Volvo V70 2.4 140pk Edition II (2006)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieurVolvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.4 140pk Edition II
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf210.000 km
KM-stand laatst254.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tevreden eigenaar van mijn eerste Volvo V70, 2.4l,

  • 210.000 km

Omdat het aantal km/jaar bij ons drastisch is gedaald, werd de Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 150 pk (prima auto, een uitstekende caravantrekker)te duur, vooral v.w.b. de wegenbelasting.
Na een aantal maanden zoeken naar een Volvo V70 in december 2013 mijn eerste V70 aangeschaft. Ook voor het eerst een auto met automaat. Km-stand 210.000, met 6 maand Bovag-garantie. Menig V70-rijder zegt dan: "Net ingereden".

Nu, 6 maand en 8000 km later nog steeds zeer tevreden.
Wat opvalt:
- Een V70 heeft geen autostoelen maar fauteuils. Prima zitcomfort.
- Bij constante snelheid is hij stil, bij het optrekken wat rumoeriger, maar dat vergeef je hem als je het geroffel van de vijf cilinders hoort!
- Met z'n 140 pk is het geen echte sprinter maar vooruitkomen lukt best.
- In de vakantie naar de Morvan in Frankrijk heeft hij zich kranig gedragen met een caravan van 1250 kg aan de trekhaak. Het grote verschil met een diesel met gewone versnellingsbak is natuurlijk dat helling-op meer toeren wordt gemaakt. Maar na een fiks aantal kilometers stap je wel zonder stijve rug uit de Volvo!

Het brandstofgebruik: zonder caravan gemiddeld 8,5 liter per 100 kilometer, met de caravan erachter gemiddeld (inclusief hellingen)gemiddeld 12,3 liter per 100 km.
De afgelopen 8000 km natuurlijk het oliepeil in de gaten gehouden. Geen druppel gebruikt!

2015-01
Nu na 15.000 km (=1jaar) met de Volvo te hebben gereden: een grote beurt incl. APK en vervangen van 2 remleidingtjes en veertje benzineklep voor minder dan €400 bij de lokale Volvo-specialist. De enige onkosten in één jaar rijplezier!Ik blijf een zeer tevreden Volvo-rijder!

Wordt vervolgd.

Heel tevreden

  • 236.000 km

Nu twee jaar eigenaar van de Volvo. Weer een jaar genieten!
Geen noemenswaardige onderhoudskosten: afgelopen december onderhoudsbeurt plus APK voor ruim €210 en daarna een nieuwe ruitenwissermotor voor hetzelfde bedrag. Een jaar storingsvrij genieten van een auto met onovertroffen rijcomfort!

Nog steeds tevreden, wel wat meer onkosten.

  • 241.000 km

Wat rijden betreft nog steeds tevreden over onze Volvo V70.
Wel wat meer onkosten:
- achterruitenwissermotor (zelf) vervangen (nieuwe gekocht bij Elferink in Enter). €200
- de automaat laten flushen bij Powerflush in Oldenzaal: schakelt nu echt perfect (bleek dat de vorige eigenaar dit ook eens had gedaan: de rode olie was maar iets zwart geworden). Ca. €350
- condensor van de airco laten vervangen bij mijn vertrouwde Volvo-specialist Johan Essink en zoon Niek. Bleek de originele te zijn! Ca. €430

Bij elkaar bijna €1000. Heb met de vorige auto (Fiat Chrome 1.9 Diesel) wel andere (lees hogere) extra rekeningen gehad!

Mazzel

  • 254.000 km

Bij de APK zijn mijn Volvo specialist dat hij geen gegevens kon vinden over het vervangen van de distributieriem. Raadde aan dit te laten doen (km teller stond op 254000!).
Is nu gebeurd. Bleek dat de riem scheurtjes vertoonde en dat het lager van de spanrol "luidruchtig" was. Volgens mijn Volvo specialist zat de originele distributieriem er nog in.
Dus ik heb zogezegd poepies mazzel gehad! De motor loopt nu beter als voordien.
Blij met mijn attente Volvo specialist Autobedrijf Johan Essink!👍

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens