Volvo V40 1.9 D 102pk Europa (2000)

autoreview

Volvo V40 1.9 D 102pk Europa (2000)

Signalement

UitvoeringV40 1.9 D 102pk Europa
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst330.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Te duur gekocht voor 13500 euro en toen 3,5 jaar oud met 185000 km op de teller, maar in goede staat. Hij rijdt super, is stil (2600 toeren bij 130km/h), zuinig (het ’nieuwe’ rijden: 1 op 18 a 19 - voornamelijk snelweg). Heeft helaas niet zo’n hele grote kofferbak (ondanks dat paste de babykamer er toch in) en weinig beenruimte achter. Is nu nog geen bejaard model en heeft enige uitstraling. Wel zijwindgevoelig.

Update juli 2007 en 300000km: ben er nog steeds blij mee, ondanks onderstaande reparatie. Nagenoeg geen slijtage aan de cockpit en meubilair. Inmiddels honderek, roofrails en trekhaak geplaatst. Ook wijziging aangebracht dat je zelf de verlichting aan/uit kunt doen; hij vreet namelijk H7 lampen. Niet zo handig dat ze vanzelf aangaan bij het op contact zetten dus voordat je de motor hebt gestart. Tijdens het starten gaan ze weer even uit -> een extra aan/uit procedure dus.

PROBLEMEN

(jan 2005) Tijdens de 1e winter kwam ik erachter dat het verwarmingspaneel in het dashboard pas begon met blazen als de electronica erachter ’opgewarmd’ was. (soms pas na 30 km rijden!). Vervangen via donorauto voor €70 (nieuw 600!)

(Update juli 2007 en 300000km) Metalen slang naar EGR-klap gescheurd/losgelaten. Op dit uitlaatcircuit is dus ook de turbo aangesloten. 2 weken lang rondgereden zonder turbodruk (tsja, dat was max 3500 tpm en 80 km/h) en met het geluid van een V8 tractor. Een heeeeeele vette sportuitlaat dus :S Onderdeel 2e hands gekocht voor €175, nieuw boven de 1000! Waarschijnlijk was dit probleem er al enigszins bij aanschaf want nu begint de turbo inderdaad bij 1750 tpm (handleiding) in plaats van 2200 zoals het voor mij altijd geweest is. Verder geen problemen gehad en dat voor een auto met 3 ton!

THE END

  • 330.000 km

Auto verkocht voorjaar 2008 voor 3750 euro aan een handelaar. Zal nu wel ergens in Polen rondrijden..

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens