Dít is de nieuwe Volkswagen Polo

Vanaf oktober in de showrooms!

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo
Vanochtend doken al de eerste foto's van de compleet nieuwe zesde generatie Polo op, maar nu heeft Volkswagen het volledige Polo-boek opengeslagen!

De in 2009 gelanceerde uitgaande Polo vindt opvolging in deze gloednieuwe, op het MQB-platform geplaatste zesde generatie. Vanaf heden is de Polo er alleen nog als vijfdeurs!

Net als concerngenoot Seat Ibiza, die eerder dit jaar werd gepresenteerd, groeit de Polo aan nagenoeg alle kanten. Met zijn lengte van 4,05 meter is hij 8 centimeter langer dan z'n voorganger en de breedte neemt met 7 centimeter toe tot 1,75 meter. Meer groei vinden we tussen de voor- en achteras. Dankzij zijn nieuwe MQB-basis meet de wielbasis nu 2,56 in plaats van 2,47 meter.

Motoren

Volkswagen plaatst negen motoren op de bestellijst. Bij de introductie van de Polo in oktober dit jaar start het motorenpalet op benzinevlak bij de 65 pk sterke 1.0 MPI en loopt het op tot de 150 pk sterke 1.5 TSI, het inmiddels bekende blok met cilinderuitschakeling.

Op de diesellijst komen we aanvankelijk alleen een 80 pk en een 95 pk sterke 1.6 TDI tegen, maar hier valt later meer te kiezen. Voor het eerst komt de Polo ook als TGI op de markt, een variant met een voorliefde voor aardgas. Deze 1.0 TGI schopt het tot 95 pk. Elke Polo met een vermogen vanaf 95 pk is met DSG-transmissie leverbaar. Volkswagen schijnt direct een lichtje op de GTI. Deze perst 200 pk uit zijn 2,0-liter grote TSI, 8 pk meer dan de topversie van z'n voorganger. Deze topversie sprint in 6,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h.

Safety First

Op veiligheidsgebied voorziet Volkswagen de Polo standaard van Front Assist met City Emergency Braking en Voetgangerherkenning. Op de optielijst komen we zaken tegen als adaptieve cruisecontrol. Ook nieuw voor de Polo zijn Lane Assist, dodehoekherkenning, Rear Traffic Alert, Park Assist en Keyless Access. Meer nieuwe technologie komt er in de vorm van het Active Info Display, het digitale instrumentarium dat we tot op heden alleen bij hoger in de pikorde van de Volkswagen Groep geplaatste modellen tegenkwamen. De infotainmentsystemen hebben een formaat van, afhankelijk van de uitvoering, 6,5- tot 8,0-inch.

Smaken

Volkswagen brengt vier smaken van de Polo, waar de GTI er één van is. De overige drie uitrustingsniveaus heten opnieuw Trendline, Comfortline en Highline. De Trendline heeft standaard zaken als led-dagrijverlichting en de basisversie van het multimediasysteem. Vanaf de Comfortline is airco standaard. Hetzelfde geldt voor bluetooth- en USB-connectiviteit, een middenarmsteun en een met leer bekleed stuurwiel. De Highline heeft als extra het adaptieve Sport Select-onderstel, betere zetels, sfeerverlichting, automatische klimaatregeling en lichtmetalen wielen.

Eind oktober staat de nieuwe Polo in de Nederlandse showrooms. Prijzen en uitgebreide specificaties worden in de aanloop daar naartoe bekendgemaakt. In Duitsland bedraagt de vanafprijs € 12.975.

Video

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (272) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.