AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Japanse toppers van toen: Sleuteldag Toyota Celica Club Nederland
Sleutelen aan een sportief verleden
Japans' grootste autofabrikant Toyota mag tegenwoordig een vooral groen wagenpark op de weg zetten en daardoor een dito gekleurd imago hebben, enkele decennia geleden hing de (geblokte) vlag er beduidend opwindender bij. Met de kittige MR2 aan de ene kant, de grote Supra aan het andere eind en in het midden de Celica die in de rallysport succes na succes aaneenreeg, bood Toyota een prachtig spectrum aan sportieve jongens (of was de Celica toch een meisje?).
Om het sportieve verleden van Toyota levend te houden, werd dertig jaar geleden al de Toyota Celica Club Nederland (TCCN) opgericht. Hoewel de naamgeving anders doet vermoeden, zijn eigenaren van alle sportieve Toyota's welkom. En wij ook, als in Weert op een fraaie herfstdag een sleutelbijeenkomst wordt georganiseerd. Want Toyota's mogen dan een betrouwbare naam hebben, aandacht hebben ze gewoon nodig.
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Lees ook
Reportage
Deze Duitse supercar uit de jaren 90 kun je kennen van Need for Speed, in het echt is er maar één
Reportage
Alfons Kirchen vond klapkoplampen van Porsche 928 lelijk en daarom bestelde hij 'm met die van 944
Reportage
In Volkswagen-Audi-collectie van Audi Brussel zit een Lupo TDI die zeldzamer is dan een 911 uit 1972
Reportage
Waarom 40.000 km afleggen in 7,5 dag nodig is voor acceptatie EV
Reportage