Hyundai Kona Electric geprijsd

Aan de stekker vanaf nog geen 40 mille

Hyundai Kona Electric gepresenteerd
Hyundai heeft prijskaartjes op de Kona Electric geplakt. De tweede EV van Hyundai mag vanaf circa € 39.000 mee naar huis.

Hyundai presenteerde de Kona Electric, de volledig elektrische versie van de Kona, in twee smaken. De eerste met een 40 kWh groot accupakket, de tweede met een 64 kWh groot exemplaar. Hyundai heeft nu laten weten wat de 64 kWh-versie, goed voor een actieradius van 482 kilometer volgens de WLTP-cyclus, in ons land moet gaan kosten.

De vanafprijs van de Kona Electric is vastgesteld op € 39.195. Voor dat geld krijg je de sleutels van de Kona Electric Comfort overhandigd. Een sport hoger op de ladder staat de Fashion-uitvoering, een variant waar Hyundai € 41.495 voor vraagt. De topversie wisselt voor net geen 45 mille van eigenaar. Voor de Premium vraagt de importeur € 44.995. De Comfort en de Fashion worden volgend jaar in Nederland verwacht. Eind augustus staat de Comfort bij de dealers. Verder levert Hyundai een thuislaadpakket voor € 1.699. Daarmee kun je de auto thuis opladen in 9 uur en 35 minuten.

Hyundai voegt in een later stadium de 40 kWh-versie aan de line-up toe. Reken voor die uitvoeringen dus op een lagere vanafprijs.

Ter herinnering: de Kona Electric 64 kWh heeft een 204 pk en 395 Nm sterke elektromotor die op de vooras is gemonteerd. Daarmee kan de auto in 7,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 167 km/h. Met een 100 kW-snellader is het accupakket in 54 minuten op te laden tot een capaciteit van 80 procent.

Exterieur

Natuurlijk heeft Hyundai zijn best gedaan om de Kona Electric te onderscheiden van zijn benzinebroeders, zonder het kenmerkende Kona-design aan te tasten. De Kona Electric heeft een nieuwe voorbumper, een dichte grille en de bij de reguliere Kona's aanwezige dichte gleuf tussen grille en motorkap is verdwenen. Tevens krijgt de Kona Electric een zilveren strip die een plek heeft gekregen boven de nu dichte grille, een strip die doorloopt onder de dagrijverlichting. Waar de benzine-Kona's zijn voorzien van een zwart dak en zwarte zijspiegelkappen zijn die delen bij de Kona Electric zilverkleurig. De achterbumper is ook anders ingedeeld, nu met ribbels, en de lichtmetalen wielen zijn tevens Kona Electric-eigen. De stekker-Kona is 1,5 centimeter hoger en 1 centimeter langer dan de reeds bekende versies. De bagageruimte is 373 liter groot, al houd je 332 liter over als je de laadkabel meebrengt. In de reguliere Kona's kun je 361 liter kwijt.

Ook in het interieur zijn wijzigingen doorgevoerd. Zo krijgt de middenconsole een nieuwe indeling. Onderaan vinden we zelfs een extra opbergvak. Op een 7-inch scherm is alle belangrijke informatie af te lezen en ook een nieuw head-up display is van de partij. De Kona Electric lijkt goed in zijn spullen te zitten. Hyundai spreekt over de aanwezigheid van achtvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen. Stoelventilatie en -verwarming zijn aan boord en een verwarmbaar stuurwiel is optioneel. Hyundai spreekt verder over zaken als een inductielader voor telefoons, een Krell-audiosysteem met acht luidsprekers, Smart Cruise Control met Stop & Go, Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersdetectie, Lane Follow Assist, dodehoekdetectie, Rear Cross-Traffic Collision Warning, vermoeidheidsherkenning en een grootlichtassistent. Hyundai rust de auto verder standaard uit met een warmtepompsysteem dat 1,75 kW verbruikt. Minder dan een bij EV's gebruikelijke elektrische verwarming (stroomverbruik 3,9 kW).

PRIVATE LEASE Hyundai Kona

DirectLease
Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Comfort (5D/6A)
€ 479
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (228) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.