Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Mercedes-Benz vernieuwt Vito én eVito Tourer

eVito krijgt fors langere adem

34
Mercedes-Benz Vito en eVito Tourer facelift
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
10 maart 2020 om 14:57
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Een jaar na de presentatie van de gefacelifte V-klasse gaan ook zijn grijskentekenbroertjes onder het mes. Zowel de Vito als de Vito Tourer wordt in lijn gebracht met de V-klasse én er is interessant nieuws met betrekking tot de elektrische eVito Tourer.

De uit 2014 stammende V-klasse werd in januari 2019 gemoderniseerd en ruim een jaar later worden ook de praktischer én soberder ingestelde Vito en Vito Tourer  (personenbus) opgefrist. Vanbuiten is de vernieuwde Vito te herkennen aan zijn herziene grille met drie zwart- of chroomkleurige lamellen en aan de  centraal in de grille geplaatste Mercedes-ster. In het interieur past Mercedes-Benz nieuwe uitstroomopeningen toe en her en der hanteert Das Haus nieuwe materialen en afwerkingsopties. Mercedes-Benz stelt verder nieuwe lakkleuren en nieuwe wielen in de maten 17-, 18- en 19-inch beschikbaar.

Nieuw voor de complete Vito-familie is de motorversie die Mercedes-Benz aanduidt als de 124 CDI, een nieuwe topmotorisering die 239 pk en 500 Nm op de been brengt. Deze tweeliter viercilinder helpt de Vito in 7,9 seconden aan een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 210 km/h. Deze W124 is echter alleen te krijgen in de Vito Tourer. Voor wie deze variant iets te veel van het goede is, of wie een gesloten bestelversie prefereert, heeft Mercedes een oplossing. Waar de moderne 2.0 CDI's van motorenfamilie OM654 alleen waren voorbehouden aan de Vito Tourer, zijn ze nu ook op de bestellijst van de gesloten bestelversie (Vito) gezet. Ze vervangen de 2.2 CDI's van de OM654-familie. De 2.0's zijn er, naast als de al genoemde 124 CDI als 116 CDI (163 pk en 380 Nm) en als 119 CDI (190 pk en 440 Nm). Lager op de lijst staan de 110 CDI (102 pk en 270 Nm), 114 CDI (136 pk en 330 Nm), dieselmotoren met een inhoud van 1,7-liter. Deze instapdiesels zijn altijd gekoppeld aan aan handgeschakelde zesbak.

Alle achterwielaangedreven Vito's met de nieuwe 2.0 zijn voortaan leverbaar met de 9G-Tronic-automaat die in die gevallen de 7G-DCT-bak vervangt. De 110 CDI is alleen met voorwielaandrijving te krijgen, terwijl de 114 CDI en 116 CDI met voorwielaandrijving, achterwielaandrijving en vierwielaandrijving is te krijgen. De 119 CDI is er louter met achterwielaandrijving en vierwielaandrijving.

eVito

Ook is er nieuws voor de eVito Tourer, de volledig elektrische variant van de personenbus Vito. Die krijgt namelijk een volledig nieuw accupakket, het fors grotere exemplaar dat Mercedes-Benz ook in de EQV heeft gehangen (de volledig elektrische V-klasse). Waar de eVito Tourer voorheen een 41,4 kWh accupakket had, goed voor een actieradius van zo'n 150 kilometer, krijgt de eVito Tourer nu het 100 kWh (90 kWh netto) accupakket van de EQV in zijn bodem gemonteerd. De eVito Tourer scoort daarmee een WLTP-bereik van 421 kilometer. Net als in de EQV drijft een elektromotor met een piekvermogen van 204 pk en 362 Nm de voorwielen aan. De topsnelheid ligt op 140 km/h, maar wie bijbetaalt kan deze laten verhogen tot 160 km/h. De eVito Tourer is beschikbaar in twee lengtematen: 5,14 meter en 5,37 meter. De binnenruimte is identiek aan die van de Vito's met verbrandingsmotor. Aan een DC-lader (50 kW) is het accupakket in zo'n 80 minuten van 10 naar 80 procent vol te laden. Optioneel kan de eVito Tourer overweg met een laadvermogen van 110 kW. De laadsessie 10-80 procent is dan in minder dan 45 minuten achter de rug. De klimaatregeling van de eVito Tourer is via een telefoonapplicatie te activeren terwijl de auto wordt volgeladen.

Alle Vito's met de nieuwe 2.0 dieselmotoren profiteren van de komst van Airmatic-luchtvering, een systeem dat nu ook in de V-klasse en EQV leverbaar is. Ook nieuw: een actieve remassistent, een actieve afstandsassistent (Distronic) én een digitale binnenspiegel. De Vito's zijn verder ook uit te rusten met intelligent Light System, een pakket dat onder meer uit led-richtingaanwijzers, led-dagrijverlichting, led-dimlicht, led-grootlicht en bochtenverlichting bestaat. De Vito's profiteren verder van een reeks nieuwe infotainmentsystemen, simpelere exemplaren dan het MBUX-systeem. Er zijn varianten met- en zonder touchcreen en Android Auto- of Apple Carplay-ondersteuning beschikbaar

De eVito, dus de elektrische gesloten bestel-Vito, wordt vooralsnog niet genoemd. Navraag bij Mercedes-Benz Bedrijfswagen leert ons dat de eVito zijn 41,4 kWh accupakket behoudt. Wel profiteert de gesloten bestelversie van de eVito van de overige aanpassingen aan de Vito-familie. De vernieuwde Vito is vanaf april te bestellen en wordt in juni geleverd. De eVito Tourer komt in de zomer naar ons land. De kale vanafprijs voor de bestelauto ligt op € 18.990, exclusief btw en bpm. Dat prijskaartje hangt aan de Vito 110 FWD in Economy-uitvoering.

  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz Vito
  • Lees meer over bestelauto's
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Vito Bestelauto's Elektrische Auto

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz Vito 116 CDI 163PK AUT. L2 Trekhaak|PDC|NAVI|

    Mercedes-Benz Vito 116 CDI 163PK AUT. L2 Trekhaak|PDC|NAVI|

    • 2015
    • 177.270 km

    € 24.198

    Mercedes-Benz Vito 114 CDI Aut, Extra Lang, 2x Schuifdeur, Led/Xenon, Navi, Camera, Vol Opties, NIEUWSTAAT

    Mercedes-Benz Vito 114 CDI Aut, Extra Lang, 2x Schuifdeur, Led/Xenon, Navi, Camera, Vol Opties, NIEUWSTAAT

    • 2015
    • 69.098 km

    € 27.770

    Mercedes-Benz Vito 111 CDI 320 Lang HD | Rolstoellift | Rolstoel als bestuurderstoel mogelijk |

    Mercedes-Benz Vito 111 CDI 320 Lang HD | Rolstoellift | Rolstoel als bestuurderstoel mogelijk |

    • 2012
    • 113.837 km

    € 12.988

Meer Mercedes-Benz Vito occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Mercedes-Benz V-klasse

    40
    • 7 november 2020

Lezersreacties (34) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz Vito specificaties
  • Mercedes-Benz Vito occasions
  • Mercedes-Benz Vito video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz Vito tests
  • Mercedes-Benz Vito gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz Vito index
PREMIUM
Mercedes eVito - Eerste Rijtest

Mercedes eVito - Eerste Rijtest

De elektrificatie in bestelautoland loopt achter bij die van de personenauto’s, hoewel er zeker...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz Vito Lang 119 CDI (2015)

    Mercedes-Benz Vito Lang 119 CDI (2015)

    5
    • 20 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz Vito Lang 116 CDI (2012)

    Mercedes-Benz Vito Lang 116 CDI (2012)

    • 15 november 2020
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz Vito Dubbele Cabine (2017)

    Mercedes-Benz Vito Dubbele Cabine (2017)

    12
    • 17 september 2017
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz Vito Lang 116 CDI 4x4 (2011)

    Mercedes-Benz Vito Lang 116 CDI 4x4 (2011)

    2
    • 5 november 2015
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz Vito Kort 114 CDI (2015)

    Mercedes-Benz Vito Kort 114 CDI (2015)

    2
    • 22 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz Vito Lang 113 CDI (2012)

    Mercedes-Benz Vito Lang 113 CDI (2012)

    1
    • 29 juli 2014
  • Mercedes-Benz (2005)

    7
    • 5 december 2009
meer reviews
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

29

Een zuinigheidswonder is Mercedes-AMG’s eerste plug-in hybride niet, ontzagwekkend is de 843...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    Mercedes-Benz eVito - Test

    Mercedes-Benz eVito - Test

    13
    • 6 februari 2022
  • Nieuws
    Elektrische Mercedes-Benz eVito krijgt langere adem

    Elektrische Mercedes-Benz eVito krijgt...

    23
    • 8 december 2021
  • Nieuws
    Ex-Mercedes-medewerker sloopt tientallen nieuwe busjes

    Ex-Mercedes-medewerker sloopt tientallen...

    29
    • 4 januari 2021
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vito 'Power Edition': sier- en werkpaard

    Mercedes-Benz Vito 'Power Edition': sier-...

    5
    • 2 oktober 2020
  • Nieuws
    Amazon bestelt 1.800 elektrische bussen bij Mercedes

    Amazon bestelt 1.800 elektrische bussen...

    60
    • 31 augustus 2020
  • Nieuws
    Vanafprijs Mercedes-Benz eVito Tourer bekend

    Vanafprijs Mercedes-Benz eVito Tourer bekend

    7
    • 31 juli 2020
  • Nieuws
    In detail: vernieuwde Mercedes-Benz eVito

    In detail: vernieuwde Mercedes-Benz eVito

    18
    • 22 juli 2020
Merk
Merk
  • Autosport
    Mercedes strijdbaar: 'Halve seconde gewonnen, er komt meer'

    Mercedes strijdbaar: 'Halve seconde gewonnen,...

    16
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz schetst nieuwe SL-varianten

    Mercedes-Benz schetst nieuwe SL-varianten

    4
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz laat mogelijke CLA-opvolger alvast zien

    Mercedes-Benz laat mogelijke CLA-opvolger...

    6
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-AMG SL 43 levert SL €70.000 lagere vanafprijs op

    Mercedes-AMG SL 43 levert SL €70.000 lagere...

    60
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vision AMG: spannend signaal

    Mercedes-Benz Vision AMG: spannend signaal

    11
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Maybach Haute Voiture: nóg meer luxe

    Mercedes-Maybach Haute Voiture: nóg meer...

    25
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz richt pijlen op hogere segmenten

    Mercedes-Benz richt pijlen op hogere segmenten

    28
    • 19 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden