Volvo C70 T5 (1999) #6

autoreview

Volvo C70 T5 (1999)

Signalement

UitvoeringC70 T5
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf230.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldenaar van een auto

Ik heb de auto nu iets minder dan 1 jaar in mijn bezit en ben al iets minder dan dat jaar geweldig onder de indruk van de betrouwbaarheid, kracht, souplesse en speelsheid van deze wagen.

De eerste keer dat ik de auto meenam naar huis wist ik niet wat er gebeurde toen ik bij 80km/u "rustig" dacht te accelereren, als een raket naar de 140km/u. Een sterk contrast met de, in vergelijking, brave 1,8 liter Benz die ik hiervoor reed. Een motor met leuk koppel onder de 2000 toeren en een monster boven dat toerental, de motor trekt genadeloos door tot 6000 revoluties per minuut waarna de begrenzer hard ingrijpt en de volgende versnelling gekozen dient te worden, waarna echter de overname zodanig is dat de kilometers per uur van het metertje af springen. 200km/u draait deze geweldenaar zijn hand niet voor om, sterker nog hij speelt er mee! Daarbij mag gezegd worden dat na de 200 de teller iets minder snel, maar toch rap, de 250km/u aantikt en daar ook voorbij kan en gaat!

De wegligging is in vergelijking met mijn C180 met nieuwe schokbrekers hard, stug en scherp te noemen. Je verneemt absoluut dat je een 1600 kilo meesleept en verplaatst, maar is op geen moment zodanig in onderstuur te krijgen dat de auto onder-bemeten voelt. Koers veranderingen zijn direct, zonder poespas en door de veerpoortbrug geholpen dus strak.

Verbruik valt mij geenszins tegen. Zonder de chiptune die ik in Juli heb laten doen, toch gewoon 1:10,3/10,4 bij normaal rijden. Na chiptune bleef dit hetzelfde echter werd het vermogen van 239pk opgeschroefd naar 270+pk. En het aantal newtonmeters is ook substantieel toegenomen.

Qua comfort doet de wagen niet onder voor de Benz daar zorgt het Luxury paket wel voor, qua bouwkaliteit is het wel merkbaar anders. Plastic is merkbaar plastic en kraakt na 230000km vervelend veel, ten opzichte van mijn Benz met 396960km.

Betrouwbaarheid van de wagen is ook goed, het afgelopen jaar heb ik 2 lambdasondes mogen vervangen die normaalgesproken bij 260000km gaan, een verschil waar ik mee kan leven. Toen ik de wagen kocht had deze enige tijd stil gestaan en daardoor waren de remmen verrot. Toendertijd zijn ook de draagarmen, stabilisatorstangen en remblokken vervangen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.