Volvo C70 T5 (1999) #7

autoreview

Volvo C70 T5 (1999)

Signalement

UitvoeringC70 T5
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf157.000 km
KM-stand laatst248.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna weer terug naar de stalling

  • 245.700 km

Eindelijk een Volvo C70 (191.000 km)

Na jaren auto's te hebben gehad, die rekening hielden met de gezinssamenstelling (5 pers.), waaronder Volvo 855 2.0T en een Volvo 855 2.5 Sport, nu eindelijk een Volvo C70 T5.
Afgelopen maanden de diverse autoreviews gelezen waarbij ik overtuigd ben geraakt en heb een oudere Volvo gekocht en laat er een LPG installatie (Prins VSI 2) inbouwen. Ik rijd dagelijks 120 km, dus dat gaat lonen.
Ik moet alleen nog de electrische passagiersstoel repareren. Die doet niets meer. Dus op zoek bij de forums.

In juni een LPG G3 Prins V2 installatie laten inbouwen met een bruto 100 L tank in Rijssen.

Eerste verbruik op LPG ongeveer 1 op 8.

Na 23.000 gereden km's is het verbruik op LPG gemiddeld 1 op 7,5 bij stevig doorrijden.
Mijn automaat begaf het bij 165.000km. Heb nu een gebruikte ondergezet: kosten € 1.200.
De beurt bij 175.000 km kostte mij € 450.

183.000 km een heerlijk snelle auto voor de snelweg. Wanneer nodig heb je een overvloed aan pk's onder het pendaal. Één, twee of drie keer terugschakelen en je geeft iedereen het nakijken.
Voor binnendoor weggetjes merk je het tankgevoel. Het is niet echt een licht voetige auto.
Wat jammer is dat zowel bij de zijruiten als bij het open dak windruis op de rubbers ontstaat. Het sluit jammergenoeg niet meer zo goed als bij aflevering.
Ik heb electrische stoelen, maar het nodigt niet uit om passagiers achterin mee te nemen. De ruimte achterin valt best mee, maar de electrische bediening is enorm traag. Wel lekker is de stoelverwarming. Een paar minuutjes is voldoende om de ergste kou te verdrijven. Inmiddels toch maar handbediende lederen stoelen ingezet. Is veel praktischer.
Er is een raar probleempje: de auto slaat soms bij lage toeren af. Diverse forums nagelezen over gasklephuis, maar garage denkt aan een membraan op Eem klep bij de turbo, omdat er een storing vermeld stond overdruk turbo.
Juli 2014
Twee nieuwe voorbanden. Op basis van reviews en testen afgeweken van Michelin en gekozen voor Continental ContiSportContact 5 FR 225/45 R17 91Y samen excl. Montage € 210.
Uiteindelijk via mijn garage de turbo bij Hoets laten reviseren
Loyaliteit loont (228.000 km)

Sinds de aanschaf heb ik er nu zo'n 70.000 km aan toegevoegd. Wat je regelmatig lees is dat kort na de aanschaf er een aantal grotere reparaties komen. Dat speelde bij mijn Volvo ook: de versnellingsbak, de turbo en kachelradiator. Verder alleen regulier onderhoud. Mijn rekeningen zijn nog nooit zo laag geweest, mede omdat ik niet bij een reguliere merkdealer zit, maar een garage (Autotess Deventer) die echte liefhebbers zijn van oude auto's zoals Saab en Volvo. Wanneer mogelijk maken ze gebruik van gebruikte onderdelen, waardoor dit allemaal betaalbaar blijft. Ik rijd dagelijks 120 km, dus de auto betrouwbaar zijn. En dat is die. Ik rijd op LPG stevig door en mijn verbruik is gedurende de 70.000km tussen 1 op 7,5-8.
Er zit nog steeds de eerste accu in en de eerste uitlaat onder. Idem remschijven.
Op naar de 300.000
N.b. De kleur is Mystic Silver nummer 427.

245.700 op maart 2017
De accu heeft het begeven en er zit nu een iets zwaardere (74AH) in. Kosten incl. kleine reparatie €188.
Ook de radiateur begon hevig te lekken. Incl. beurt en nieuwe spanrol en V-snaar was dat een "dure" reparatie: €521. Wanneer de kosten vergelijk met mijn eerdere ervaringen bij dealers van mijn vorige auto's kan ik met moeite mijn glimlach onderdrukken. Zo'n oude auto, 18 jaar, en inmiddels 80.000 km verder dan is dat genieten. Menig collega van mij is maandelijks meer kwijt aan afschrijving dan ik voor een heel jaar rijden.
Natuurlijk is het geen nieuwe auto. 's Ochtends moet de pomp van de stuurbekrachtiging warm lopen, die hoor je dus. Hetzelfde gaat het om de rubbers bij sterke stuuruitslag. Ook die hoor je.
Het voorjaar is weer begonnen en ik breng hem over een week of 3 naar de stalling en ga weer rijden met mijn Volvo C70 T5 cabrio.

Naar de stalling

  • 248.700 km

De Volvo moet weer op stal. Heeft net zijn APK gehad en er waren geen problemen. De afgelopen maanden reed ik op LPG bijna 1 op 8. Naast het vervangen van de accu en de radiateur (zie vorige aanvulling review) waren er geen kosten.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens