Volvo V70 D2 Dynamic Edtion (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 D2 Dynamic Edtion |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 128.060 km |
KM-stand laatst | 265.779 km |
eerste volvo v70
- 128.500 km
sinds 25 Juni 2020 mijn eerse Volvo in het bezit. Hoe ben ik tot deze keuze gekomen? mijn vorige auto was een Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI uit 2003 met 4 ton op de teller.
Was al enige tijd aan het kjjken voor iets anders. een Mercedes c klasse, Volvo V60/70 of een Ford mondeo. een ding was duidelijk moest weer een station wagen worden en een 2.0 Diesel, rij 150 km per dag en wil dit lekker en veilig doen. En er moet een caravan van 1200kg achter kunnen, het liefst heb ik wat over. Toen kwam ik mijn deze Volvo V70 bouwjaar 2015 2D een 2.0 diesel 120pk tegen op internet een ex lease auto.Sport onderstel lekkere korte versnellingen die soepel gaat En
precies de kleur die ik wilde. Ledere bekleding, weet nog niet of ik hier blij mee ben. Xenon, standkachel, opendak (mooi meegenome) Volvo on Call. Afspraak gemaakt voor een proefrit. Auto reed goed en voelde degelijk aan, koop was daarom ook snel gegaan.
Er lagen sonyboys in de kofferbak en deze zijn op mijn verzoek netjes gemonteerd zoals een lakstift die bij aflevering in de auto lag. Het rijden met de V70 wat een genot, je zoeft over de weg vergeleken met een 17 jaar oude Mondeo maar miste toch wat power. Mondeo was getuned. Een maand later de Volvo laten kietelen. Wat rijd dat soepeler.van 120 pk naar 170pk gegaan en van 280NM naar 380NM.Tot op heden geen spijt van. Nog steeds geen gekke geluiden of rammeltjes vernomen. verbruik is te lezen in de verbruiks monitor. Ben er erg tevreden over de V70. Met de Caravan van 1200kg er achter lust hij wel wat maar had ik ook wel verwacht, maar rijd gewoon lekker. Zit allen nog een beetje de juiste versnelling te zoeken.
De stoelen zitten goed, was even zoeken naar een lekkere zit. Alle knoppen zitten goed binnen bereik en van zelf sprekend. Voor de winterbanden heb ik al een set Volvo velgen aangeschaft. Wat ik wel mis is de oliepijlstok, zou dit liever fysiek kunnen kijken/aflezen dan op je dashboard. maar zal wel wennen en vertrouwen zijn.
update
- 142.400 km
de V70 een halfjaar in me bezit en moet zeggen het valt met niet tegen. Alleen de zit en ruimte op de achterbank vergeleken met de Ford Mondeo valt wat tegen.( maar zal daar zelden zitten) De afvoerslang van het opendak deed zijn werk niet goed hierdoor water overlast aan de passagiers kant, ook de achterruitenwisser had speling, beide problemen netjes onder garantie verholpen. Zelf de bekleding er uit gehaald en laten drogen. Motor heeft ook een air intake cleaning ondergaan en moet zeggen dat heeft de motor goed gedaan, rijd soepeler en reageert beter op het gaspedaal. Verder gaan gekke dingen of rammels . Over het verbruik ben ik te vrede gemiddeld 1:19. Zeker nu het kouder is zijn de elektrische stoelverwarming en de standkachel erg lekker, geen ramen meer krabben en een interieur wat op temperatuur is.
al met al een genot om iederedag in de V70 te stappen.
update
- 154.899 km
Bijna een jaar in het bezit van de Volvo V70. Volvo had de interval voor het vervangen van de distributie van 300.000 naar 150.000 terug te brengen, dit was natuurlijk ff een tegenvaller. Maar goed is niet anders, gelijk laten doen met de APK. Fluitend door de APK en de distributieriem vervangen kosten net geen 800€, in Maart 2 nieuwe Continental zomerbanden laten monteren, de 2 andere Pirelli banden waren bijna nieuw. Het rijden is nog steeds een genot, weinig rol/bijgeluiden. Geen rammels en/of kraakjes.
Het verbruik is erg netjes, rij 100/110 km/h veelal in de 6 en op de cruisecontrol indien mogelijk.
vakantie met caravan
- 162.690 km
Eindelijk met de V70 en de caravan aan de haak richting Frankrijk.
Wat me al eerder opviel met de caravan in de haak is dat je veel in z'n 4 de versnelling rij in Nederland of je met tegen de 100km rijden dan kan je in z'n 5de versnelling rijden. Goed de eerste trip richting Frankrijk met een caravan van kg aan de haak. Via Luik richting Luxenburg. na Luik heb je geluik een aardige klim en het was natuurlijk ff zoeken met welk toerental km de motor redelijk op snelheid bleef. ging de eerste klim met 70km/u naar boven dat viel ff tegen. Maar goed er kwamen meer klimmetjes en uit eindelijk er achter gekomen dat de motor op de 2500tpm moet hebben en dan goed naar boven rij. De Volvo rijd verder goed met de caravan een de haak het verbruik over de 2333 km is niet slecht bijna 1;11(airco aan) gezien de snelheid op de snelweg zo rond de 100km/u lag is het lekker toeren met de V70. De stoelen zitten goed en na 650km stap je zonder klachten en nog fris uit
de 2 ton voorbij
- 203.517 km
en weer zijn er 40 duizend km bij opgeteld zonder problemen.De lampjes in de raambediening weken niet meer, maar had al begrepen dat dit een bekend Volvo probleem is van dit bouwjaar. Als dit het ergste is valt het mee. Wat is de Volvo toch een heerlijk reis wagen, je kan merken dat hij gemaakt is om er lange afstanden mee te rijden. Dit gebeurt dan ook zonder al teveel geluid binnen. Vorige week de Volvo een beurtje laten geven, alleen de achter remblokken zijn als extra vervangen verder geen op/aanmerkingen van de monteur. volgende week richting de alpen mag hij zich weer even uitleven in Duitsland. Wat heel erg lekker is aan deze Volvo is de standkachel, niet meer schrappen en een heerlijke warm interieur.
updat
- 228.306 km
De Volvo nu bijna 3.5 jaar in het bezit en 100.000 Km verder. Wat moet en kan ik zeggen, Het is en blijft een heerlijke wagen om mee te rijden, geen gekke dingen behalve dat de motor iets olie verbruikt zeker als de caravan er achter hangt. blijf het jammer vinden dat er geen oliepijlstok in zit maar een sensor. De stoelen zitten goed ook op lange ritten. de standkachel is erg fijn nu de temp weer richting vriespunt gaan. Verder een heerlijke wagen. op naar de 300.000 km
update
- 242.796 km
Zo weer een half jaar verder met de Volvo,. Tijdens een ritje Oostenrijk is het toch wel te merken dat het een wagen is voor lange afstanden. Rijd gewoon zalig en je komt er niet moe uit. Problemen met de koppeling gehad, uiteindelijk de koppeling vervangen vlak voor de wintersport en een kleine beurt. Koppelingspedaal zat op de bodem. Een rib uit je lijf zo vlak voor de wintersport maar goed, echter 3 dagen na terug komst koppelingspedaal weer op de bodem.
Koppelingscilinder is 2 jaar gelden vervangen. Bleek dat er een O ring niet helemaal lekker te zitten een een beetje zwete. O ring is vervangen en geen last meer. Apk is niets uit gekomen, op de 5duizend km 0.5 liter olie bij vullen. Geen kraakjes of piepjes. brandstof verbruik hou ik bij in de verbruiksmonitor.
ruim een half jaar verder
- 265.779 km
de kilometers tikker er lekker bij met gemiddeld 140km per dag. Olie lekkage gehad bleek klepdekselpakking te zijn, deze voor de zomervakantie laten vervangen . olie lekte op de uitlaat wat soms een nare geur in de auto gaf. Verder geen gekke dingen gehad en rijdnog steeds erg lekker, zoals ik al eerde heb vermeld is dat deze volvo moter niet echt een caravan trekker is, veels te weinig koppel voor zo'n auto. Met de koude dagen afgelopen week is de standkachel toch wel erg lekker.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V70 2.0 D3 .AUT,TREKH,NAVI,AFST, CRUISE,LANE DEPART,STANDKACHEL!! LEES TEKST!!
- 2015
- 251.701 km

Volvo V70 2.0 T4 Inscription Edition | Nieuw binnen | Trekhaak | Leder | Stoel verwarming | Stoel koeling | Bi-Xenon | Keyless |
- 2015
- 219.856 km

Volvo V70 2.0 D4 Nordic + Leder + Navi + Lmv - Apk T/M 06/2026 -
- 2014
- 368.560 km