en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Hyundai heeft de Tucson op de snijtafel gelegd. Hij is niet alleen op designvlak gemoderniseerd, ook op technisch vlak zijn er de broodnodige wijzigingen doorgevoerd. Een flinke aanpassing heeft betrekking op de 2.0 CRDi. Die 185 pk sterke dieselmotor maakt nu namelijk kennis met mild-hybridetechniek. Hoog tijd om te ervaren hoe Hyundai’s alternatief voor auto’s als de Volkswagen Tiguan en Mazda CX-5 zich met dat semi-hybridehart in ons land staande houdt.
Merk | Hyundai |
---|---|
Model | Tucson R2.0 CRDi 48V 4WD Premium |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 56.207 |
Brandstof | diesel |
Motor | 4-cil. in lijn, mild-hybrid |
Cilinderinhoud | 1.995 cc |
Maximaal vermogen | 136 kW / 185 pk bij 4.000 tpm |
Maximaal koppel | 400 Nm bij 1.750 tpm |
Inhoud brandstoftank | 62 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.480 mm / 1.850 mm / 1.650 mm |
Wielbasis | 2.670 mm |
Massa leeg | 1.648 kg |
Laadvermogen | 602 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.900 kg / 750 kg |
Banden | 245/45R19Prijzen |
Topsnelheid | 201 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,5 s |
Brandstofverbruik | 5,7 l/100km |
CO2-uitstoot | 149 g/km |