Nieuw logo en nieuwe merkstrategie voor Kia
Focus op elektrische mobiliteit
De een na de andere autofabrikant lanceert een herziene versie van zijn logo en ditmaal is het Kia dat zijn nieuwe beeldmerk lanceert. De presentatie gaat hand in hand met de komst van een andere slogan én een merkstrategie die een forse koerswijziging belooft.
In februari vorig jaar kreeg AutoWeek lucht van de komst van een nieuw logo voor Kia. Vandaag heeft het merk zijn beeldmerk samen met een nieuwe merkslogan gepresenteerd. Het jongste Kia-logo is net als de onlangs gewijzigde logo's van onder meer Opel en BMW strakgetrokken en oogt meer minimalistisch dan voorheen.
Het aangepaste logo gaat gepaard met een nieuwe merkslogan van Kia: 'Movement that inspires'. Volgens Kia past het 2021-embleem beter bij de producten en diensten die het merk de komende jaren gaat aanbieden. Het beeldmerk, dat enigszins lijkt alsof het met de hand is geschreven, is niet langer in het rood, maar in het zwart uitgevoerd. "De auto-industrie verandert snel en Kia werkt hard aan nieuwe mobiliteitsconcepten", aldus CEO Ho Sung Song. "Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan."

En daar blijft het niet bij. Kia heeft namelijk de merkstrategie drastisch op de schop genomen, waaraan het later deze week ruchtbaarheid geeft. Kia belooft zeer binnenkort een licht te werpen op zijn toekomstige producten en diensten. De nieuwe 'Plan S'-strategie, zoals het beleidsplan heet en waarvan de S staat voor 'Shift' (verschuiving/verandering), wordt volgende week toegelicht. Wel weten we al dat Kia een naar eigen zeggen "elektrisch rijden op grote schaal bereikbaar wil maken" en dat het merk "nieuwe vormen van mobiliteit" presenteert. Later meer!
Moederbedrijf Hyundai Motors legt een steeds grotere focus op elektrische auto's. Zo komt het bedrijf met een merk dat zich geheel op elektrische auto's gaat richten: Ioniq. Daarover lees je hier meer. De eerstgeborene van Ioniq wordt de 5, een elektrische cross-overachtige hatchback die als productieversie van de Hyundai 45 Concept geldt.
PRIVATE LEASE Kia



Uitgelicht aanbod

Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine
- 2022
- 14.258 km

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine Automaat | Apple CarPlay/Android Auto | Camera | Navi | Trekhaak | H-Leder | Clima | 16” Velgen | PDC | Cruise | LED |
- 2019
- 75.393 km

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine *FACELIFT* Apple Carplay Adaptieve cruise Trekhaak Origineel Nederlands
- 2019
- 120.386 km
Lees ook

Tesla Model Y nieuwe best verkochte auto ter wereld

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition is 333 pk sterk feestnummer

In deze gevallen moet je caravan een groene kaart hebben

Smart ForTwo Electric Drive - 2014 - 141.220 km - Accudegradatietest

Hoe moet je je camper verzekeren in een stalling?

Xpeng X9: slimme concurrent voor ID Buzz?
Lezersreacties (47) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.