AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volvo Amazon Combi (1966)

autoreview

Volvo Amazon Combi (1966)

Signalement

UitvoeringAmazon Combi
Bouwjaar1966
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de Volvo Amazon Combi gekocht bij een particulier in Friesland. Hij wist mij te vertellen, dat de Combi compleet gereviseerd is en dus technisch goed. Helaas was er na de revisie weinig aan gebeurd en het interieur bestond dus uit een tapijt en een schroevedraaier.

Al snel na de aankoop bleek dat de stuurinrichting ook te wensen over liet, er zat erg veel speling in (kon rustig het stuur 3cm heen en weer bewegen zonder dat er wat gebeurde). Ook zaten er lelijke roestige velgen op en zat er een klein beetje roest rond de wielkasten. Eerst moest er dus wat aan de stuur inrichting gebeuren, hier is een nieuwe hardi schijf in gekomen en zijn de voorbanden vervangen. Toen zijn ook meteen de velgen gespoten en de roest weggewerkt. De achteras bleek ook meer lawaai te produceren dan wenselijk, maar de vorige eigenaar was hier van op de hoogte en had vriendelijk een goede achteras erbij geleverd. Deze is eronder gezet waarna er heerlijk mee gereden kon worden, mede dankzij de overdrive (soort ingewikkelde en lange 5e versnelling) is er goed mee te rijden.

Vooral heerlijk in de zomer lekker toeren en nagekeken worden. Verder is de auto goed te rijden in de stad, door de korte versnellingen kan de auto hier goed meekomen maar de topsnelheid is evengoed nog 150 kmpu. De betrouwbaarheid van de auto vind ik oke, ik heb een kachelkraan vervangen, omdat deze lekte en er is een lichtschakelaar vervangen, dit zijn de enige onderdelen die vervangen zijn.

Het is kort samengevat dus een mooie en leuke auto om in te rijden en verrassend makkelijk te onderhouden en goed te houden.

(Foto van voor de mooi gespoten velgen)

PROBLEMEN

Er is een kachelkraan vervangen en een lichtschakelaar
Verder is het onderhoud of slijtage

Het gevoel van degelijkheid maakt zich dus waar

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hallo De hardy schijf zit tussen de stuurstangen in, en als deze stuk is ontstaat er dus ruimte.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik had bij mijn Amazon Combi uit '68 (model '69) ook last van behoorlijk wat speling. Er zijn een aantal zaken waardoor deze speling te verklaren valt. Het wormwiel van mijn stuurhuis was behoorlijk versleten, waardoor hij op sommige plekken niet aangreep. Heb het stuurhuis vervangen voor een gereviseerd exemplaar, en het sturen ging direct een stuk prettiger. De speling kun je op het stuurhuis nog aanpassen door een schroef aan te draaien of losser te zetten. Ook kan het hulpstuurhuis versleten zijn. Wanneer de bus uitgelubberd is stuurt de auto als een natte dweil. Verder kunnen rubbers van de voorwielophanging versleten zijn. Het is dus een kwestie van uitsluiten. Succes!