is toch handig zo nu en dan...Natuurlijk houden we wel van een beetje pret onderweg, maar het leven is nu eenmaal niet alleen maar lol. Soms móet je ook nog wel eens wat. Zoals door de regen rijden, je in druk spitsverkeer begeven, geregeld in- en uitstappen, iemand meenemen die wat minder lenig is dan wijzelf. Zelfs dán voldoet de MR2.  Niet alleen dan natuurlijk, er is nog meer. De kracht van de Toyota is dat hij doordacht veelzijdig is. Je kúnt, maar je móet niet altijd. Toyota verdient echter een nog groter compliment. De Japanse fabrikant heeft een smaakvolle auto gebouwd met aansprekende ingrediënten, maar de producent heeft er tegelijk voor gezorgd dat je niet bij elke oprisping die smaak weer opnieuw proeft...

Signalement

Merk Toyota
Model MR2 1.8 16v VVT-i
Carrosserie 2-deurs, cabrio
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 32.790

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.794 cc
Maximaal vermogen 103 kW / 140 pk bij 6.400 tpm
Maximaal koppel 170 Nm bij 4.400 tpm
Inhoud brandstoftank 48 l
Lengte / breedte / hoogte 3.895 mm / 1.695 mm / 1.240 mm
Wielbasis 2.450 mm
Massa leeg 965 kg
Laadvermogen 260 kg
Banden voor185/55R15Prijzen
Banden achter215/45R16Prijzen
Topsnelheid 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 7,9 s (fabrieksopgave: 8,0 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 4,5 s / 6,3 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 9,0 s / 11,5 s
Brandstofverbruik 7,4 l/100km
CO2-uitstoot 178 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Toyota MR2
Toyota Toyota MR2

Uitgelicht aanbod

    Toyota MR2 1.8-16v VVT-i  FACELIFT met 6-bak, nette auto!

    Toyota MR2 1.8-16v VVT-i FACELIFT met 6-bak, nette auto!

    • 2004
    • 245.901 km

    € 8.950

    Toyota MR2 1.8i VVT-i Sp.Ed.Lim * AIRCO * LEER * N.A.P. *

    Toyota MR2 1.8i VVT-i Sp.Ed.Lim * AIRCO * LEER * N.A.P. *

    • 2002
    • 101.325 km

    € 11.994

    Toyota MR2 1.8-16v VVT-i Sp.Ed. *AUTOMAAT* + LEDER

    Toyota MR2 1.8-16v VVT-i Sp.Ed. *AUTOMAAT* + LEDER

    • 2003
    • 153.615 km

    € 13.950

Meer Toyota MR2 occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota MR2 specificaties
  • Toyota MR2 occasions
  • Toyota MR2 video's
Advies en informatie
  • Toyota MR2 tests
  • Toyota MR2 gebruikersreviews
  • Toyota MR2 index
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Sportuitvoeringen van compacte hatchbacks vind je bij bijna elke fabrikant, toch zijn er slechts...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 2.0 GT-i (1992)

    Toyota MR2 2.0 GT-i (1992)

    8
    • 9 december 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 (2005)

    Toyota MR2 (2005)

    8
    • 30 september 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 2.0 GT-i (1991)

    Toyota MR2 2.0 GT-i (1991)

    4
    • 18 april 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2000)

    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2000)

    4
    • 5 november 2019
  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 (1991)

    Toyota MR2 (1991)

    78
    • 24 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2000)

    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2000)

    1
    • 5 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2002)

    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2002)

    12
    • 12 augustus 2015
meer reviews
Toyota Aygo X - Welkom duurtest

Toyota Aygo X - Welkom duurtest

34

De Toyota Aygo X die onlangs in een vergelijkende test aantrad, mocht meteen in onze Duurtestgarage...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Vijf occasions met middenmotor voor de kleinere beurs

    Vijf occasions met middenmotor voor de...

    26
    • 9 juli 2021
  • Blits bezit - Toyota MR2

    Blits bezit - Toyota MR2

    71
    • 25 februari 2010
  • Autotest
    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2002)

    Toyota MR2 1.8 16v VVT-i (2002)

    1
    • 23 december 2003
  • Opel Speedster – Toyota MR2 1.8 16v VVT-i

    • 13 mei 2003
  • Eerste rijtest
    Toyota Celica - MR2

    Toyota Celica - MR2

    • 19 december 2002
  • Nieuws
    Prijzen Toyota MR2 en Celica bekend

    Prijzen Toyota MR2 en Celica bekend

    • 1 november 2002
  • Mazda MX-5 1.8 Evolv - Toyota MR2 1.8i...

    • 28 mei 2002
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW: 'Waterstofauto in 2025 in massaproductie'

    BMW: 'Waterstofauto in 2025 in massaproductie'

    107
    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    Toyota Yaris Ativ is kleintje Corolla Sedan

    Toyota Yaris Ativ is kleintje Corolla Sedan

    57
    • 10 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    • 9 augustus 2022
  • Nieuws
    Toyota ziet winst tegen verwachtingen in flink dalen

    Toyota ziet winst tegen verwachtingen in...

    139
    • 4 augustus 2022
  • Nieuws
    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van Nederland

    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van...

    115
    • 2 augustus 2022
  • Nieuws
    Dankzij Toyota heeft Suzuki weer een nieuwe MPV

    Dankzij Toyota heeft Suzuki weer een nieuwe...

    31
    • 29 juli 2022
  • Nieuws
    Alle Toyota's met dieselmotor lusten straks fossielvrije diesel

    Alle Toyota's met dieselmotor lusten straks...

    67
    • 25 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden