Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2

autoreview

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018) #2

Signalement

UitvoeringTiguan Allspace 2.0 TDI 150pk Highline Business R
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf48 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

The Beast is op de helft

  • 90.000 km

Na een lange zoektocht is de keuze gevallen op deze full option Tiguan Allspace (aka The Beast).
Al jaren ben ik VW fan omdat als zakelijke rijder je met meeste waar voor je geld krijgt. Ik heb op heel wat modellen al de 160.000 of 180.000 km gezet en eigelijk nood grote problemen ondervonden.
Toch maakte mijn nieuwe werkgever de keuze weer lastig. Naast VW stonden ook Audi, Mercedes en BMW als merken op de lijst. Dus eerst maar een een long list gemaakt waar ook stations op stonden. Die vielen al snel af want die had ik al gehad; A4Avant, BMW3Station en VW Passat (ooit begonnen in een Golf Station).
Toen eens gekeken naar de SUVs:
Mercedes GLC business uitvoering
BMW X3 introductie uitvoering
VW Tiguan Allspace Business Highline R uitvoering
Die laatste is het geworden omdat:
In tegenstelling tot de andere 2 deze echt heeeel groot is.
En op de Tiguan kon het gehele boekje:
- Highline business R
- Executive pakket; panorama dak en sport stoelen met massage
- Navigatie Pro met touchscreen, 20GB HD en DVD speler
- Apple Car play en Plus telefoon aansluiting waardoor buitenantenne wordt gebruikt voor ontvangst
- Automatisch inparkeren met camera
- Adaptief onderstel icm 20" Suzuka velgen
- Key less entry
- Stoel, stuur en voorruit verwarming
- Automatisch grootlicht en Led lampen
- Wegklapbare trekhaak
- File en lane assistent (semi autonoom rijden)
- Volledig leer pakket achteraf (Origineel VW lijkend)
- Online kaart- en verkeersupdate (TomTom traffic)

Je snapt dat dit echt geweldig rijdt met al die luxe en assistent systemen. Nu dat er bijna 90.000 (in 16 maanden) op staat kan ik ook echt wel oordelen over deze auto.
Tot nu toe is er niets bijzonders mee en rijdt ik probleemloos. Nou ja bijna:
- Panorama dak led strips zijn pas na 6 maanden aangesloten omdat die mogelijk kortsluiting konden veroorzaken waar niet snel een oplossing voor kwam.
- Na de update van mijn Iphone naar IOS13 koppelt die telefoon niet in 1 keer maar moet ik op de navigatie 3x een melding wegklikken
- Sinds kort doet de adaptive cruise control wat onrustig dus ik denk dat de sensor opnieuw gekalibreerd moet worden.

We hebben al heerlijke prive ritten gemaakt naar Italie en dan merk je hoe groot de auto is. Met een gemiddelde lengte van boven de 1.75 zit iedereen heerlijk. Aangezien je de achterbank naar achter kunt schuiven is er genoeg plek. Ook als ik een weekendje wegga met vrienden van allemaal boven de 1.90. Wel merk je dan dat de 150PK wat te kort komt maar door de geweldige automaat wordt alles snel hersteld.

De keuzes in instellingen zijn oneindig omdat ik door het adaptieve onderstel ook meer mogelijkheden heb in het berijders profiel:
Stuur, schakelen, demping, adaptieve cruise control. Werkelijk alles kun je in verschillende standen zetten.

Op naar de nog meer probleemloze kilometers.

De 100000 gepasseerd

  • 105.000 km

Na de IOS13 update van mijn telefoon was het probleem met het koppelen snel opgelost; telefoon verwijderen en weer opnieuw installeren.

Inmiddels dik de 100.000 km gepasseerd en nog steeds erg tevreden over The Beast. Uiteraard zijn er wel wat mankementen die bij de grote beurt zijn verholpen:
1) Adaptive cruise control onrustig; opnieuw gekalibreerd en sensor schoon gemaakt. Lijkt nu beter te werken maar bij schemering en veel metaal op en rond de weg blijft het opletten want dan kan er zomaar hard geremd worden.
2) Massagefunctie in de berijdersstoel piept. Aangezien ik altijd de massage aan heb, begon deze nu te piepen. Smeren was geen optie dus is het systeem volledig vervangen. Werkt nu weer prima.
3) Ontvangst van radio (DAB+) valt vaak weg. Gereset en werkt nu beter.
4) Verwarmingsdraadje stuk op achterruit. Volledige ruit vervangen onder garantie.
Na een beurt van bijna € 1000 rijdt die weer als nieuw.
Op naar nog meer plezier!

de laatste update

  • 120.000 km

Hierbij mijn laatste update omdat de auto plotseling wordt vervangen door een Mercedes EQC.
Gezien het beperkte aantal kilometers door het thuiswerken, heb ik de mogelijkheid gekregen van mijn werkgever om de auto een half jaar eerder in te leveren om zo nog gebruik te kunnen maken van gunstige regeling 2020 voor elektrisch rijden. Ik zal een separate review schrijven voor de EQC.
Het betekend dat ik met pijn het hart afscheid ga nemen van de Beast. Werkelijk een geweldige auto. Heel prettig in het gebruik zowel qua rijden als gebruiksgemak. De auto is echt een kilometer vreter en ligt als blok op de weg. Door de verlenging van de Allspace is de ruimte achterin ideaal en komt het ook het comfort ten goede door de langere wielbasis.
Kleine min is dat weer de massagefunctie functie piept en nu aan beide kanten. Uiteraard wordt dat niet meer vervangen.
Verder heb ik probleemloos gereden met de Tiguan al is het wel vervelend om elke 10.000km add blue bij te vullen. Uiteraard heb ik dat de afgelopen maanden niet meer hoeven doen omdat ik naar 2000km per maand ben gezakt (voorheen 5000km).
Ik de auto dus het een gerust hart aanraden zeker voor mensen die deze ruimte nodig hebben is het een uitkomst.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens