Volvo 940 Estate GL 2.3i (1992)

autoreview

Volvo 940 Estate
Volvo 940 EstateVolvo 940 EstateVolvo 940Volvo 940Volvo 940Volvo 940Volvo 940 - interieur

Signalement

Uitvoering940 Estate GL 2.3i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf339.450 km
KM-stand laatst339.450 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

een echte

  • 339.450 km

In augustus 2009 heb ik deze 940 gekocht bij een autohandel. Na een proefrit en nog een beetje van de prijs afdingen de koop gesloten. De week erop zou onze vakantie naar Kroatië mét de auto beginnen. Eerst even snel de auto op een paar punten gecontroleerd (vloeistoffen) en na 2x niet starten een nieuwe accu erin. Zo klaar voor vakantie! De reis was uiteraard zéér comfortabel, met 5 volwassenen (2 kids 16 & 18) en alle bagage nog ruimte over! In de Kroatische "bergen" file rijden met airco aan was een echte beproeving, die hij echter na het uitzetten van de airco (motortemp liep flink op) glansrijk doorstaan heeft.

Nu in jan 2010 met nog steeds 339450 km op de teller, ja het is een bekend probleem, nog altijd zeer tevreden met de 940.

Tijdens de apk zijn er 4 'nieuwe' 2e hands banden opgezet, nieuwe draagarmrubbers (afkeur), een nieuwe midden- en einddemper(afkeur) en de achteruitrijverlichtingsschakelaar vervangen.
Al met al geen echt schokkende dingen dus, waren bekend. In de afgelopen sneeuw periode merk je toch wel dat achterwielaandrijving icm een zware wagen voor slip kan zorgen. Vandaar 4 winterbanden erop laten leggen en weer lekker doorrijden!

De 940 heeft uiteraard nooit een prijs gewonnen voor zuinigheid, maar toch valt het verbruik redelijk mee 1:9. Het is een wagen die niet uitnodigd tot racen eerder lekker onthaast cruisen!

Nadelen:

uiteraard is de wagen 18 jaar oud en heeft wie weet hoeveel km gelopen. Enkele punten: olieverbruik (=minimaal) ongeveer 1/4l per 2500 km. electrisch dak gaat wel open maar niet dicht (voorjaarsklusje), benzineverbruik.

Voordelen: buiten de al genoemde punten zijn momenteel de elec stoelverwarming erg fijn, evenals in de zomer de airco :) Het rijgedrag van de wagen, ondanks z'n afm. rijdt en stuurt hij erg soepel. Géén roest! erg goed zicht rondom (ideaal met fileparkeren).

Ik zal zo als het er nu naar uitziet nog veel km maken want weg doen is voorlopig niet gepland!

Update, helaaas is hij motorisch slechter dan ik dacht en reparatie was niet meer lonend. Dus verkocht en op zoek naar een opvolger (uiteraard weer volvo)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.