Gereden: Porsche 911 4S Cabrio

Porsche 911
De 911 Carrera 4S Cabrio is letterlijk de dikste 911 Cabrio van dit moment. Wij maakten er een proefrit mee.

De 911 Carrera 4S Cabrio is letterlijk de dikste 911 Cabrio van dit moment. Wij maakten er een proefrit mee.

De Carrera 4S Cabriolet is uiterlijk onmiddellijk herkenbaar aan z'n imponerende brede heupen. Net als de Coupé onderscheidt hij zich van de overige Carrera's door z'n bredere, met 60 millimeter uitgebouwde achterspatborden. Voor meer grip is breder rubber gemonteerd in de maat 295/30R18 (voor 225/40-banden) en beschikt de auto over vierwielaandrijving. In vergelijking met de overige Carrera's heeft de 4S Cabriolet verder nog vergrote en versterkte zuigerremklauwen en grotere geventileerde en geperforeerde remschijven. Optioneel zijn keramische composietremschijven, die 50 procent minder wegen dan metalen exemplaren. De 320 pk sterke 3,6-liter zescilinder boxermotor is ongewijzigd.

Alle maatregelen maken de Carrera 4S Cabrio een nog fijnere stuurauto, die ook minder ervaren bestuurders zal bevallen. In extreme situaties grijpt het PSM (Porsche Stability Management) in. Maar de grenzen van het onmogelijke liggen bij de Carrera 4S Cabriolet heel ver weg. De meeste bestuurders zullen die nooit bereiken en toch veel lol aan de Porsche beleven.

Op pokdalige, bochtige binnenwegen zorgt het straffe onderstel ervoor dat de Cabrio aardig tordeert, maar ernstige vormen neemt dit nooit aan. De carrosserie is op diverse plaatsen verstevigd, waardoor de Cabriolet 70 kg meer in de schaal

legt. De prestaties doen nauwelijks onder voor de Coupé, de sprint van 0 naar 100 km/u raffelt de Cabrio in 5,3 seconden af, maar tweetiende tel minder. In gesloten toestand is de topsnelheid met 280 km/h zelfs gelijk.

De cabriokap werkt volautomatisch en is eventueel op afstand te bedienen. Het duurt in totaal twintig seconden voordat het stoffen dak is weggeborgen. Al rijdend de kap openen of sluiten kan tot vijftig kilometer per uur.
De Cabrio laat zich probleemloos het hele jaar door rijden; de kap is van hoge kwaliteit en laat weinig storende geluiden door. Een aluminium hardtop behoort tot de standaarduitrusting. De nieuwe 911 Carrera 4S Cabriolet staat van oktober in de showroom, de auto kost € 141.750.

Een uitgebreide rij-impressie leest u in AutoWeek nr. 29 (9-16 juli).

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.