Volvo V40 1.8i Europa Sports (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V40 1.8i Europa Sports |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 101.348 km |
KM-stand laatst | 103.000 km |
Eerste ervaring
- 101.781 km
Na mijn Peugeot mij keurig door mijn studentenleven heeft gereden, vond ik dat het tijd was voor iets nieuws. Voor de peugeot moest ik de schijfremmen vervangen, de aandrijfas had niet lang meer, en waarschijnlijk de veren voor. Al met al kwam hij door de APK, maar vond ik het een mooi excuus om een nieuwe auto te kopen.
Ik heb altijd een zwak gehad voor Volvo's en stationwagons, dus kwam ik, binnen het budget wat ik had, snel uit op een V40. Ik wilde het type II, dus de facelift, omdat ik hem er veel volwassener en stoerder uit vind zien; bovendien wilde ik geen Renault motor, maar echt een Volvo blok onder de motorkap hebben.
Toen ik deze tegenkwam was het liefde op de eerste klik, wat een bijzonder onaangename onderhandelingspositie is. Toch heb ik de auto voor een goede prijs kunnen krijgen.
Wel heb ik hem van Goes naar Enschede gereden; een 14 jaar oude auto met 101000 op de klok die nooit een distributieriemwissel gehad heeft vind ik wel erg riskant; dus staat de auto nu bij Tom's Classics om de riem meteen te verwisselen.
Wat mij meteen opviel was het complete verschil met de Peugeot. Ik heb (vooral mezelf) altijd verteld dat de 306 juist door het complete basale een heerlijke auto is, maar de Volvo is een klasse apart.
Ik zie enorm uit naar de kilometers die ik hierin zal rijden
paar duizend kilometer verder
- 103.000 km
Na aanschaf heb ik zo snel mogelijk de distributieriem laten vervangen. De kosten hiervoor vielen me met nog geen 400 euro alleszins mee. Toch zit ik een stuk rustiger achter het stuur, wat goed uitkomt nu ik de auto door omstandigheden voorlopig voor mijn werk gebruik.
Hierdoor loopt de kilometerstand wel snel op, dus hoop ik dat deze regeling snel voorbij is.
De auto rijdt geweldig; er zijn kleine geluiden zoals van de aircopomp, maar verder voelt alles nog als nieuw. Daarom rijd ik 's ochtends voor de file weg; ik wil de auto, en mezelf, het zware filerijden niet aandoen.
Waar mijn vorige auto eigenlijk best uit te houden was, is dit een genot om in te rijden! Hij verbruikt misschien wat meer, 8,1 liter op 100 kilometer, maar met dit niveau van comfort is hij dat meer dan waard.
paar duizend kilometer verder
- 103.000 km
Na aanschaf heb ik zo snel mogelijk de distributieriem laten vervangen. De kosten hiervoor vielen me met nog geen 400 euro alleszins mee. Toch zit ik een stuk rustiger achter het stuur, wat goed uitkomt nu ik de auto door omstandigheden voorlopig voor mijn werk gebruik.
Hierdoor loopt de kilometerstand wel snel op, dus hoop ik dat deze regeling snel voorbij is.
De auto rijdt geweldig; er zijn kleine geluiden zoals van de aircopomp, maar verder voelt alles nog als nieuw. Daarom rijd ik 's ochtends voor de file weg; ik wil de auto, en mezelf, het zware filerijden niet aandoen.
Waar mijn vorige auto eigenlijk best uit te houden was, is dit een genot om in te rijden! Hij verbruikt misschien wat meer, 8,1 liter op 100 kilometer, maar met dit niveau van comfort is hij dat meer dan waard.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.