Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Porsche 911 Turbo S breekt los!

70 pk sterker dan zijn voorganger!

39
Porsche 911 Turbo 2020
Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020Porsche 911 Turbo 2020
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
3 maart 2020 om 11:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Porsche breidt het leveringsgamma van de 911 uit met een nieuwe motorversie, en niet zomaar één. We heten welkom: de kakelverse 911 Turbo S, een heftige nieuwkomer die eigenlijk in Genève zou moeten staan.

Het leveringsgamma van de 911 bestaat traditioneel uit een zeer uitgebreide reeks uitvoeringen, waar we momenteel de Carrera, Carrera S, Carrera 4 en Carrera 4S van kennen. Aan de top parkeert Porsche deze 911 Turbo S, die maar liefst 70 pk krachtiger is dan zijn voorganger.

Porsche kiest ervoor om de Turbo S, de sterkste variant van het tweeledige Turbo-aanbod, nog voor de presentatie van de reguliere 911 Turbo naar voren te schuiven. Dankzij onze Duitse collega's van AutoBild konden we eerder al melden dat die nieuwe 911 Turbo een 600 pk sterke variant van de bekende 3,8-liter zescilinder boxermotor zal krijgen. De splinternieuwe 911 Turbo S die in dit artikel de hoofdrol speelt, blaast daar nog even fors voorbij. Achterin legt Porsche namelijk een met twee turbo's uitgeruste 3,8-liter zescilinder die 650 pk en 800 Nm levert. Daarmee heeft de nieuwe 911 Turbo S maar liefst 70 pk en 50 Nm meer dan zijn directe voorganger. Net als bij de vorige generatie 911 is de Turbo S alleen te krijgen met een automatische transmissie, ditmaal een nieuwe achttraps PDK-automaat die het vermogen over alle vier de wielen verdeelt. Wie de 911 Turbo S op zijn falie geeft, moet in 2,7 seconden een snelheid van 100 km/h kunnen bereiken. Daarmee wint de nieuwe 911 Turbo S 0,2 seconde ten opzichte van de vorige generatie Turbo S. Indrukwekkender is de tijdwinst op de sprint naar een snelheid van 200 km/h. De nieuwe 911 Turbo S weet die sprint met 8,9 seconden namelijk een seconde eerder af te ronden. Het versnellen houdt pas op zodra het magische getal 330 km/h in het instrumentarium staat.

Uiterlijk

Vanbuiten is de 911 Turbo niet alleen te herkennen aan zijn bumper met grotere luchtinlaten, maar ook aan de rechthoekige uitlaateindstukken, de al genoemde grote achtervleugel en de uitschuifbare voorspoiler. Het spoilerwerk zorgt volgens Porsche voor 15 procent meer downforce ten opzichte van de vorige 911 Turbo S.

Porsche 911 Turbo 2020

De koets van de 911 Turbo S is met een breedte van 1,9 meter 2 centimeter breder dan die van de reeds bestaande 911's. Boven de vooras is de breedte van de auto zelfs 4,5 centimeter toegenomen. Dit houdt natuurlijk verband met de toegenomen spoorbreedte. De 911 Turbo S heeft een heftige achtervleugel voor de nodige neerwaartse druk en is uitgerust met actieve aerodynamica, die zich aanpast aan de rijsnelheid. De wielen hebben aan de voorzijde een diameter van 20 inch, achter meten ze 21 inch. Het is voor het eerst dat de 911 Turbo S wielen in twee verschillende formaten heeft. De banden die om het lichtmetaal zijn gevouwen, hebben voor de maat 255/35R20, terwijl de achterste exemplaren in de maat 315/30R21 zijn uitgevoerd.

Op de optielijst zet Porsche onder meer het Porsche Active Suspention Management-sportchassis, waarmee de 911 onder meer één centimeter dichter tegen het asfalt komt te liggen. Wie bijbetaalt, kan verder een sportuitlaat met kleppen onder zijn 911 Turbo S laten monteren. Het vierwielaandrijvingssysteem is in staat om tot 500 Nm van het totale koppel naar de voorwielen te sturen. De standaarduitrusting omvat onder meer volledig leren bekleding, carbonafwerking en zilverkleurige accenten. De stoelen zijn 18-voudig elektrisch te verstellen en zijn voorzien van stiksels die volgens Porsche een hommage brengen aan de 930.

De nieuwe 911 Turbo S is al te bestellen en staat medio mei bij de Nederlandse Porsche Centra. De 911 Turbo S kost als Coupé € 279.000. Liever de wind door je kruin? Opteer dan voor de € 294.100 kostende Cabriolet.

  • Houd me op de hoogte over de Porsche 911
  • Lees meer over supercars en sportscars
Porsche Porsche 911 Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    Porsche 911 Cabrio 3.8 Carrera 4S

    Porsche 911 Cabrio 3.8 Carrera 4S

    • 2008
    • 54.672 km

    € 68.900

    Porsche 911 Carrera S Cabriolet

    Porsche 911 Carrera S Cabriolet

    • 2017
    • 49.500 km

    € 124.900

    Porsche 911 996 Cabrio 3.4 CARRERA

    Porsche 911 996 Cabrio 3.4 CARRERA

    • 2000
    • 195.263 km

    € 34.950

Meer Porsche 911 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Porsche 911 (992)

    56
    • 28 april 2022

Lezersreacties (39) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche 911 specificaties
  • Porsche 911 occasions
  • Porsche 911 video's
Advies en informatie
  • Porsche 911 tests
  • Porsche 911 gebruikersreviews
  • Porsche 911 index
PREMIUM
45 jaar Porsche 911 Turbo

45 jaar Porsche 911 Turbo

Het was onvermijdelijk dat de turbotechniek op een dag de atmosferische motor naar de geschiedenisboeken...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    9
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Coupé (1999)

    Porsche 911 Carrera Coupé (1999)

    10
    • 12 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera T Coupé (2018)

    Porsche 911 Carrera T Coupé (2018)

    4
    • 31 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Coupé (2021)

    Porsche 911 Carrera Coupé (2021)

    34
    • 5 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (2018)

    Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (2018)

    16
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 (1969)

    Porsche 911 (1969)

    2
    • 28 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (1990)

    Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (1990)

    13
    • 18 mei 2020
meer reviews
Test: Porsche 911 GT3 Touring

Test: Porsche 911 GT3 Touring

12

Voor puristen zal de Porsche 911 GT3 Touring op papier de ultieme auto zijn. Atmosferisch,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5 seconden

    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5...

    92
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    24
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 Sport Classic: 911 Turbo met achterwielaandrijving en handbak

    Porsche 911 Sport Classic: 911 Turbo met...

    81
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' over de Ring

    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' over de...

    27
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 (997) - Facelift Friday

    Porsche 911 (997) - Facelift Friday

    86
    • 15 april 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Porsche 911 in verschillende gedaantes onderweg

    Gefacelifte Porsche 911 in verschillende...

    20
    • 25 maart 2022
  • Achtergrond
    Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

    Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

    77
    • 20 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Porsche viert feest met Taycan GTS Hockenheimring Edition

    Porsche viert feest met Taycan GTS Hockenheimring...

    24
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5 seconden

    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5...

    92
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche Taycan Turbo S volgens Mercedes-tuner Brabus

    Porsche Taycan Turbo S volgens Mercedes-tuner...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    24
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088 pk sterke EV!

    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088...

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring op

    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring...

    18
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500 pk

    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500...

    6
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden