Volvo 440 GLE 1.8i (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 440 GLE 1.8i |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 111.213 km |
KM-stand laatst | 143.287 km |
Eerste auto
- 111.213 km
Mijn opa heeft deze auto aangeschaft in begin 2009,
gekocht van eerste eigenaar en was nog in keurige staat.
Kort geleden is mijn opa verhuisd naar een zorg instelling, hierdoor gebruikt hij zijn auto niet meer en heb ik hem over kunnen nemen.
De Volvo is volledig origineel en heeft wel wat gebuiks sporen opgelopen in zijn bijna 27 jarige bestaan.
De CVT-Automaat in combinatie met de 1.8i Renault motor is echt een top toevoeging aan deze auto, door de CVT-Automaat hoeft de auto eigenlijk niet te schakelen waardoor de volle 90PK vaak helemaal gebuikt kan worden. Het geeft veel rust en comfort. Ook is de wagen erg vlot in het verkeer. De topsnelheid (van 175KM/h) heb ik ook weten te behalen in Duitsland. De wagen had hier nul last van en reed alsof het een dagelijkse kost was. Wat ook een fijne toevoeging is, is dat de sedan koets van de wagen is voorzien van een hatchback opening waardoor het toch een praktische wagen is.
De bouw kwaliteit van de auto is echt werkelijk top. Op maar 1 plek heeft de auto last van roest en verder niet. Mijn opa heeft ook nooit grote reparaties hoeven uit te voeren aan de wagen.
Als je netjes de beurtjes laat uitvoeren of zelf doet blijft alles in goede staat.
Ik ben al op vakantie gegaan met de auto en gedurende de hele reis heb ik nul defecten gehad.
Ik ga heel erg genieten van deze wagen als mijn eerste auto. Hopelijk blijft hij nog lang mee gaan
Ps: ik heb een instagram account van mijn volvo waar ik up to date informatie plaats.
@dutch_440
Plezier
- 128.102 km
Ondertussen al weer 8 maanden eigenaar van de 440,
tot op heden nog maar 1 reparatie uit laten voeren...
de kachelslangen waren nog uit 1994, deze waren verdroogt en dus aan vervanging toe.
verder is het plezier wat deze auto mij geeft van een ander niveau!
het vermogen en het koppel wat de motor levert is meer dan genoeg om vlot met het verkeer mee te komen.
Bij het stoplicht verwachten veel mensen niet dat een 440 uit '94 zo vlot weg rijdt! (alles te danken aan die geweldige CVT bak die de motor in zijn perfecte power-zone laat werken).
Ondertussen ook al meerdere vakanties achter de rug gehad met 4 en 5 personen.
Het mag dan geen station zijn maar de hatchback achterklep maakt het inladen van spullen heel gemakkelijk en spullen laden tot aan het achter raam gaat gemakkelijk, 5 personen en bagage past er makkelijk in.
de motor heeft geen moeite om al het extra gewicht in beweging te brengen.
Aanstaande zaterdag ook nog eens trotse eigenaar van mistlampen en ruitenwissertjes met sproeiertjes voor de koplampen.
het verbruik is tot op heden beter dan fabrieksopgave dus dat is ook nog eens mooi mee genomen!
Top ervaring in de afgelopen 8 maanden!
Denk dat dit nog heel lang zal blijven.
PS: voor actuele info en foto's kunt u mijn Instagram pagina checken,
deze is up to date, ook voor vragen en informatie kunt u via daar alles vragen!
https://instagram.com/dutch_440
full option
- 143.287 km
Tot op heden nog steeds super blij met mijn one of a kind Volvo 440!
Toen ik deze wagen van mijn opa over mocht nemen was mijn doel om alle opties (die er destijds op de optielijst stonden) te kopen en te monteren op of aan de auto. De zoektocht is dan ook bijna tot een einde gekomen. Het is mij namelijk gelukt om:
volledig leren bekleding met stoelverwarming tot mijn beschikking te krijgen,
een hout ingelegd interieur en dashboard,
leeslampjes in de handgrepen achter,
Volvo 400 serie "Pictor" velgen 15 inch (te zien op foto 6 t/m 10),
zeldzame Volvo 400 serie "Vesa" velgen van 15 inch (te zien op foto 1 t/m 5),
spoiler,
reflectorplaat (tussen de achterlichten),
elektrische ramen voor,
ruitenwissertjes op de koplampen,
mistlampen en
3e remlicht.
dit is helaas nog niet alles, de volgende opties zijn nog een wens:
elektrische ramen achter,
cruisecontrol en
dakraam (moet aftermarket ingebouwd worden).
Momenteel zijn er op technisch gebied een aantal mankementen aan de auto, de kachelradiateur lekt, die heb ik laten omleiden door de ANWB hierdoor komt er geen koelvloeistof meer in de kachelradiateur waardoor er geen lekkage meer is.
De stabilisator stang voor aan de bijrijderskant is afgebroken en kan niet gerepareerd worden, hier moet een compleet nieuwe veerpoot in. (Ik doe hier dan gelijk beide kanten).
En het grootste probleem momenteel is dat er een onbekend defect speelt in of in combinatie met de bobine, de auto start niet (alleen met behulp van een draad van de accu naar de bobine direct).
Deze 3 defecten wil ik in 1x laten repareren wat hoge kosten zullen opleveren. hierdoor staat de wagen momenteel stil totdat er genoeg geld is om alles in 1x volledig te laten verhelpen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.