Klokje Rond: Nissan Almera 2.0 D GX (1999)
Versleten wieldoppen
76 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (76) (gesloten)
Mooie combinatie met die reclame vooraf voor huidverjongingsmiddeltjes.
19.000 euro in 1999 voor deze auto lijkt me voor de hand liggend.
OK, ik word oud. Auto's waren toen ook al duur..
Mijn ouders hadden vroeger een Sunny diesel met dezelfde motor, echt een topding.
Na 400.000 kom kwam er een aanrijding en was hij total loss helaas.
Was behalve gewoon onderhoud niks aan vervangen, uitlaat, dynamo,schokbrekers enz.
Alles was nog origineel.
Ik vroeg ze eens of de auto lang moest voorgloeien, ze wisten niet wat ik bedoelde, hadden ze nooit gedaan, hij startte altijd met een tik aan de sleutel!
Verder geniet ik enorm van de kennis en kunde van keurmeester Joep. Ben onder de indruk van de manier waarop hij zijn observaties tijdens de proefritten gebruikt om gebreken vast te stellen tijdens de keuring.
En keurmeester Joep is top inderdaad: gewoon een no-nonsense verhaal en goed uitleggen wat hij doet en wat de zwakke plekken zijn.
Trouwens: mooie Celica op de achtergrond op 6:51!
Échte kwaliteit.
Helaas ligt die tijd ver achter ons...
Dit Klokje Rond en die van de S2000 brengen toch stiekem het plannetje in mijn hoofd om desnoods nog een jaar of 10 in de Jazz te blijven rijden (is nu toch 2e auto) en er over een paar jaar een nette S2000 voor de zomerfun bij te nemen!
Ik zag de Celica ook al, maar we gaan voor de Sunn... eh Almera!
Heb jaren een Sunny met dezelfde 2.0 dieselmotor gereden.
Carterpan wegens doorroesten moeten vervangen, omdat die altijd droog was aan de buitenkant i.t.t.
mijn auto's daarvoor...
Voor de rest: op en top betrouwbaar en richting 4 ton mee gereden.
Reden verkoop: Mijn baas vond dat ik hard toe was aan een meer representatieve (lease)auto, en daar
was ik mee eens :-)
Ik kende iemand die bij de receptiebalie van Nissan werkte, er waren nooit rare zaken aan de Sunny's, Almera's, Primerea's enz.
Toen Renault zich samenvoegde met Nissan begon de ellende.
Mensen die echt kwaad werden omdat hun met sensor bediende achterklep niet meer open ging, lampjes die brandden op het dashboard enz.
De Nissan rijder was dit gewoon niet gewend.
Heb de Auto destijds gekozen omdat verschillende kennissen goede ervaringen hadden met het merk, maar dat waren allemaal non-Renault Nissans. Voor mij is de oorzaak van het probleem duidelijk en die ligt dus niet in Japan!
dan ben je een van de weinig die een jtd blok kapot heb gekregen. staan in de auto industrie als super betrouwbaar te boek niet voor niets kopen zoveel merken in bij fiat. en dempers en draagarmen vind je raar voor een auto van 15 jaar? iedereen zeurt altijd als er wat vervangen moet worden dan moet je geen auto rijden alles slijt. vervang liever een onderdeel dan dat ik stil sta lang de weg.
Zelfs de lelijke bekleding is hetzelfde. Financieel heb ik het misschien wat beter gedaan, gekocht voor 2450, 140.000 km. verder nog verkocht voor 950 euri. Ik vond de dieselprijs en wegenbelasting (90,- p/mnd) echt de pan uit reizen, anders had ik waarschijnlijk ook rond de 5 ton gezeten. Inmiddels overgestapt op LPG, scheelt me flink bedrag per maand en ook wat milieu vriendelijker. Deze dieselmotor is milieuvervuiler 1e klas, vooral de rookpluimen bij het optrekken waren soms behoorlijk.
Motor is echt onverwoestbaar japans en startte altijd in 1x ook bij -10, een heerlijk vertrouwd trekker geluid. Jammer dat hij met z'n 1 op 15/16 niet meer van deze tijd is. Ik kon met z'n 75 pk makkelijk meekomen en heb een turbo nooit gemist . Alle luxe die je nodig hebt zit erop en wegligging was subliem.
Was geen JTD maar een 1.8t.s. Ik heb ook geen problemen met slijtage van onderdelen en ik snap dat zaken soms vervangen moeten worden. Maar sommige van die onderelen, zoals de draagarmen waren echt gemaakt van suiker. Elk jaar was het weer raak.
Begrijp met niet verkeerd. Ik heb genoten van mijn Alfa. Het was altijd weer een plezier om er mee te rijden. Zeker na een onderhoudsbeurt als alles - ookal was het maar voor korte duur - het weer deed.
Maar dat weten we al van de laag belaste Amerikaanse V8 ' en.
maar ook oer betrouwbaar!
Eerlijk is eerlijk
En met dank aan de eigenaar die er rustig mee omgaat en z'n auto goed onderhoud.
Heb zelf 4 alfa's gehad met een twinspark blok, absoluut betrouwbaar hoor, rustig warm rijden en verder met verstand omgaan met de wagen, ze hebben me nooit laten staan.
Ontopic: top wagen deze Nissan maar idd zo'n laag belaste diesel kan eigenlijk ook niets stuk aan gaan.
Ja joh?
Ook die olie zuipende 1.8 16v blokken?
Gekocht in 2000 als 2jaar oude wagen en heeft er tot 2009 zonder problemen mee rond gereden tot zware motorpech abrupt einde maakte aan het mooi leventje van de auto.
Roest onder de motorkap, tja ... als je hem als occasion heb, kan je de vorige eigenaar verwijten, maar als je zelf nog steeds de éérste eigenaar bent, waarom niet ff met een rol staalborstel in de boormachine, ontroesten, beschermen en een menie laag over heen, zit toch onder de motorkap, klein minpuntje, verder zie ik juiste onderhoud terug.
Leuk detail: radiofrontje was verwijderd in Joep's proefritje, vul het zelf maar in, ik hou mijn klep dicht :P
Goed zo Nissan!
Marc Klaver straalt rust uit en geeft de eigenaar volledig de ruimte zijn auto te tonen. Vervolgens beschrijft de keurmeester exact de staat van auto op dezelfde vriendelijke wijze.
Het geheel is dus een prachtig filmpje.
En nu?!
Al dat cdi, tsi, tfsi, dci is nergens goed voor, althans toch niet om er zoveel kilometers mee te rijden.
Heb jaren primera gereden, prima kwaliteit!
Kwaliteit? Stukken beter dan de meeste Mercedessen die ik heb gehad!
Liever een mooi modelletje met iets meer onderhoud,dan 15 jaar lang rijden in een bejaarden-sedan met de uitstraling van een zak aardappelen.
Vreselijk saaie auto, zoals Marc al suggereert, maar wat een kwaliteit! Was mijn BMW maar zo betrouwbaar. Dan was de keuze eenvoudig.
Zie op de RDW site dat de Almera in maart 2013 is geëxporteerd. De Golf is in 2009 gesloopt. Tsja...
Vandaar dat ik het erg jammer vind dat Nissan er nu kleine Franse torretjes in plaatst.
Mijn Nissan QQ 360cvt is nu bijna twee jaar jong maar ga hem zeker nog niet vervangen.
Meestal om de twee jaar inruilen , maar nu even niet.
Mazda CX-5 met ook prachtige motoren is misschien een optie.
Nadeel weinig dealers in de buurt , dat vind ik een nadeel.
Heb nog steeds geen 2015-folder mogen ontvangen.
Ben naar een showroom geweest maar daar wisten ze niet zo erg veel van de CX-5.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.