Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • V40

Volvo V40 2.0 T Europa Nordic (2004)

autoreview

5
Volvo V40 2.0 T Europa Nordic (2004)
Dorito
  • Dorito6
  • Gebruikersreview
26 maart 2020 om 18:37
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringV40 2.0 T Europa Nordic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf248.800 km
KM-stand laatst249.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 249.500 km
  • 26 maart 2020

Daar is ie dan: mijn eerste eigen auto. Op mijn naam, verzekering op mijn naam, écht van mij! Het is niet de auto waar ik eigenlijk naar op zoek was, maar ik ben er toch erg blij mee. Ik kocht 'm met wat problemen en toch denk ik bij nader inzien dat ik net te veel heb betaald. Ik heb hem voor 2450 euro gekocht. Dat is weliswaar 500 euro minder dan waar hij voor te koop stond, maar 2000 euro was beter geweest. De problemen waren:
Remmen rondom versleten
Kapotte verlichting
Niet werkende radio
Hangende hemelbekleding
Water in de achterbak
Uitvallende snelheidsmeter
Trillen boven de 120 km/u

Nou werk ik bij een autobedrijf dus waren de remmen, hemelbekleding en de verlichting geen probleem. Ik heb van tevoren opgezocht wat er met de radio kon zijn en er bleek een procedure te zijn om hem weer aan de praat te krijgen. (Als meerdere keren de verkeerde code is ingevoerd moet hij 2 uur met de sleutel op stand 1 in het contact staan)
Het water en de snelheidsmeter waren een grote gok. Vooral ook in combinatie met hangende hemelbekleding. Ik had het idee dat het trillen vooral te maken had met de remmen, eventueel met een slecht gebalanceerd wiel, maar ook dat kon ik op werk repareren.

Eenmaal thuis heb ik gelijk een volledige set brembo schijven en blokken besteld en heb ik er nieuwe lampjes in gezet. de achterbak heb ik volledig gestript en schoongemaakt. Op de bodem lag ook een vreemd grote hoeveelheid zand, en takjes en andere viezigheid. De bekleding (deels beschimmeld) heb ik gondig gewassen. vervolgens heb ik zo een week gereden door regen en plassen, maar er was geen teken van een lek. Op werk heb ik de auto twee uur stil laten staan met de sleutel in het contact en aan de druppellader en heb ik de remmen rondom vervangen. Ik heb ze gelijk ook blauw gespoten om het echt míjn auto te maken.

Het enige (grote) probleem wat nu overblijft is de snelheidsmeter. Het uitvallen is heel willekeurig en met een OBDII-lezer kan ik gewoon de snelheid blijven zien. Voor nu kan ik er nog wel mee leven, maar het grote nadeel hiervan is dat ook de odometer (kilometerstand) en dus ook de verbruiksmeter, niet meelopen. Ik heb dus geen idee hoeveel kilometer de auto écht heeft gereden, ook al heeft hij NAP, en ik kan ook niet zien hoe ver ik nog kan rijden. Ik hoopte erg dat het de sensor was, want die is redelijk makkelijk te vervangen en ook nog enigzins goedkoop, maar het probleem zit dus in het instrumentarium. Binnenkort ga ik kijken hoe ver ik kom met mijn soldeerkunsten.

Tot de volgende update,
Paul

Na een paar weken

  • 249.600 km
  • 27 maart 2020

In mijn vorige review heb ik niet veel verteld over de auto zelf, daarom nu wat meer. Nu de remmen ingereden zijn is de rijervaring een stuk beter. Ook het balanceren van de wielen heeft geholpen.

De afgelopen tijd heb ik genoeg ervaring opgedaan met de auto om er wat over te vertellen. Hoewel een Volvo V40 niet echt een bijzondere auto is, is de 2.0T best zeldzaam en leuk om in te rijden. met zijn 165pk trekt hij relatief snel op en hij is wat strakker geveerd. Het is jammer dat hij maar 5 versnellingen heeft, want daarom voelt hij wat loom, maar soms is dat ook fijn omdat het wat rustiger is. Het blijft een Volvo. De turbomotor is er een van lage compressie, maar toch kan hij makkelijk gechipt worden naar 200pk. Ik ben van plan dit nog een keer te doen, maar voor nu laat ik hem even zoals hij is.

Het interieur is simpel, maar toch netjes voor een auto van 16 jaar (of eigenlijk 21, want toen was de laatste update). De stoel gaat nét niet laag genoeg voor mij (ik ben 1,86) dus ik raak met mijn haar de hangende hemelbekleding. Ook vind ik het jammer dat het stuur alleen in de hoogte verstelbaar is, maar toch heb ik een comfortabele zitpositie kunnen vinden. Zelf hou ik van auto's met weinig onnodige technologie, dat kan namelijk alleen kapot gaan of verouderen. De volvo heeft toch wat extra's, zoals elektrische ramen voor en achter, elektrische spiegels, stoelverwarming, automatische airco en cruise control.

Die cruise control is fijn, maar ook die stopt ermee als de snelheidsmeter uitvalt (zie vorige review). Verder is de bekleding nog in goede staat voor de leeftijd en de kilometers, het is vooral stof, maar met accenten van leer. De radio vertoont nog steeds kuren, maar vervangen door iets moderns is onhandig. De radio zit namelijk helemaal beneden, achter de pook. Voor de passagier is het dus onmogelijk om tijdens het schakelen de radio te bedienen, en een scherm met navigatie op die hoogte zou ook vervelend zijn.

In mijn vorige review zei ik dat dit niet de auto was waar ik eerst naar op zoek was. Ik zocht eigenlijk een bijzondere auto die je niet zo vaak ziet en die mensen niet vaak kennen. Mijn grote liefde blijft de Volvo 480, met zijn jaren '80 ontwerp en klapkoplampen, maar een oldtimer als eerste auto vond mijn vader niet zo'n goed idee, en bovendien heb ik ook geen garage om 'm in te zetten. Mijn auto valt wel in de andere categorie die ik leuk vind, namelijk een sportieve versie van een normale auto. Ik heb ook gekeken naar een Alfa 147 2.0 Veloce, maar die is italiaans, een Renault Clio 2.0RS, maar die vind ik gewoon lelijk, naar een Ford SportKa, maar daar pas ik niet in, en nog wat andere auto's zoals die. Ik hoopte heel erg dat ik een 480 als eerste auto had kunnen hebben, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik voor een wat nieuwere, ruimere auto ben gegaan.

Tot de volgende keer
- Paul

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo V40? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo V40
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo V40 1.8 Europa | 2002 |

    Volvo V40 1.8 Europa | 2002 |

    • 2002
    • 225.445 km

    € 1.900

    Volvo V40 2.0 T Europa 163PK Leer

    Volvo V40 2.0 T Europa 163PK Leer

    • 2003
    • 273.451 km

    € 945

    Volvo V40 1.8 Europa

    Volvo V40 1.8 Europa

    • 2002
    • 335.328 km

    € 1.950

Meer Volvo V40 occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo V40 specificaties
  • Volvo V40 occasions
  • Volvo V40 video's
Advies en informatie
  • Volvo V40 tests
  • Volvo V40 gebruikersreviews
  • Volvo V40 index
PREMIUM
Lexus ES vs. Volvo S90 - Occasion dubbeltest

Lexus ES vs. Volvo S90 - Occasion dubbeltest

We gaan voor de verandering terug naar wat zo ongeveer de oervorm van de auto is: motorruimte,...

Lees meer
 

Volvo V40 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo V40 1.8 Bi-Fuel Europa (2003)

    Volvo V40 1.8 Bi-Fuel Europa (2003)

    • 21 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 1.8 Europa Prestige (2004)

    Volvo V40 1.8 Europa Prestige (2004)

    2
    • 19 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 2.0 T Europa Nordic (2004)

    Volvo V40 2.0 T Europa Nordic (2004)

    5
    • 26 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 2.0 Europa Elegance (2002)

    Volvo V40 2.0 Europa Elegance (2002)

    • 2 november 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 2.0 T Europa Nordic (2004)

    Volvo V40 2.0 T Europa Nordic (2004)

    1
    • 7 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 1.9 D 115pk (2002)

    Volvo V40 1.9 D 115pk (2002)

    • 19 december 2017
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 1.8i Europa Sports (2002)

    Volvo V40 1.8i Europa Sports (2002)

    3
    • 7 september 2016
meer reviews
Klokje rond Volvo V40

Klokje rond Volvo V40

3

Het is de laatste vaderlandse Volvo, de V40, en daar mogen we best een beetje trots op zijn....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 D2 Momentum (2013)

    Volvo V40 D2 Momentum (2013)

    2
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 D4 Business Kinetic (2015)

    Volvo V40 D4 Business Kinetic (2015)

    • 2 juni 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 1.8 Bi-Fuel Europa (2003)

    Volvo V40 1.8 Bi-Fuel Europa (2003)

    • 21 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 D3 Nordic+ (2016)

    Volvo V40 D3 Nordic+ (2016)

    2
    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 D2 Nordic+ (2016)

    Volvo V40 D2 Nordic+ (2016)

    • 10 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 D2 Business R-Design (2015)

    Volvo V40 D2 Business R-Design (2015)

    5
    • 11 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Volvo gaat EV-fabriek in Slowakije bouwen

    Volvo gaat EV-fabriek in Slowakije bouwen

    29
    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC90 T8 Recharge AWD Inscription (2020)

    Volvo XC90 T8 Recharge AWD Inscription...

    3
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 2.0 (2009)

    Volvo S80 2.0 (2009)

    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V40 D2 Momentum (2013)

    Volvo V40 D2 Momentum (2013)

    2
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo C70 2.5 T (1999)

    Volvo C70 2.5 T (1999)

    4
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC60 B5 Inscription (2021)

    Volvo XC60 B5 Inscription (2021)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo C70 2.0 T (2000)

    Volvo C70 2.0 T (2000)

    4
    • 17 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden