Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Eindelijk officieel: dit is de BMW i3

176
Eindelijk officieel: dit is de BMW i3
Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3Eindelijk officieel: dit is de BMW i3
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
29 juli 2013 om 14:30
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Er zijn weinig auto's die in de periode voor hun introductie zoveel publiciteit wisten te genereren als de BMW i3. We kregen steeds kleine brokjes informatie, maar dat is nu voorbij: BMW's EV is officieel.

Hoewel, kleine brokjes… BMW liet al eerder de volledige lijst specificaties los, en ook het uiterlijk van de auto was eigenlijk geen geheim meer. Zelfs de prijzen waren al bekend, en we mochten zelfs al even een blokje om met een nog lichtjes gecamoufleerd exemplaar. Nu is het echter tijd voor de officiële lancering van BMW's elektrische spruit. Dat betekent officieel beeld, maar omdat de specificaties al bekend waren, is er verder weinig nieuws te melden.

Nog even een opfrissertje: de uit aluminium en met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) opgetrokken achterwielaandrijver weegt 1.195 kg, is bijna 4 meter lang, 1,76m breed en 1,58 meter hoog. Een elektromotor met een vermogen van 170 pk zorgt voor de aandrijving. De versie zonder range extender sprint daarmee in 7,2 seconden naar 100 km/h, maar komt dan in de normale modus slechts 160 km ver. De versie met verbrandings-aggregaat komt ongeveer 140 km verder, maar doet door het extra gewicht wel 7,9 seconden over het sprintje. De range extender is een tweecilinder met een inhoud van 650 cc en een vermogen van 34 pk. De tank heeft een inhoud van 9 liter.

De carrosseriepanelen zijn van kunststof en makkelijk te vervangen voor nieuwe in het geval van schade. Bovendien meldt BMW dat het materiaal kleine aanrijdingen kan incasseren zonder blijvende schade. Een bezoekje aan het schadeherstelbedrijf is daarom vrijwel nooit nodig. Hopelijk geldt dat ook voor de bandenboer, want we verwachten niet dat die maatje 155/70R19 standaard op de plank heeft liggen.

Behalve een innovatieve en efficiënte aandrijflijn en het gebruik van high-tech materialen benadrukt de Beierse producent dat er ook goed naar minder basale voorzieningen van de auto is gekeken. De kachel en airco zijn zo ontworpen dat ze zo min mogelijk van de actieradius afsnoepen, terwijl ConnectedDrive er via internet voor zorgt dat het navigatiesysteem automatisch de meest efficiënte route opzoekt, daarbij rekening houdend met de actieradius. Aangekomen op de bestemming stopt het aanwijzen van de juiste richting niet op de parkeerplaats: een speciale app kan de navigatie op de smartphone voortzetten tot aan de voordeur. Diezelfde app toont daarnaast allerlei informatie over de status van de accu, het rijbereik van de auto en de dichtstbijzijnde oplaadpunten.

Een i3 bestellen moet voor de jaarwisseling mogelijk zijn voor prijzen vanaf 35.500 euro. Wie de voorkeur geeft aan een versie met range-extender moet minimaal 39.990 euro meebrengen.

  • Houd me op de hoogte over de BMW i3
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
BMW BMW i3 Elektrische Auto Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    BMW i3 Executive 120Ah

    BMW i3 Executive 120Ah

    • 2021
    • 7.000 km

    € 36.795

    BMW i3 High Voltage Edition 94Ah 33 kWh (315km range)

    BMW i3 High Voltage Edition 94Ah 33 kWh (315km range)

    • 2016
    • 101.074 km

    € 27.697

    BMW i3 Automaat / Schuif-kanteldak / Achteruitrijcamera / Navigatie Professional / Harman-Kardon / Stoelverwarming / PDC / Comfort Access

    BMW i3 Automaat / Schuif-kanteldak / Achteruitrijcamera / Navigatie Professional / Harman-Kardon / Stoelverwarming / PDC / Comfort Access

    • 2018
    • 42.000 km

    € 32.950

Meer BMW i3 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW i3

    222
    • 17 augustus 2021

Lezersreacties (176) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW i3 specificaties
  • BMW i3 occasions
  • BMW i3 video's
Advies en informatie
  • BMW i3 tests
  • BMW i3 gebruikersreviews
  • BMW i3 index
PREMIUM
Occasiontest: BMW i3 vs. Nissan Leaf

Occasiontest: BMW i3 vs. Nissan Leaf

Het aanbod van nieuwe elektrische auto’s groeit fors en daarvan profiteren vooral zakelijke...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    BMW i3s 120Ah (2020)

    BMW i3s 120Ah (2020)

    7
    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 60Ah (2014)

    BMW i3 60Ah (2014)

    3
    • 22 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    3
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 120Ah Corporate Executive (2020)

    BMW i3 120Ah Corporate Executive (2020)

    5
    • 26 februari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 120Ah (2019)

    BMW i3 120Ah (2019)

    2
    • 26 februari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 (2020)

    BMW i3 (2020)

    5
    • 18 februari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 94Ah (2018)

    BMW i3 94Ah (2018)

    27
    • 15 januari 2022
meer reviews
BMW i3 (2013) - Accudegradatie

BMW i3 (2013) - Accudegradatie

241

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Elektrische BMW 3-serie: 526 kilometer actieradius

    Elektrische BMW 3-serie: 526 kilometer...

    113
    • 31 maart 2022
  • Nieuws
    BMW komt dit jaar met vier nieuwe elektrische auto's

    BMW komt dit jaar met vier nieuwe elektrische...

    127
    • 16 maart 2022
  • BMW i3 (2013) - Accudegradatie

    BMW i3 (2013) - Accudegradatie

    241
    • 2 maart 2022
  • Nieuws
    BMW i3 houdt het dit jaar voor gezien

    BMW i3 houdt het dit jaar voor gezien

    107
    • 28 januari 2022
  • Nieuws
    De 10 belangrijkste elektrische auto's van 2022

    De 10 belangrijkste elektrische auto's...

    192
    • 1 januari 2022
  • Nieuws
    Dit is de nieuwe BMW i3

    Dit is de nieuwe BMW i3

    146
    • 8 december 2021
  • PREMIUM
    Occasiontest: BMW i3 vs. Nissan Leaf

    Occasiontest: BMW i3 vs. Nissan Leaf

    • 13 juli 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    BMW heeft alles aan de Neue Klasse te danken

    BMW heeft alles aan de Neue Klasse te danken

    16
    • 28 mei 2022
  • Nieuws
    BMW gaat per 2025 ander soort accucellen gebruiken

    BMW gaat per 2025 ander soort accucellen...

    41
    • 27 mei 2022
  • Autosport
    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen sneller elektrificeren'

    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen...

    17
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition ColorVision

    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition...

    8
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    36
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    30
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden